Motorcykelmodellbyggar-tråden!

#2 skrev:
Har köpt en clas ohlson spruta och drivgas-flaska tidigare.
men den jäveln vill ju inte suga upp färg. den sprutar bara drivgas. va e hemligheten?

Ja du...bra fråga faktiskt. :va
Kan det vara så att färgbyttan är för tät så det blir undertryck i den? Annars har jag ingen aning direkt.
Köp en biltema för 39 spänn! :D

McFille skrev:
Niiiice... :tummenupp
Men är det verkligen rätt kåpfärg, eller är det blixten som pajar? :va

Både och.

Fanns inte den rätta färgen hemma o orkade inte vänta så tog den som va mest lik.
Skulle fått vänta 2veckor eller nåt sånt annars.

Clifton skrev:
Både och.

Fanns inte den rätta färgen hemma o orkade inte vänta så tog den som va mest lik.
Skulle fått vänta 2veckor eller nåt sånt annars.

Gaah...du har begått modellbyggarnas dödssynd (eller min iaf)! Använd korrekta färger, speciellt till kåpor tack! :7peta :tungan

Jag köpte mig en modell efter mässan som jag tänkte leka ihop under väldokumenterade former. Får se när humöret tar slut med pillet då jag började med kedjan som va ett ~4 timmars projekt. Men som första bygge hoppas jag iaf få ihop den som start och sen kanske lära mig nått på kuppen.

Blev en ZX-7 RR skala 1:9 från Revell. Är nog inte lika detaljrika som era Tamaya men duger som språngbräda in i modellbyggarvärlden

Bygget kan följas på den här länken

050202_01.thumb.jpg

/oXydex

Fipplar man ihop kedjan själv på den där, eller ser det bara ut så? :va

/Fredrik, sugen som fan på lite vårnördande

fan va fränt, det va ju kul när man va liten kille, och då fanns ju inga hojar.

Aprilie RS Cube, finns den att köpa?

oXydex skrev:
Jag köpte mig en modell efter mässan som jag tänkte leka ihop under väldokumenterade former. Får se när humöret tar slut med pillet då jag började med kedjan som va ett ~4 timmars projekt. Men som första bygge hoppas jag iaf få ihop den som start och sen kanske lära mig nått på kuppen.

Blev en ZX-7 RR skala 1:9 från Revell. Är nog inte lika detaljrika som era Tamaya men duger som språngbräda in i modellbyggarvärlden

Bygget kan följas på den här länken

050202_01.thumb.jpg

/oXydex

Shit vilka stora delar. I min va det typ dubbelt så många delar. O smått som fan. Men köpte ett annat märke

Jag tror att jag har hittat en snubbe som knäcker de flesta.... :Bugar

http://www.kaz32.com/kazgallery.html

Det sjukaste är att flera av dem måste vara med hemmagjorda dekaler och lack eftersom de är specialversioner eller testlackerade hojar som inte finns att köpa...

Nsr9613.jpg

Yzrm10503.jpg

Desmo0522.jpg

Rgv9901.jpg

Last edited:
Och jag har fortfarande kvar min YZR500-01 i lådan den kom i! Nu blev jag ju byggsugen!
Ser nu att om jag flyttar printern, scannern och Logitechratten så har jag en utmärkt byggyta till höger om datorn! Hmm... :D

Väldigt fint bygge Senetrec! Såg en Italerimodell till salu i går, ska nog ta en titt på den igen. Typ nu!

En grym Japan på att bygga modeller.

[YOUTUBE-ID]aFufr-UGjuQ[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]8ySmnlwmTv4[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...