luka
Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Tjena!!
Som en del kanse läst om innan så håller jag på att byta motor på min Suzuki GSX750F till en GSXR motor pga av haveri på den gamla! Har fått nycket hjälp härigenom, tack Brink och ni andra! Men behöver nu ytterligare ett tips! Har plockar bort den gamla och ska snart lyfta i den nya motorn, men det är en sak som oroar mig! Kopplingen sitter inte på samma sida på motorerna! På den gamla stter den på vänster sida och är av "moped" typ, alltså går ned i motorkåpan och en mekanism bakom kåpan trycker in en "pigg" som påverkar lammelerna. På den nya sitter den på höger sida och är av "hävarmstyp", alltså bara en räfflad pinne som sticker upp från motorn som man sätter en hävarm på, typ samma system som växelspaken. Frågan nu då! Några tips om att få ihop den? Är det kanske enklast att köpa en begagnad komplett vajer med hölje och fästen + armen, eller kan man "fulmeka" nåt bra? andersbrink har säkert erfarenheter, share your wisdom man!
Luka
Som en del kanse läst om innan så håller jag på att byta motor på min Suzuki GSX750F till en GSXR motor pga av haveri på den gamla! Har fått nycket hjälp härigenom, tack Brink och ni andra! Men behöver nu ytterligare ett tips! Har plockar bort den gamla och ska snart lyfta i den nya motorn, men det är en sak som oroar mig! Kopplingen sitter inte på samma sida på motorerna! På den gamla stter den på vänster sida och är av "moped" typ, alltså går ned i motorkåpan och en mekanism bakom kåpan trycker in en "pigg" som påverkar lammelerna. På den nya sitter den på höger sida och är av "hävarmstyp", alltså bara en räfflad pinne som sticker upp från motorn som man sätter en hävarm på, typ samma system som växelspaken. Frågan nu då! Några tips om att få ihop den? Är det kanske enklast att köpa en begagnad komplett vajer med hölje och fästen + armen, eller kan man "fulmeka" nåt bra? andersbrink har säkert erfarenheter, share your wisdom man!
Luka