Motorcykel... A Man's Best Friend!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Nu i höstdeppet som jag märkt alla här på SH hamnat i tänkte jag starta en tråd som faktiskt kan glädja liiite!

Ämnet är:

En Minnesvärd Stund med Din Hoj

Det kan va allt från att ha polerat upp en sliten lack till salongslen till att din hoj "gjort" något som räddat ditt liv!

Jag kan berätta om en kul grej som hände mig förra året som jag nog aldrig kommer glömma om min baby!

Efter en lång service så fick jag äntligen ut och åka med henne.
Va påväg till min andra baby (dvs min dåvarande flickvän) *vinkar till kameran* HEJ PIPPIT!!!
Åker på avfarten från E4an ner mot Rotebro och kommer ikapp en vanlig mellanbil med höger passagerarfönster nervevat... ;)
I den sitter en tant som förmodligen tappat bort sig, då hon pratar i telefon med högerhanden så hon knappt kan växla ner för rondellen. Jag kommer ikapp och blir stilla bakom henne.
Fritt i rondellen men hon vägrar köra.
Jag börjar bli otålig och bestämmer mig för att runda henne, åker fram lite och när jag är jämnsides så RYTER hojen till 14000 VARV från INGENSTANS!!!
Tanten blir SKRÄCKSLAGEN, flyger upp i stolen, tappar sin telefon mellan sätet och mittkonsolen och börjar leta växlar! HAHAHAHAAA!!! :lol:lol:lol:lol:lol

Jag har nog ALDRIG varit så stolt över min hoj som då! Bokstavligen så klappade jag på henne och pratade med henne hela vägen till min tjejs place!
"Naaaaw baaaaaby, såååå ja, såååå ja"
Fy fan va underbar!

Eran tur...

GO!!!

Last edited:
Jag fattar inte? Du skrämde skiten ur en gammal tant som sen gav dig ett glädjerus? :näsblod

Alla dom gånger män i övre medelåldern kommer fram och börjar snacka gamla husabergminnen från sin ungdom så fort man stannat, det är en ganska kul grej som aldrig skulle hända om jag haft kvar min gsxr.

Härligt att höra!

Flera historier, Tänkt tillbaka nu över något ni verkligen tycker är minnesvärt :) :rock

Sextimmars lagenduro med polarna rankar nog in som något av det roligare på två hjul...

Första besöket i sandfållan, Där snackar vi adrenalin kick.

Synd att man numera tänker ohhhhh inte nu igen bara.

Första turen på våren är helt underbar.
Det är svinkallt, näsan börjar snora, ögonen rinner och händerna domnar, men jävlar vad skönt det är.

Jag har ju inte haft kortet längre än sedan midsommar, men nu när jag tänker tillbaka på sommarn så är ju resan i Norge ett underbart minne. Var riktigt skitväder vissa dagar med några få plusgrader, ösregn och massa vind. Ändå när man landa på kvällen så hade man ett leende på läpparna större än någonsin. Tjejen var inte lika glad i allt då, men prata med henne om det nu för någon vecka sen och det första man hör är "Ja och kommer du ihåg då...hahaha..." Hon ler lika stort nu som jag gjorde då.... och jag? Ja jag har inte slutat le ännu så :D

Sextimmars lagenduro med polarna rankar nog in som något av det roligare på två hjul...

Lag-enduro var vad som fick mig att för gott överge lagsport i alla dess former.

En bit in i en lagenduro så krashar jag i början på mitt varv så att styret går direkt efter styrkronan på vänster sida. Men eftersom det är en lagtävling ger jag ju inte upp utan kämpar på dels för laget och dels för att jag "vet" att tar jag mig in till varvningen så kan nästa förare avlösa mig.

Så jag kämpar på i en kvarts enduro med en hoj som alltså bara kan styras med höger hand. Och när jag sedan kommer till varvningen är inte nästa förare redo att avlösa mig! :dummer:huvet
Istället står mina två "teamkamrater" och försöker vinka ut mig att köra ytterligare ett varv! För dom var så trötta!
Hur f-n tänker dom? Även om jag skulle ha haft en hel hoj så håller man ju helt olika tempo om man har planerat 1 varv gentemot om man ska köra två varv.

Sedan dess har jag bojkottat all form av lagidrott. Det är eg. samma i bollsporter, folk som inte har bollen står oftast och slappar och ger inte järnet och jobbar.

Lag-enduro var vad som fick mig att för gott överge lagsport i alla dess former.

En bit in i en lagenduro så krashar jag i början på mitt varv så att styret går direkt efter styrkronan på vänster sida. Men eftersom det är en lagtävling ger jag ju inte upp utan kämpar på dels för laget och dels för att jag "vet" att tar jag mig in till varvningen så kan nästa förare avlösa mig.

Så jag kämpar på i en kvarts enduro med en hoj som alltså bara kan styras med höger hand. Och när jag sedan kommer till varvningen är inte nästa förare redo att avlösa mig! :dummer:huvet
Istället står mina två "teamkamrater" och försöker vinka ut mig att köra ytterligare ett varv! För dom var så trötta!
Hur f-n tänker dom? Även om jag skulle ha haft en hel hoj så håller man ju helt olika tempo om man har planerat 1 varv gentemot om man ska köra två varv.

Sedan dess har jag bojkottat all form av lagidrott. Det är eg. samma i bollsporter, folk som inte har bollen står oftast och slappar och ger inte järnet och jobbar.

Fel lagpolare. :D Fast med det sagt...så första året, så startade inte polarn's gamla 501:a (den hade skräck för skogen, startade ALLTID i garaget :död ) - så han tar ut tredje deltagarens CRF450...klotar den 200 meter in i skogen, knäcker kylaren, mosar grenröret - och gör sig såpass illa att det var rökt.

Så min 300:a fick gå sex timmar...på två förare, båda lika talanglösa. :crash

Edit - Hade helt förträngt att min 300:a klotades med, så vi åkte sista timmen med snett styre. :död

Men kul var det, år två var det lite mer ordning...

Last edited:
Sköt sönder framlyktan på en arg bondes bil med grussprutet från enduron.. :tuttar:smasha

Minns hur GR försökte hänga på! släppte förbi han, tog han på innern dIrkT!, släppte förbi igen och tog han på yttern. Han vart så frustrerad att han körde över sin förmåga och gick omkull, Fick åka till sjukstugan och gipsa båda armarna.

*Ljug mode Off*

Ett snuthäng på 5-6 bilar var rätt nice att skaka av :) Eller när en kepskille vill skrämma mig genom att försöka "låtsas" preja mig och gick tillbaks i sin fil igen för han tyckte jag inte fick köra om fick sin bakspegel avsparkad. Eller när en brud slängde ut en krok här på SH och samma dag var man förbi och borrade :banana.

Några sköna grejer som jag kommer ihåg!

Försökte köra snabbt med snäckan. Inser att mätaren inte når över 200?

Får panik över att bågen har pajat på någe vis. Ser till slut att fotpinnarna bak för skjuts var nere.
Drar upp dem och bågen gör 300! Gissa om man fick adrenalinkick!

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...