KalleNorton
Avliden medlem
Man gasar lite mellan närväxlingarna.whitesnake skrev:Vad menar ni med "mellangas"??![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man gasar lite mellan närväxlingarna.whitesnake skrev:Vad menar ni med "mellangas"??![]()

Håller in kopplingen, växlar ner, gasar, växlar ner, gasar...Extreem_ skrev:Så, om man ligger i 90 med gas och ska ner till 50. Hur skulle du då gå tillväga? Petar du ner en växel eller kopplar du?![]()
självklart..Anton_Ljunghusen skrev:Mellangas spar på lådan ocksåDrivpaket också enligt mina beräkningar
![]()
Extreem_ skrev:Så, om man ligger i 90 med gas och ska ner till 50. Hur skulle du då gå tillväga? Petar du ner en växel eller kopplar du?![]()
AndersJohansson skrev:Jag släpper gasen och låter den falla långsamt om jag nu inte måste stanna snabbt... Planerar körningen helt enkelt.
Och under den tiden får motorn olja?whitesnake skrev:precis kör man i 90 och ska ner i 50 så släpper man ju bara gasen och så kommer man ner där efter ett tag

Extreem_ skrev:Och under den tiden får motorn olja?![]()
Extreem_ skrev:Och under den tiden får motorn olja?![]()
bebbe skrev:Hehe.......... det är väl ingenting att oroa sig för. Tvåtakt har ju ingen motorbroms![]()

vad har oljepumpen med tomgångsmunstycket att göra.. och om du kör med oljeblandat så visst men det är väldigt väldigt lite..whitesnake skrev:det vet jag inte men man kan ju alltid gasa jätte lite, men annars så får den ju lite olja igenom tomgångs munstycket?
ganska fettSolid snake skrev:Jooo, om man petar i 1an i 50 så har den det (landar på maxvarv då huhu.)
När den skär så har man också motorbroms.![]()
bebbe skrev:Hehe.......... det är väl ingenting att oroa sig för. Tvåtakt har ju ingen motorbroms![]()

whitesnake skrev:det vet jag inte men man kan ju alltid gasa jätte lite, men annars så får den ju lite olja igenom tomgångs munstycket?

olika hojar kanske!!Solid snake skrev:Kan bli svårt när oljeslangen går till insugsplattan.......![]()
på NS gick den till förgasaren och på RGVn finns ingen sån slang.. går rakt in i blocket från nånstanns.. philsson skrev:olika hojar kanske!!på NS gick den till förgasaren och på RGVn finns ingen sån slang.. går rakt in i blocket från nånstanns..
![]()

det gör den inte!..Solid snake skrev:Det går till plattan, mer än du visste!!!!![]()
![]()
![]()
haft loss plattan men de går ingen oljeslang dit.. 
philsson skrev:det gör den inte!..haft loss plattan men de går ingen oljeslang dit..
![]()
Som vanligt!

|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|