Motorbromsa med tvåtakt, varför inte?

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Så, om man ligger i 90 med gas och ska ner till 50. Hur skulle du då gå tillväga? Petar du ner en växel eller kopplar du? :va
 
Extreem_ skrev:
Så, om man ligger i 90 med gas och ska ner till 50. Hur skulle du då gå tillväga? Petar du ner en växel eller kopplar du? :va
Håller in kopplingen, växlar ner, gasar, växlar ner, gasar...

EDIT: Tufft låter det också.
 
Last edited:
Extreem_ skrev:
Så, om man ligger i 90 med gas och ska ner till 50. Hur skulle du då gå tillväga? Petar du ner en växel eller kopplar du? :va

Jag släpper gasen och låter den falla långsamt om jag nu inte måste stanna snabbt... Planerar körningen helt enkelt.
 
AndersJohansson skrev:
Jag släpper gasen och låter den falla långsamt om jag nu inte måste stanna snabbt... Planerar körningen helt enkelt.


precis kör man i 90 och ska ner i 50 så släpper man ju bara gasen och så kommer man ner där efter ett tag
 
Extreem_ skrev:
Och under den tiden får motorn olja? :va


det vet jag inte men man kan ju alltid gasa jätte lite, men annars så får den ju lite olja igenom tomgångs munstycket?
 
Extreem_ skrev:
Och under den tiden får motorn olja? :va


Själv så drar jag in kopplingen när jag släpper gasen och trycker lite lätt på bakbromsen, men det e nog bara jag som gör så.
 
Hehe.......... det är väl ingenting att oroa sig för. Tvåtakt har ju ingen motorbroms :D
 
bebbe skrev:
Hehe.......... det är väl ingenting att oroa sig för. Tvåtakt har ju ingen motorbroms :D


Jooo, om man petar i 1an i 50 så har den det (landar på maxvarv då huhu.)

När den skär så har man också motorbroms. :banana
 
whitesnake skrev:
det vet jag inte men man kan ju alltid gasa jätte lite, men annars så får den ju lite olja igenom tomgångs munstycket?
vad har oljepumpen med tomgångsmunstycket att göra.. och om du kör med oljeblandat så visst men det är väldigt väldigt lite..
 
whitesnake skrev:
det vet jag inte men man kan ju alltid gasa jätte lite, men annars så får den ju lite olja igenom tomgångs munstycket?


Kan bli svårt när oljeslangen går till insugsplattan....... :7peta
 
Solid snake skrev:
Kan bli svårt när oljeslangen går till insugsplattan....... :7peta
olika hojar kanske!! :7peta på NS gick den till förgasaren och på RGVn finns ingen sån slang.. går rakt in i blocket från nånstanns.. :rolleyes:
 
philsson skrev:
olika hojar kanske!! :7peta på NS gick den till förgasaren och på RGVn finns ingen sån slang.. går rakt in i blocket från nånstanns.. :rolleyes:


Det går till plattan, mer än du visste!!!! :7peta :7peta :7peta
 
philsson skrev:
det gör den inte!.. :7peta haft loss plattan men de går ingen oljeslang dit.. :7peta


Nu är du efter igen! :7peta Som vanligt! :7peta

Jag snackar inte om din RGV eller NSF! :7peta

Jag snackar om DT! :7peta
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top