Motorcyklister i skottlinjen.

De brukar väl vara där och busköra skulle jag tro.

Om jag inte missminner mig så står det "Varning! Skarpskjutning pågår. Livsfara!" på de nedfällda bommarna vid infarten till skjutfälten.

Det här med läsförståelse är viktigt.

Om jag inte missminner mig så står det "Varning! Skarpskjutning pågår. Livsfara!" på de nedfällda bommarna vid infarten till skjutfälten.

Det här med läsförståelse är viktigt.

Kan ju ha varit geggmoppeförare som tog en genväg genom skogen ut på fältet. Själv är jag rätt tveksam till att köra motorfordon på militär övningsmark som varit i bruk ett tag. Hemma vid Enköping sitter det varningsskyltar var 20:e meter eller nåt sånt runt hela omkretsen på övningsområdet att man går in på egen risk, och att man ska ge fan i allt som ser ut som projektiler eftersom att det kan vara obriserade granater. :3freak

Hade två skoteråkare som tog sig förbi avspärrningarna i Arvidsjaur när jag gjorde lumpen där, precis när vi skulle börja testa våra truppmina 12 och fordonsmina 13 så dök idioterna upp, en liten stund senare så hade de inte klarat sig.

Hade två skoteråkare som tog sig förbi avspärrningarna i Arvidsjaur när jag gjorde lumpen där, precis när vi skulle börja testa våra truppmina 12.

Näru! Försvarsladdning 12, heter det. :fakta Eller widescreen-TV?

Mitt minne från det gröna kan svikta, men truppmina är inte det katalogförda namnet.

Var med om samma sak när jag gjorde lumpen för lääänge sedan. Låg med GRG och KSP osäkrade då vi ser en bil i ögonvrån på väg rakt in i målområdet. Det var två gubbar med en båt på släp som skulle upp och fiska....:3freak
-Näää, vi såg ingen bom. Trots att skjutledaren dubbelkollat före övningen.

Var med om samma sak när jag gjorde lumpen för lääänge sedan. Låg med GRG och KSP osäkrade då vi ser en bil i ögonvrån på väg rakt in i målområdet. Det var två gubbar med en båt på släp som skulle upp och fiska....:3freak
-Näää, vi såg ingen bom. Trots att skjutledaren dubbelkollat före övningen.

Polska bärplockare no doubt. :fakta

Ja, det skulle ju ha stått "Varning !!!!! Skarp skjutning på går !!!!! Livs fara !!!!!" Annars förstår inte 80-talister och senare :huvet

Det där är inget som ens skulle få dem att reagera. Sätt en skylt med ingen mobiltäckning inom området så är frågan löst permanent. :7peta

Tänk så många bommar man kört förbi i skogen med både bil och cross. Men inte vid ett skjutfält :dummer

Japp, nånstans blev det helt plötsligt inte PK att döda folk i krig längre, så då blev det försvarsladdning istället för truppmina.

Det handlar om försåtsminering-ish. Idag får man inte sätta upp en försvarsladdning och dra snubbeltråd utan man måste aktivt vara inärheten och klämma av den.

Att det sedan går att koppla den till snubbeltråd är en annan femma.
Mao, som du sa, det heter inte truppmina idag.

Ja, det skulle ju ha stått "Varning !!!!! Skarp skjutning på går !!!!! Livs fara !!!!!" Annars förstår inte 80-talister och senare :huvet

Militären måste ju fatta att de ska skapa en Facebook grupp. Vem läster analoga skyltar nu för tiden. Det är ju ändå 2014...

:rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...