Tror jag har plöjt igenom nästan alla 'Motorn knackar'-trådar nu, men har fortfarande lite frågetecken.
För någon månad sedan började det låta 'rrrrrrrr' vid motorbroms (trodde först att det var någon plastdel som låg och vibrerade). Efter ett tag uppkom ett knackande i motorn, inte direkt slamrande men ändå så tydligt att jag direkt kan säga att ljudet inte funnits där tidigare.
Symptomen är:
* Knack och 'rrrrrrrrr' uppkommer endast när motorn blivit varm.
* Knack hörs endast på tomgång och följer varven upp till ca 2000rpm, då dom avtar (eller blandas med övriga motorljudet att dom inte hörs).
* Ingen skillnad med koppling inne/ute.
* När jag bytte olja kunde jag inte hitta några spår av spån eller skimmer.
Har beställt ny kamkedjesträckare.
Vad tror ni, är det den som spökar eller kan det vara något annat som måste fixas??
// Flänsman
För någon månad sedan började det låta 'rrrrrrrr' vid motorbroms (trodde först att det var någon plastdel som låg och vibrerade). Efter ett tag uppkom ett knackande i motorn, inte direkt slamrande men ändå så tydligt att jag direkt kan säga att ljudet inte funnits där tidigare.
Symptomen är:
* Knack och 'rrrrrrrrr' uppkommer endast när motorn blivit varm.
* Knack hörs endast på tomgång och följer varven upp till ca 2000rpm, då dom avtar (eller blandas med övriga motorljudet att dom inte hörs).
* Ingen skillnad med koppling inne/ute.
* När jag bytte olja kunde jag inte hitta några spår av spån eller skimmer.
Har beställt ny kamkedjesträckare.
Vad tror ni, är det den som spökar eller kan det vara något annat som måste fixas??
// Flänsman