Motorcyklar jag saknar

Den här är nästan lite för modern för tråden men:

Suzuki K6 Yoshimura (fabrikstrimmad ltd ed.)
Suzuki-GSX-R-1000-K6-Yoshimura-2005.jpg

Finns inte att köpa i europa utan bara i japan!

150 KW 205 hp @ 11800 rpm (213 hp with SRAD) :Bugar

Den här funkar också...:rolleyes:

tularis44.jpg

the Tularis 800 – which two-stroke fanatics should love. The bike is fitted with a two-stroke, 772cc parallel-twin (taken off a Polaris snowmobile!) that produces a massive 183 horsepower at 8,700rpm. With a measured 161bhp at the rear wheel and a dry weight of 119 kilos,

Last edited:
Är det nån som vet om FZR 750 Genesis någonsin såldes i Sverige?

Tror ej modellen såldes i Sverige, det troliga är att hojen är väldigt ovanlig totalt sett, FZ750 som med aluminiumram blev FZR750 som sedan blev den riktigt ovanliga FZR750R "OW01" Yamahas homologiseringsbike för Superbikeserien. Jag saknar en sådan i mitt garage ochså. Tror att generalagenten föredrog att importera 1000cc modellen. Toyman

Hej Toyman.

Jag tror det du skriver stämmer.
Det gick en FZR 750 i Gävle sent 80 och tidigt 90 tal och den var privatimporterad om jag minns rätt.
/ Peter

Jag har varit utan båge så länge nu att jag saknar min första båge något oerhört. Kawasaki ZXR-750 är i mitt tycke en av få japanska bågar med en egen "själ och unik identitet". Särskilt J1 och J2, hade själv en J1:a vars färgschema flirtade med Moder Svea:

zxrri.jpg

Var/är även mycket förtjust i efterföljaren:

protar.jpg

Får man drömma om framtiden skulle, om ekonomin tillåter, det vara optimalt med en renodlad race-hoj för att åter kunna köra på bana samt komplettera med en sporttouring så tanten kan åka med lite då och då.

Jag saknar en stor tvåtakts-offroad. Det har ju funnits en del försök genom åren,
på senare tid med bl.a TS250X och DTR250.

Det ska vara en stor, modern offroad, (skivbroms, single dämpare bak, vettig framgaffel),
och en motor med vattenkylning, sep.smörjning, reed ventiler, rörlig avgasport osv.

En Yamaha DT400R YPVS eller Honda MTX500RW?? Anyone?? :yoparty

/ Mikael

"Som aldrig kom till Sverige"

Tror inte att Honda Hornet 250 kommit hit. Rad-4:a på 250cc vore grymt. :) Synd att 250-Ninjan bara har tvin.......

Wankeln kommer att gå på IoM TT i år.
Comandon påstås vara färdig för försäljning när som helst.

Nu tror jag på det.
Företaget är åter i Brittisk ägo.
Jänkarna bara svamlade och försnillade pengar.
Fast Norton sköt mest motorer på IoM-TT i år och kom inte till start i Seniorracet.

Drysdale med 750 cc V8. tekniskt ganska intressant, snyggare hojar finns men ljudet, då den enl tillverkaren skulle varva upp mot 20000 rpm, måste bli ngt outstanding

Bifogat

• Drysdale%20v8.jpg
    Drysdale%20v8.jpg
    131.7 KB · Visningar: 112
Asså ursäkta,men italienska fälgar passar inte på en japansk motorcykel.

Dra åt helvete, va ful den var:brinnerup

Tyskar, japaner, österrikare och italienare, det spelar ingen roll. De torskade andra världskriget, de får liksom aldrig till det. :D

Amerikanskt eller engelskt ska det va :fakta

Det håller ju tom Giovanni-Bussei med om :D

giovanni-bussei.asp4569img1.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_JNgH2kk8p...Y/Yby-SAZaSVM/s1600-h/Sideburn+Bussei+4a.jpeg

Här sitter han på sin egen Harley XR1000. En eftertraktad gathoj som HD bara tillverkade 1983 och -84. Den hade den legendariska XR-750 flattrackfabriksräcermotorn som för dessa gathojar ökades till 1000 cc. Typiskt för XR-motorerna är att båda topparna har avgasporten vänd framåt för bra kylning av hetändan av topparna under ovalbaneracen.

Såldes bara i några få ex i Sverige.

/J

Last edited:
Här sitter han på sin egen Harley XR1000. En eftertraktad gathoj som HD bara tillverkade 1983 och -84. Den hade den legendariska XR-750 flattrackfabriksräcermotorn som för dessa gathojar ökades till 1000 cc. Typiskt för XR-motorerna är att båda topparna har avgasporten vänd framåt för bra kylning av hetändan av topparna under ovalbaneracen.

Såldes bara i några få ex i Sverige.
Annars så är ju högersidan av den hojen den snyggare sidan. Jag gillar förgasarnas placering.
Harley%20XR1000%2084.jpg

I mitt tyckte så finns det alldeles för få Moto Morini på vägarna i Sverige.
moto-morini-drop-the-2_1024x0w.jpg

Annars så är ju högersidan av den hojen den snyggare sidan. Jag gillar förgasarnas placering.
Harley%20XR1000%2084.jpg
Ja jag visste inte vilken sida jag skulle välja, Less is more.
Men högersidan är cool med sina feta Mikunis och K&N-Filter. Built for Brassa

/J

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka