jappsåkarn
Ny medlem
För att kolla spelet så är det enda specialverktyg du behöver ett bladmått. Det är gjort på nån timme. Måste du justera ventilspelet, d.v.s. shimsa om ventilerna, så tar det dock några timmar extra eftersom du måste lyfta kamaxlarna och sen få dit dem på rätt sätt igen. Då krävs det förutom rätt shims även en momentnyckel som kan justeras till 10 nm. Ge dig inte på de här projekten utan verkstadshandboken.
Minns inte. Men det spelar o andra sidan ingen roll för dig heller då du ska koppla in EXUP-en.
Följ instruktionen i verkstadshandboken även här så du justerar vajrarna rätt.
Det blir kanske ett projekt för en solig sommardag isåfall, både detta med ventilspelet och exupen. Lånade farsans garage, har tyvärr inget eget och nu är lånetiden slut för denna gången.

Ska köpa biltemaolja och glykol idag och prova starta upp (har inte haft tid så den har stått i nån vecka). Sen ska jag låta den gå ett tag, kanske köra några mil (om den nu startar) och sen tömma ur oljan och hälla i ny. Känns nästan som ett mirakel om den startade på nåt vis när man själv, med tummen mitt i hand, varit där och pillat och trixat.
Vill återigen passa på att tacka Killawife och G-man för dom utförliga svaren jag fått i tråden, hoppas ni får en fin mc-sommar med många problemfria mil!