MOTOGP2 spelet...

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
nån som vet hur man connectar till varann över internet bara står connecting ingenting händer??? :huvet all hjälp av intresse...

MostWanted_NKPG skrev:
nån som vet hur man connectar till varann över internet bara står connecting ingenting händer??? :huvet all hjälp av intresse...

och varför står mitt lokala ip när ja creatar 192.168.0.106 typ har ändrat till dsl/cable.. en polare å ja tänkte köra... :fyllisar

MostWanted_NKPG skrev:
och varför står mitt lokala ip när ja creatar 192.168.0.106 typ har ändrat till dsl/cable.. en polare å ja tänkte köra... :fyllisar
Du råkar inte ha en router eller liknande? I så fall kanske det strular... inte testat just mgp2 men en del andra spel kan krånga när man sitter bakom routern.

Testa att koppla dig direkt in i adslmodemet istället och kör... Om det inte är några problem med familjen eller så att göra detta... då vet du ju iallafall om det är därför det blir så...

Din router har säkert en IP-adress du kan "surfa" till med din browser, och då få upp ett menysystem. Brukar vara http://192.168.0.1 och är det med all säkerhet eftersom du på din PC har 192.168.0.106. Här måste du logga in. Den info'n hittar du i routerns manual (Antagligen Admin/Admin).
Någonstans på dessa menyer borde det finnas något som heter "Port Redirect".
När man kommunicerar över IP så finns det något som kallas Port. Olika typer av program använder olika portar som de "lyssnar" på inkommande datatrafik. Vilken port eller portar ditt spel lyssnar på borde stå i manualen eller på tillverkarens hemsida (FAQ eller liknande).
Vad du måste göra i Routern, är att tala om att alla paket som kommer in på den port som spelet använder ska skickas vidare till din pc (192.168.0.106).
Din router fungerar även som en DHCP, som delar ut dynamiska IP-adresser. För att du ska vara säker på att din PC alltid får .106 så datapaketen hittar fram, så måste du även låsa IP-adressen för din PC. Troligen finns det en meny för det också, under Local Area Network eller liknande.

Last edited:
YamahaJojje skrev:
Off-topic men det är nåt fel på mitt spel! Går inte att köra, går så satans fort. 500km/h e inget problem :va
Ehm, du har inte låst upp turbomode och satt på det ?

vilken port använder motogp2 när man ska skapa server på nätet...

nån som har lust att lira?? gör en server å säjj tid.. :tummenupp

Jag & två grannar har LAN, vi sitter bakom en D-link 604 router, först så måste man konfigurera så att man får var sitt IP nummer. (internt) Sedan är det bara att köra! Men se till att ni har avaktiverat Windows brandvägg samt om ni har en mjukvarubrandvägg separat så måste ni godkänna era spelkamraters IP nummer.

Se till att anmäl er på www.onlinerankings.com så kan ni vara med och tävla MotoGP 2 både i Team och individuellt mot andra på nätet. Sök på Morgan R6 bland spelare så ser ni mina tider..... Själv så är jag med och kör i Clan Exile. http://clan-exile.net alt. www.clan-exile.net.

X-up

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...