matteus222
Ny medlem
Hojen är en Ducati Monster S4 - 01:a. Felet som först uppstod i höstas var då liksom nu att när motorn varvades relativt högt (kanske 8000 varv/min) när den var halv-varm (kanske efter ca 5 min körning) så kändes det nästan som att det släppte på bakhjulet. Därefter ville den bara lägga ner om man inte gasade. För om man gasade mycket gick den nästan som normalt. För att motorn inte skulle dö var man tvungen att ge full choke och gasa lite emellanåt. Den hostade och spotade som fan. I höstas släppte dock felet strax innan avställningen i början av oktober. Men nu kom det tyvärr tillbaka efter att jag drog på på samma sätt efter ungefär lika lång tid (om nu det skulle ha något att göra med felet).
Bränslefilter, tändstift, kylare mm (rubbet) ska ha kontrollerats på en auktoriserad 2000 mila service för några hundra mil sedan. Hojen har inte krånglat tidigare.
Som ni säkert förstår är jag inte mekarkillen nr 1, men enklare åtgärder ska jag nog klara av.
Bränslefilter, tändstift, kylare mm (rubbet) ska ha kontrollerats på en auktoriserad 2000 mila service för några hundra mil sedan. Hojen har inte krånglat tidigare.
Som ni säkert förstår är jag inte mekarkillen nr 1, men enklare åtgärder ska jag nog klara av.