Jokenr1
Medlem
Har problem med min kawa z550f -85a... när jag har fått igång den så avgassmäller den vid gaspådrag. Tomgången är väldigt orolig och den baktänder även där. Har bytt tändstift, filter och kollat tjuvluft med stargas men inget av de är problemet. Har skruvat på luftskruvarna upp och ner och utan större framgång. Har nu börjat snegla på om det kan vara tändningen som är feljusterad men känner att jag är för grön för att ställa in den. I manualen står det från 10 grader BTDC @ 1050 rpm till 35 grader BTDC @3500 rpm men hur skulle jag kunna göra en inställning av detta utan stroboskoplampa eller liknande hjälpmedel.
Motorn varvar fint men är väldigt kraftlös när jag kör, ingen direkt effekt. Vad tror ni det kan vara?
Uteslutningsmetoden säger mig att det antingen är tändningen, ventilerna eller ett för litet huvudmunstycke?!
Hojen köptes för ett par veckor sedan och i min ägo aldrig gått som den ska.
tacksam för svar!
Motorn varvar fint men är väldigt kraftlös när jag kör, ingen direkt effekt. Vad tror ni det kan vara?
Uteslutningsmetoden säger mig att det antingen är tändningen, ventilerna eller ett för litet huvudmunstycke?!
Hojen köptes för ett par veckor sedan och i min ägo aldrig gått som den ska.
tacksam för svar!