Gixxer Rolle
Värst i klubben
Man får bara köra i max 110kmh i Sverige på allmänväg, det kan väll inte finnas någon här som bryter mot lagen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
sandstream skrev:Bra, då kanske du kan tänka dig för innan du skriver nästa gång![]()
sandstream skrev:Nej, det tror jag att du har fått om bakfoten.
Du skriver saker som uppfattas som att det är synd om den som kör om bilar på insidan i 190 blås.
Det finns ett ordspråk som går ungefär så här: "If you can't do the time, don't do the crime".
Eller på svenska: "Ger man sig in i leken får man leken tåla".
Vad jag menar är att om man uppenbart bryter mot lagar får man vara beredd att ta sitt straff och inte gnälla när farbror polisen tar en i örat.
Du verkar förespråka någon typ av anarki där det är upp till var och en att fatta beslut om vad som är rätt och fel.
Visst, det kanske funkar i en by med 3 invånare och en ko men ute i stora världen är det lite annorlunda.
Jag har aldrig påstått att lagarna är perfekta men när det gäller fallet i denna tråd så känns det rätt glasklart att killen gjorde fel.
Skulle vara intressant att höra din motivering till varför man ska köra om bilar på högersidan på tex motorvägen?
Och om det nu hade sprungit upp tex ett djur på vägen framför dig så hade dina möjligheter att stanna varit avsevärt mindre än om du hade kört på två hjul.Olzki skrev:Det jag gjorde var förbjudet i lagen men moraliskt och trafiksäkerhetsmässigt ändå acceptabelt.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |