Bärgren
Förtidspensionerad bonnläpp
prulle skrev:Hej Solid snake 2...Sorry ja e förkyld, jag stavar ännu sämmre än normalt.
Stavar du med näsan?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
prulle skrev:Hej Solid snake 2...Sorry ja e förkyld, jag stavar ännu sämmre än normalt.

philsson skrev:jaha vad vill du ha sagt med det? har en aprilia bara 3 växlar?..
Vi snackade just om att man slipper växla så mycket om man börjar på en högre växel. Nämnde vi något om någon maxfart vi ville uppnå i DETHÄR sammanhanget? NEJ!. alltså, vart tar aprilians andra växlar vägen?. Och för övrigt har de flästa crossar inte 6 växlar, kanske 125orna annars brukar det vara 4.
Sluta kaxxa och få upp fattningen är du snäll.
H4 skrev:Du ska sluta kaxxa dig Mr vet allting bara för att jag bytt kolv på min hundratjugofemma.
Härmed slutar jag skriva i den här tråden.
seyou skrev:Stavar du med näsan?![]()
prulle skrev:Det var faktiskt lite dumt skrivet men vist med lite god vilja förstog man, klart bättre än det jag skriver.
philsson skrev:jaha vad vill du ha sagt med det? har en aprilia bara 3 växlar?..
Vi snackade just om att man slipper växla så mycket om man börjar på en högre växel. Nämnde vi något om någon maxfart vi ville uppnå i DETHÄR sammanhanget? NEJ!. alltså, vart tar aprilians andra växlar vägen?. Och för övrigt har de flästa crossar inte 6 växlar, kanske 125orna annars brukar det vara 4.
Sluta kaxxa och få upp fattningen är du snäll.
-Rosen- skrev:skulle tro att du slog huvet på spiken där, tror att den bara är trimmad i insuget. dock har hansens lagt ner mycket jobb på att ställa in exakt allt på den, antar att det är det som ger den höga hastigheten då till exempel finjusterad dämpning ökar en hel del i hastighet.
de är verkligen bra på det de gör. var är du ifrån om du känner till dem?stoooffe skrev:Min KX 80 hade 6 växlar.
Hansens MC kan man lita på. Har ringt dem många gånger när jag haft problem och de brukar veta lösningen.
De har stor kunskap om just Aprilia RS 125 eftersom hans son har tävlat med en Aprilia RS 125.
-Rosen- skrev:de är verkligen bra på det de gör. var är du ifrån om du känner till dem?
klart man vet var eslöv är. jag tycker vi ska sammla ihop alla 125 åkare i "närheten" och sticka ut och köra i sommar.stoooffe skrev:Jag bor utanför Eslöv i mellanskåne om du vet var det ligger.
Farsan känner han som äger affären sen innan så jag beställde kolvar o grejer från honom.![]()
Vi får ut o köra sen till sommaren, skulle varit roligt att se din hoj.
-Rosen- skrev:klart man vet var eslöv är. jag tycker vi ska sammla ihop alla 125 åkare i "närheten" och sticka ut och köra i sommar.

-Rosen- skrev:klart man vet var eslöv är. jag tycker vi ska sammla ihop alla 125 åkare i "närheten" och sticka ut och köra i sommar.
tror att det är nått sånt. hade varit jäkligt kul om vi hade kunnat sammla de flesta av dem och köra och cruisa överallt.Loy skrev:Det hade varit gött att köra lite
Lär vara en 10-15 stycken minst i skåne med 125 väl ?
Skitbra initiativ verkligen.H4 skrev:Härmed slutar jag skriva i den här tråden.
Det var just därför jag skrev att det kunde hända att 125orna hade 6 växlar. Mindre crossar brukar ha det pga så klent effektregister men det kunde du räkna ut själv.stoooffe skrev:Min KX 80 hade 6 växlar.
prulle skrev:Nej men jag är seg i huvudet när jag är förkyld blir inte du det?

philsson skrev:Det var just därför jag skrev att det kunde hända att 125orna hade 6 växlar. Mindre crossar brukar ha det pga så klent effektregister men det kunde du räkna ut själv.![]()
philsson skrev:Och för övrigt har de flästa crossar inte 6 växlar, kanske 125orna annars brukar det vara 4.
philsson skrev:Skitbra initiativ verkligen.annars var det en väldigt bra beskrivning av digsjälv.
Det var just därför jag skrev att det kunde hända att 125orna hade 6 växlar. Mindre crossar brukar ha det pga så klent effektregister men det kunde du räkna ut själv.![]()
Ja om man klassar 125orna som mindre crossar så har jag inte sagt emot migsjälv.stoooffe skrev:Nu sa du väl emot dig själv lite.![]()
Visste faktiskt inte att det fanns Husaberg 250.prulle skrev:Vill inte va beserwise men husaberg 250 har sex växlar. alla moderna har det.
philsson skrev:Ja om man klassar 125orna som mindre crossar så har jag inte sagt emot migsjälv.

de större fyrtaktarna brukar ha 4 växlar. Det hade "vi" en diskution om i en forumtråd i "supermotard/offroadforumet" där jag argumenterade för att FCn 501an hade 5 växlar och där framgick det tydligt från flera håll att crossarba brukar vara 4 växlade och att det även var det i detta fallet. Varsågod och leta.stoooffe skrev:
Du sa inget om mindre crossar. Du sa att DE FLESTA brukar ha 4 växlar. Vilka då?
Ingen av Yamahas crossar har 4-växlar.
Kawasaki har EN cross som är 4-växlad.
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|