MagnusAlm
Ny medlem
- Gick med
- 2 May 2022
- Hoj
- Polaris Predator 500, Cectec KingCobra 500, Sukida commander 150, Honda CRF450R
Hej på er,
Köpte mig en gammal Sukida 150cc -07.
Köpte den som defekt, ostartad.
Har gått igenom den lite nu, bytt olja, batteri osv.
Nu startar den rätt lätt, går bra på tomgång, men när jag öppnar trotteln dör den, ibland efter bludder och misständning.
Tänkte direkt att det måste vara förgasaren, då den stått ett tag. Beställde ny förgasare och satte dit, ingen större skillnad.
Den var bestyckad 098, precis som original. Testade bestycka om till 115, blev kanske något bättre men inte bra.
Bytt bensinen till ny 98 oktan, ingen skillnad.
NGK-stiftet ser bra ut, den startar som sagt rätt lätt om jag inte rör gasen.
Testat att köra både med och utan luftfilter.
Svårt att se vart jag ska börja, beställde på test hem en ny tändspole och ny CDI, men tror inte det är problemet.
Har ni något tips?

Köpte mig en gammal Sukida 150cc -07.
Köpte den som defekt, ostartad.
Har gått igenom den lite nu, bytt olja, batteri osv.
Nu startar den rätt lätt, går bra på tomgång, men när jag öppnar trotteln dör den, ibland efter bludder och misständning.
Tänkte direkt att det måste vara förgasaren, då den stått ett tag. Beställde ny förgasare och satte dit, ingen större skillnad.
Den var bestyckad 098, precis som original. Testade bestycka om till 115, blev kanske något bättre men inte bra.
Bytt bensinen till ny 98 oktan, ingen skillnad.
NGK-stiftet ser bra ut, den startar som sagt rätt lätt om jag inte rör gasen.
Testat att köra både med och utan luftfilter.
Svårt att se vart jag ska börja, beställde på test hem en ny tändspole och ny CDI, men tror inte det är problemet.
Har ni något tips?