Motorolja till Aprilia Mille -99???

Kose

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -06
Ska till och byta är det tänkt men vet inte till vad... :va

Mineral, del- el helsyntet, det finns förespråkare för samtliga men vad är bäst för min hoj. Kör rätt mycket och aktivt, planerar även en del bankörning.

Är tacksam för tips och råd. :)

Last edited:
monkeygunoil.jpg

en bild säger mer än 1000 ord:
oljabech.jpg

end of discussion!

Kose skrev:
Ska till och byta är det tänkt men vet inte till vad... :va

Mineral, del- el helsyntet, det finns förespråkare för samtliga men vad är bäst för min hoj. Kör rätt mycket och aktivt, planerar även en del bankörning.

Är tacksam för tips och råd. :)
Är kopplingen bytt i din Mille?
RSV före årsm -01 har lite underdimensionerad koppling/o-optimal dränering av oljan i kopplingskorgen. Börjar lätt att slira om man använder "fel" olja. För de flesta har det fungerat mycket bättre med delsyntet. Sedan min började slira har jag kört på Motul 5100. Gick mycket bättre till en början, men sedan slirade det även med den.

Bytte koppling till en Barnett med kolfiberlameller och lite kraftigare fjädrar. Har inte haft problem sedan dess. Har inte testat med helsyntet efter bytet, så jag vet inte om det fungerar med det nu. Det borde gå avsevärt mycket bättre.

Lite mer effekt spelar ingen roll om man inte kan få ut det ändå.

Buster skrev:
Är kopplingen bytt i din Mille?
RSV före årsm -01 har lite underdimensionerad koppling/o-optimal dränering av oljan i kopplingskorgen. Börjar lätt att slira om man använder "fel" olja. För de flesta har det fungerat mycket bättre med delsyntet. Sedan min började slira har jag kört på Motul 5100. Gick mycket bättre till en början, men sedan slirade det även med den.

Bytte koppling till en Barnett med kolfiberlameller och lite kraftigare fjädrar. Har inte haft problem sedan dess. Har inte testat med helsyntet efter bytet, så jag vet inte om det fungerar med det nu. Det borde gå avsevärt mycket bättre.

Lite mer effekt spelar ingen roll om man inte kan få ut det ändå.

Vet ej, men troligen inte. Den hade bara gått 980 mil då jag köpte den och så pass länge borde de väl hålla. Jag tycker att den vill slira lite ibland, det kanske har med det att göra. Som jag förstått det så förlänger en bra olja livslängden något men att jag åker på att byta ut kopplingspaketet såsmoningom... Vart får jag isf tag i dessa grejor och vad kostar det?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph