Motorcyklar förbjuds inom EU...kanske

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
here we go again:

http://www.bike.se/content/2455/

och handen på hjärtat; OM nu motorcyklar skulle förbjudas, vad skulle ni göra? på riktigt alltså.

själv vet jag faktiskt inte...jag tror att jag skulle hojja iallafall och ta konsekvenserna.

Skulle nog åka hoj och ge fan i att ta konsekvenserna OUTLAAAAW :yoparty

eller inte, är nog för feg :rolleyes: Det får vi se den dagen.

Hur stor är chansen att något sådant skulle inträffa? rent logiskt sett?

Själv kan jag tycka att det finns dussins med andra problem som kräver fler liv o större omkostnader för varje enskilt land och EU än vad motocyklarna gör.

Jag hade nog kört ändå, men förmodligen mer bana:) Då kanske de hade investerat i större nya banor elr nåt liknande, för att dra inresset av gatan. Men o andra sidan gillar ju inte alla det heller.

Jag förstår inte varför allt som är farligt ska förbjudas.

Till slut kommer ändå alla att dö oavsett hur mycket det förbjuds. :rolleyes:

Att motorcyklar skulle totalförbjudas ser jag som väldigt orimligt.

VA fan tuta å köra så klart. Vi svenskar då? riva alla idrottsarenor å låta folk åka?? för det finns ju alldeles för lite racebanor i sverige kolla bara på Streetrace bilarna. som inte fick ha tullinge kvar. Oj helt plöstligt kör dom Birka cup på E4an?? Good luck and have fun!

först så höjer dom försäkringen så man knappt har råd att köra och sen så vill dom förbjuda motorcyklar!!! det lutar åt att köra utan skyltar snart!!!*Ler*
skulle köra ända helt klart!!!

Ja du..

jag såg att fastbikes.se hade en artikel om detta också..

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=164906 sidan 4.

Men hur allvarligt ska man se det här egentligen. Ska man förbjuda utförsåkning för att offpist anses farligt oxå.....dykning? bergsklättring?

Okej, nu kanske mc är lite annorlunda eftersom andra trafikanter kan vara inblandade.....men snälla nån.

Vi ska enbart JOBBA,Äta,skita sova och jobba tills vi dör därmed basta

Om det nu skulle inträffa, not very likely, så hade jag kört ändå.

jag skulle köra iallafall, oförsäkrad, oskattad så klart som alla andra också förhoppningsvis skulle göra om detta förbud infördes, för att visa att någon jävla måtta får de vara....!

Nää tror inte det. Motorcyklismen omsätter så mycket pengar och arbetstillfällen. Vad ska alla hojfirmor syssla med då?:va

Då borde feta människor samt rökning förbjudas före, då fler dör av fetma och rökningsrelaterad cancer. Därefter tar vi alkoholen, sockret och spelbolagen.

Kommer antagligen aldrig att inträffa. Tänk er alla miljontals motorcyklister inom eu, de flesta kommer protestera och det finns garanterat en grupp bikers som inte skulle tvekat att använda våld.

Det känns ungefär lika harmlöst detta som kärnkrafts-risken. Visst, det kan bli härdsmälta. Men nej... Det är inte så stor chans. Men det är bra att det tas upp! Upp till kamp! Död åt glädjedödarna!

Dom är väl sura å avundsjuka för att vi hojåkare kan glida förbi deras "häftiga" suvar i köerna, och att det är svårare att dra in fortkörningsböter å trängselskatter på hojar.
Men visst, dom kan ju försöka, men det skulle ju knappast gynna deras hälsa :rolleyes:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti