Motormässa Karlstad 7-8 maj

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Jag jobbar ju som ni vet för att fler ska få upp ögonen för Motardsporten. Så nu vill jag ha lite ideér från er.

Det är en motormässa i Karlstad den 7-8 maj http://motormassa.se/ och jag har varit i kontakt med dom och undrat ifall dom vill ha lite motard på sitt program. Det fanns inget motard inplanerat. (Hmm... Om man nu arrangerar en motormässa borde ju motard vara den första punkten på programmet.) :) Hursom... arrangören ställde sig iaf positiv till detta. Och bad mig komma med förslag. Men det dåliga är att det finns bara 20x85 meter asfalt. Inget grus. Kan man göra något på denna yta som gör att motardsporten lyfts fram på ett positivt och bra sätt? Är det några som kan tänka sig att komma dit isåfall?

I sämsta fall som ju är bätttre än inget alls kan vi nog ha ett tält inne på mässan. Med några hojjar. Barret har ett fint tält iaf.

Syns man inte finns man inte.

Kom med förslag och kommentarer nu.

Last edited:
Finns det ingen här på Sveriges största motardforum som e det minsta intresserad av att bli med och köra några varv för sportens skull? Hur skall vi då kunna bli flera? :(

Last edited:
Stämmer datumen skulle man ju kunna visa upp sig där ena dan och se söt ut och köra heldag på Örebro på vägen hem dagen efter?

Blir ju inge vidare rejsa på 85 meter, men visst åka å stegra lite går ju alltid? Är det inomhus?

Skulle det inte gå att få en raka eller nå liknanade ute på parkeringen? Öppna upp portar och köra liten slinga inne och en raka ut / in ur mässhallen?

Då skulle det bli fränt?

Last edited:
Pratade med mässgeneralen Linda idag. Och vi får en banbit som e 85x20 meter. Och en tältplats på 8x3 meter. Vi finns i tältet lör-sön. Kör race kl 14.30 lör och sön. Mer än så är det inte. Jag lovade att vi skulle kunna bli mellan 4-6 stycken. Men det gör ju inget om vi blir flera. Alla behöver isåf inte va med o rejsa. Jag (läs: Motardsporten) vill ha, behöver ha, måste ha några frivilliga. Så kör vi fejkade rejs där vi håller ihop oss.

jag är sugen om jag har fått klart min hoj

:Bugar Annars kan du få låna en hoj. Vilken färg vill du ha?

Stämmer datumen skulle man ju kunna visa upp sig där ena dan och se söt ut och köra heldag på Örebro på vägen hem dagen efter?

Blir ju inge vidare rejsa på 85 meter, men visst åka å stegra lite går ju alltid? Är det inomhus?

Skulle det inte gå att få en raka eller nå liknanade ute på parkeringen? Öppna upp portar och köra liten slinga inne och en raka ut / in ur mässhallen?

Då skulle det bli fränt?

Utomhus, vi är där på fredagen och förbereder en bana. Gocarthallen i Södertälje var ju mindre än 85 meter. Så det gå att sno ihop en kul bana. Vi får ändå inte köra hur fort som helst enligt polistillståndet. Typ ettan-tvåans växel. Publiken kommer så gott som att vara avåkningszon. Ett gallerstaket och ett plastband skiljer oss åt.

Bifogat

• Mässan.jpg
    Mässan.jpg
    63.7 KB · Visningar: 53
  • Mässan 1.jpg
    Mässan 1.jpg
    91.5 KB · Visningar: 47
Last edited:
nu blev jag svinsugen.

får jag med mig nån härifrån så kommer jag. hur löser vi övernattning?

nu blev jag svinsugen.

får jag med mig nån härifrån så kommer jag. hur löser vi övernattning?

Hotell eller som vi brukar. Jag har med min buss, du gillar ju golvet där. Kolle vill följa med.

Calle, Bill och Barret följer med till Karlstad. :krama
Skulle vilja ha med en S3 förare oxå.

Last edited:
Fränt! Jag kommer och kollar! Har inte varken cykel eller skillsen för att åka dock.. :P

Fränt! Jag kommer och kollar! Har inte varken cykel eller skillsen för att åka dock.. :P

Nu blev jag glad, det är precis det jag och vi andra vill. :)

Att folk ska få upp ögonen för att supermoto är kul. Prata gärna med oss. Jag har alltid tid över för en pratstund.
//Lasse

Men nu måste vi ju lära oss att körburna sådär fränt och köra på slangen då ;) :banana

Du menade tydligen www.motormassa.se
Undrar om de har balansvikter på den hemsidan :D

Last edited:
Men nu måste vi ju lära oss att körburna sådär fränt och köra på slangen då ;) :banana

Du menade tydligen www.motormassa.se
Undrar om de har balansvikter på den hemsidan :D

Kommer du ihåg vad vi tränade på förra valborgslägret? ........................ ............... det har vi ingen glädje av. I år ska vi träna på att köra som om vi vore länkade i varandra. Det är burnout tävling precis innan oss, så vi riggar sumo-banan inne i gummi-dimman.

Kommer du ihåg vad vi tränade på förra valborgslägret? ........................ ............... det har vi ingen glädje av. I år ska vi träna på att köra som om vi vore länkade i varandra. Det är burnout tävling precis innan oss, så vi riggar sumo-banan inne i gummi-dimman.

Hmm, menar du att du Tapper och jag ska blocka i en klunga så Bill bara vinner med ett varv? :D

:rofl:rofl

vi har du dock tränat på att köra i formation ;)

bill åker för fort för oss så han kommer bara förstöra, och därmed inte ha en chans:yoparty

Denna gång kommer Bill att vara som en igel i häcken på er. Och göra er skitstressade så ni kör som fan. Om ni nu ska med. Om ni ska med vill jag veta det. Annars behöver jag en förare till.

Hampus Gustavsson o pappa Marre följer med. Så nu har jag en S3 åkare oxå. :Bugar

Denna gång kommer Bill att vara som en igel i häcken på er. Och göra er skitstressade så ni kör som fan. Om ni nu ska med. Om ni ska med vill jag veta det. Annars behöver jag en förare till.

Hampus Gustavsson o pappa Marre följer med. Så nu har jag en S3 åkare oxå. :Bugar

Viktigt att alla vi som är med har bra skick på våra grejer så det ser snyggt och prydligt ut om vi ska vara ansiktet utåt för sporten. Halva grejen är att stå och snacka med folk i tältet, låta kissen provsitta hojen & snacka skit med alla motorintresserade.

Viktigt att alla vi som är med har bra skick på våra grejer så det ser snyggt och prydligt ut om vi ska vara ansiktet utåt för sporten. Halva grejen är att stå och snacka med folk i tältet, låta kissen provsitta hojen & snacka skit med alla motorintresserade.

Sant............ jag vill ha med en 50 tums TV och en dvd med supermotofilmer. Har du nåt av dessa saker??

En stor Banner supermotosweden vor najs oxå. Sånt klistermärke du gav mig i helgen.

Stolar och bord vill jag oxå ha med några st. Vi ställer min buss bakom tältet, så har vi kaffe o annat vi kan tänkas behöva. Har hemmabio i den så vi kan köra filmen från.

Sant............ jag vill ha med en 50 tums TV och en dvd med supermotofilmer. Har du nåt av dessa saker??

En stor Banner supermotosweden vor najs oxå. Sånt klistermärke du gav mig i helgen.

Stolar och bord vill jag oxå ha med några st. Vi ställer min buss bakom tältet, så har vi kaffe o annat vi kan tänkas behöva. Har hemmabio i den så vi kan köra filmen från.

TV är såååå 2008. Klart jag INTE har. Men det kanske ngn annan kan bidra med. Jag har en dvd med hela VM säsongen som vi hade på tvåhjul mässan som var riktigt bra.

Jag har en baner som gått runt på SM som iaf är ngt som vi kan använda om jag stryker till den.

TV är såååå 2008. Klart jag INTE har. Men det kanske ngn annan kan bidra med. Jag har en dvd med hela VM säsongen som vi hade på tvåhjul mässan som var riktigt bra.

Jag har en baner som gått runt på SM som iaf är ngt som vi kan använda om jag stryker till den.

Calle kunde inte följa med.
Ta med ditt tält med 3 sidor, DVD och Banner så blir det skitbta.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT