Motorcyklister i skottlinjen.

Näru! Försvarsladdning 12, heter det. :fakta Eller widescreen-TV?

Mitt minne från det gröna kan svikta, men truppmina är inte det katalogförda namnet.

Det kan ju vara så att Maciej lyckligtvis genomförde värnplikten innan krig och spexielt försvar blev beslutat som en skröna.

Är huvuet dumt får kroppen lida.

Det fans säkert en röd lampa som blinka bredvid bommen som signalerar skjutövning, men dom såg väl inte den heller.
Det står att befälet "pratat" med motorcyklisterna.

Något sager mig att det "pratades" med lätt höjd röst :lol

Det fans säkert en röd lampa som blinka bredvid bommen som signalerar skjutövning, men dom såg väl inte den heller.

Nu ska de bara träda fram...:hihi

Det här är ett återkommande problem under höst och vår ute på Livgardet. Finns ett endurospår där. Då det även skjuts helger och under alla tider på dygnet är det nog bara en tidsfråga innan någon enduroåkare får smaka otäcka projektiler..

Så sant. Alla geggmoppar kör på vägar och ser den fina saftblandaren innan dom forcerar bommarna.

Iom att våra fina övningsfält numera är så öppna för allt ogrönt folk så är det inte ovanligt att det smyger in folk från sidlinjen. Skönt att det inte gick illa.

Som arbetande i (sken)försvaret kan jag tala om att det där händer relativt ofta, och med båtar är det rent för djävligt, där skiter alla i om det råkar vara skjutningar, eftersom de vet att vi måste avbryta om det kommer in någon i risken.
Fast de är inte så kaxiga när det står en polisbil och väntade på dom vid kajen...vilket vi får till ibland.

Eftersom det verkar delas lite lumpen minnen så.Var på nattorienterings övning på mc i älvdalen när jag låg i lumpen på I13 Falun(94-95) Och vårat befäl berättade att om ni får stopp på hojen inom den sektorn och klockan närmar sig 07 på morgonen så lämna skiten och spring.Tydligen hade viggen planen tillåtelse att skjuta skarpt där efter kl.07.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti