Motorbyte möjligt??

Hasse K

Kraschad Kungälvsbo
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
S1000RR på banan, Fireblade -98 på gatan...
Enkel fråga : passar motorn från Suzuki GSXR 1100 -89 i en Suzuki GSX 1100 F -88?? Jag skulle definitivt gissa att så är fallet, men för att vara 100-%ig så slänger jag ut frågan i luften...
Om något skiljer, isåfall vad?
Kör försiktigt å akta djuren i trafiken! :tummenupp

Om det är samma motorfamilj så borde den passa. Anders Brink vet säkert bättre besked än jag.

Ja, det är exakt samma maskin bortsett från ett par mindre förändringar. I Fen har du snällare kammar och mindre förgasare.

TACK FÖR ATT NI HÅLLER MED!!!!! :banana
Då kan jag ju sälja till en F-ägare...... om ingen annan meddelar att de bjuder över :tummenupp

När det gäller gammel gixxrar så passar det mesta.
Exempel 1. en vatenkyld 750 får i sig doping och växt tillskott helt plötsligt så passar en 1100 från 86 i ramen.

passar sånär på att brickorna för motorfästena i fram och under måste bytas ut, allt annat passar.

Qwerty, frågade Jim detta men passar på att fråga dig också, har ni kollat att fram- och bakdrev livar?

Så länge det inte är kardandrift (huga!) på någon av motorerna så har alla luft/oljekylda samma mått på motorfästena. 1052/1127/1157 är ca 10 mm högre än 750-motorerna. Oljetråget skiljer dock på nästan alla motorer. Byter man pickup och tråg så går det mesta att klämma in med skohorn.

Starkaste/hållbaraste motorn är 1052'an, den vevaxeln har en högre kvalietet än 1127/1157.

/anders - som har plockat ihop TopCop's nakna Bandit idag, lagom elak sång!

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back