Motorcykel-intercom genom smartphone/bluetooth

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Som rubriken lyder så är det någon här som vet om och testat någon app med denna funktionen?

Headsetet är perfekt för detta. Klämmer man fast micken mot strupen desutom så är det inte en tendens till vindbrus heller :-)

Jag har testat, och tyvärr funkade det inte speciellt bra.
Köper man någon form av mic och lur som är anpassad för mc och fixar iordning så att man kan koppla in det i telefonen så funkar det nog utmärkt. Finns ju en uppsjö av appar som fungerar som intercom genom BT.

Hm oki

Vad är det inte som funkar? Bruka prata över telefon och det finkar felfritt. Jobbiga är att få rätt på headset under hjälmen.allt blir lätt omflyttat när man kränger på krukan :mad:

Jag använder vanligt headeset till luren, sätter micken precis under munnen och sen på med en buff som håller allt på plats.
Placeringen av mic gör att jag kan svara genom att bita på knappen... Eller hålla in knappen lite längre för röstuppringning.

Jo så bruka jag med ha det fast jag dregla sönder den micen när jag va i norge haha

Jo så bruka jag med ha det fast jag dregla sönder den micen när jag va i norge haha

Själv har jag dragit glapp i ett headset, när kabeln fastnar i jackan så är det lätt att man tar dag i den med tänderna och drar lite... *whooops*
Sen har jag bitit sönder en fjärr. :rodnar

Men mina Jays Four som jag har nu har funkat riktigt jäkla bra, lite tåligare sladd och mic. :tummenupp

Jag köpte de direkt från tillverkaren, men går att beställa via ebay, bara sök på namnet. För två set inkl moms och frakt betalade jag ca 1200 riksdaler. Har fungerat utmärkt, lång drifttid, enkel hantering och bra kvalite på både mic som lurar. Har inte testat avståndet, men de ska visst klara 1000m i optimalt förhållande. upp till ca 120 är det bra ljud, dessutom är det "blåtand", så jag kan koppla in musik, gps, mobil etc(har allt i mobilen så det är kalas). =):tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park