Motorbyte möjligt??

Hasse K

Kraschad Kungälvsbo
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
S1000RR på banan, Fireblade -98 på gatan...
Enkel fråga : passar motorn från Suzuki GSXR 1100 -89 i en Suzuki GSX 1100 F -88?? Jag skulle definitivt gissa att så är fallet, men för att vara 100-%ig så slänger jag ut frågan i luften...
Om något skiljer, isåfall vad?
Kör försiktigt å akta djuren i trafiken! :tummenupp

Om det är samma motorfamilj så borde den passa. Anders Brink vet säkert bättre besked än jag.

Ja, det är exakt samma maskin bortsett från ett par mindre förändringar. I Fen har du snällare kammar och mindre förgasare.

TACK FÖR ATT NI HÅLLER MED!!!!! :banana
Då kan jag ju sälja till en F-ägare...... om ingen annan meddelar att de bjuder över :tummenupp

När det gäller gammel gixxrar så passar det mesta.
Exempel 1. en vatenkyld 750 får i sig doping och växt tillskott helt plötsligt så passar en 1100 från 86 i ramen.

passar sånär på att brickorna för motorfästena i fram och under måste bytas ut, allt annat passar.

Qwerty, frågade Jim detta men passar på att fråga dig också, har ni kollat att fram- och bakdrev livar?

Så länge det inte är kardandrift (huga!) på någon av motorerna så har alla luft/oljekylda samma mått på motorfästena. 1052/1127/1157 är ca 10 mm högre än 750-motorerna. Oljetråget skiljer dock på nästan alla motorer. Byter man pickup och tråg så går det mesta att klämma in med skohorn.

Starkaste/hållbaraste motorn är 1052'an, den vevaxeln har en högre kvalietet än 1127/1157.

/anders - som har plockat ihop TopCop's nakna Bandit idag, lagom elak sång!

Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...