Motorcyklar förbjuds inom EU...kanske

Låter helt galet och jag tror knappast att det kommer att hända, men OM det gör det så kör jag vidare som om ingenting hänt...

//Anders

... ett par tre hundra sporthojar som sakta åker genom stan med Riksdagshuset som mål? Kanske man kommer i tidningen och tv :)

Och när man kommer fram till riksdagshuset så säger man:

-Hej, vi kommer från sporthoj.com och det var en KTM-kille som en hoj-tidning påstod att han, alltså KTM-killen menade att folket i Bryssel inte gillar motosykel. Va hade ni tänkt göra åt de? Va?

Måste ha varit det larvigaste jag har hört på länge, tänker inte ens ödsla min tid på att läsa artikeln.:huvet

begär tillbaks pengar för mc kort...
svårt o sluta köra men man kan ju alltid skaffa sportbil :P
o försäkringen slipper man ju så man kan noga fortsätta köra mc med

visst är en båge med 180 pollar farlig, men händer de verkligen så jävla mycke olyckor så dom börjar reagera? jag tror fan inte de gör de? eller har jag fel?

Frågan är väl när man ska börja betala miljöskatt för att man skiter.

TYST FÖR HELVETE!!!
Ge "Dem" inga idéer...

...
Ska bli spännande att se den dagen någon lyckas övertala ALLA italienare att slänga vespan och köpa bil i stället. Har ni sett trafiken i Rom? Tänk er den, med alla vespor utbytta mot "säkra" SUVar :arsele
Undrar vilka begränsningar som de egentligen är ute efter den här gången.

Last edited:
Hade kört ändå, men det känns inte så troligt att det kommer att bli så... För mkt pengar som går förlorade...?

Och när man kommer fram till riksdagshuset så säger man:

-Hej, vi kommer från sporthoj.com och det var en KTM-kille som en hoj-tidning påstod att han, alltså KTM-killen menade att folket i Bryssel inte gillar motosykel. Va hade ni tänkt göra åt de? Va?

Hahaha! :)

Lobbyverksamhet/påverkan så mycket som något annat.

Inte överdrivet stor risk att det skulle genomföras. Om ett beslut mot all förmodan skulle tas skulle det leda till otaliga juridiska processer.

Ska man förbjuda utförsåkning för att offpist anses farligt oxå.....dykning? bergsklättring?
Och glöm inte ridning - som enligt en engelsk rapport är cirka 20 ggr farligare än mc-åkning!

Jaadu, visst kan jag tänka mig att det rent politiskt motarbetas mot oss hojåkare och även tillverkare. -Men har det inte alltid varit så?

När det sjunker in siffror om den faktiska summa pengar hojtillverkning, hojköp, hojåkande och alla tillbehörsmarknader därtill drar in i skatt och bidrar till BNP i olika länder så kommer nog hojar accepteras. Mindre utsläpp borde ju också tala för hoj tycker jag. Jag vet inte hur stor procent hojåkare är av befolkningen i EU, men det är förmodligen en ganska stor bit och alla genererar massor av statliga inkomster i form av skatt som garanterat vida överstiger det som olyckor kan kosta.

Sedan undrar jag hur dem skulle kunna förbjuda något som redan finns?
Spikar dem en sådan lag så kommer dem genast ha förtinurton miljoner stämningar på sitt bord gällande vandalisering av egendom eller något sådant. Det hela har gått för långt. Snart blir det väl airbags i jackan som löser ut om man snubblar på gångvägen och gps transpoder i jeansen som talar om
vart och vilket tid man är ute och går som i sin tur bestämmer vad hemförsäkringen skall kosta och hur mycket koldioxid skatt man skall debiteras för det där utsläppet man drog till med när man fes.

Jag skulle INTE sluta köra. Speciellt inte när man lagt ut en sjuk mängd SKATTADE pengar på hojkort, hojutrustning, hoj och nu dessutom modifiering och ombyggnad under dryga halvåret.

Jaadu, visst kan jag tänka mig att det rent politiskt motarbetas mot oss hojåkare och även tillverkare. -Men har det inte alltid varit så?

När det sjunker in siffror om den faktiska summa pengar hojtillverkning, hojköp, hojåkande och alla tillbehörsmarknader därtill drar in i skatt och bidrar till BNP i olika länder så kommer nog hojar accepteras. Mindre utsläpp borde ju också tala för hoj tycker jag.
QUOTE]

Mindre utsläpp?

RDn tar dryga litern milen 2taktsoljeblandad soppa och R6an dricker en liter milen,min bil tar 0,8 och då åker jag ändå 192hk 2,8liter när det är 4hjul som gäller!

Henrik

Detta är ju bara så löjligt som det kan bli. Kan dom inte bara lägga ner detta korståg mot motorcyklar????

Snart skall dom väll förbjuda att leva också för livet är ju faktiskt det enda som är lika med 100% död. Och eftersom att vi inte får göra saker som gör att vi kan dö så kan vi ju förbjuda att leva och födas från första början för finns vi inte så kan vi inte dö och då måste dom där förplåstrade politikerna vara nöjda eller????

Sluta larva er. Det kommer inte att hända. Jag fattar inte att så många tror på vad de läser på internet. Det finns ingen poäng med att uppröras över ett förslag som inte ens är ett förslag som aldrig kommer att bli verklighet.

Äähhh... inte en chans att generellt förbjuda hojar. Däremot kan jag tänka mig att det så småningom kommer effektbegränsningar på gathojar.
Att ha 170hk på slangen helt original med lika många kilo börjar bli mer än ett vanligt körkort täcker. Snart kommer kanske dagens hojar vara de sista med roliga egenskaper :gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti