MotoGP

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Tjenare allihopa!

En av de nyare medlemmarna som följt med i kulisserna ett tag men som nu tagit steget... :)

Passar på när jag ändå varmkört att skicka ut frågan angående kommande tävlingar i motoGP! Har stora planer på att sticka iväg antingen till Donington eller Sachsenring och då uppenbarar sig dom vanliga frågorna, biljetter (pris osv.), vilket lopp är att rekommendera?

Hoppas få lite svar från de lyckligt lottade med tidigare erfarenheter!

Välkommen !! har oxå lurat på moto gp..assen verkar ju kul !! men aldrig kommit iväg :( ...tyskland ska vad jag hört vara helt ok...england svårt o komma dit smala tillfartsvägar o lååånga köer..biljetter för hel helg ca:500-1000kr...kolla respektive gp arrangörs hemsida där får du biljettpriser o bo info mm.......... :tummenupp

OKi!

vargen skrev:
Välkommen !! har oxå lurat på moto gp..assen verkar ju kul !! men aldrig kommit iväg :( ...tyskland ska vad jag hört vara helt ok...england svårt o komma dit smala tillfartsvägar o lååånga köer..biljetter för hel helg ca:500-1000kr...kolla respektive gp arrangörs hemsida där får du biljettpriser o bo info mm.......... :tummenupp

Var väl mest inne på England först faktiskt men nu lutar det mest mot Tyskland om det blir av! Doningtons hemsida blev jag inte nåt klok på men Sachsens var bättre!

Tacksam för svaret! :)

Jag har varit på Sachsenring och det är fint där. Många svenskar som åker hoj dit, det är inte så långt alls.

Jag tror du hittar info via motogp.com. Kommer inte ihåg biljettpriserna men jag förbokade inget och satt ändå på huvudläktaren vid start/mål för rimlig peng lördag och söndag.

Det finns en närliggande stad att bo i för att slippa campinghelvetet. Zwickau tror jag den hette.

Last edited:
Jag har varit på Brno (Tjeckien) och skall dit i år igen. Har för mig att det är 28 aug. i år.

Det brukar alltid vara toppenväder där, vilket är en fördel. Förutom förra året, då kom det lite regn:(

Rekommenderar det varmt! Det billigaste alternativet av alla MotoGP racen, kostar ca 300 kr för vanlig 3-dagars biljett på gräsläktaren :tummenupp

Kolla mina bilder från förra året:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=57381

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer