Klart de hade haft mer utstrålning eftersom en tvåtakts 500:a i sig har en helt annan karaktär och utstrålning än en fyrtakts 1000.
Jag svarade på Yamaha R7

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klart de hade haft mer utstrålning eftersom en tvåtakts 500:a i sig har en helt annan karaktär och utstrålning än en fyrtakts 1000.
Så köp en då. Svårare att köpa de hojar som tråden handlar om: de som inte går att köpa.Finns bara en dröm: Yamaha OW01 !!!
Är det nån som vet om FZR 750 Genesis någonsin såldes i Sverige?
Tror ej modellen såldes i Sverige, det troliga är att hojen är väldigt ovanlig totalt sett, FZ750 som med aluminiumram blev FZR750 som sedan blev den riktigt ovanliga FZR750R "OW01" Yamahas homologiseringsbike för Superbikeserien. Jag saknar en sådan i mitt garage ochså. Tror att generalagenten föredrog att importera 1000cc modellen. Toyman
Hej Toyman.
Jag tror det du skriver stämmer.
Det gick en FZR 750 i Gävle sent 80 och tidigt 90 tal och den var privatimporterad om jag minns rätt.
/ Peter
Wankeln kommer att gå på IoM TT i år.med wankel då såklart![]()
Den här är nästan lite för modern för tråden men:
![]()
Finns inte att köpa i europa utan bara i japan!
150 KW 205 hp @ 11800 rpm (213 hp with SRAD)![]()
Aah Suzuki GSX1000r K6 Yoshimura! den är PHet!
Fast Norton sköt mest motorer på IoM-TT i år och kom inte till start i Seniorracet.Wankeln kommer att gå på IoM TT i år.
Comandon påstås vara färdig för försäljning när som helst.
Nu tror jag på det.
Företaget är åter i Brittisk ägo.
Jänkarna bara svamlade och försnillade pengar.
Asså ursäkta,men italienska fälgar passar inte på en japansk motorcykel.
Honda CBX 1000
Dra åt helvete, va ful den var![]()
usch då![]()
Annars så är ju högersidan av den hojen den snyggare sidan. Jag gillar förgasarnas placering.Här sitter han på sin egen Harley XR1000. En eftertraktad gathoj som HD bara tillverkade 1983 och -84. Den hade den legendariska XR-750 flattrackfabriksräcermotorn som för dessa gathojar ökades till 1000 cc. Typiskt för XR-motorerna är att båda topparna har avgasporten vänd framåt för bra kylning av hetändan av topparna under ovalbaneracen.
Såldes bara i några få ex i Sverige.
Ja jag visste inte vilken sida jag skulle välja, Less is more.Annars så är ju högersidan av den hojen den snyggare sidan. Jag gillar förgasarnas placering.
![]()
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |