MotoGP

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Skbg
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Tjenare allihopa!

En av de nyare medlemmarna som följt med i kulisserna ett tag men som nu tagit steget... :)

Passar på när jag ändå varmkört att skicka ut frågan angående kommande tävlingar i motoGP! Har stora planer på att sticka iväg antingen till Donington eller Sachsenring och då uppenbarar sig dom vanliga frågorna, biljetter (pris osv.), vilket lopp är att rekommendera?

Hoppas få lite svar från de lyckligt lottade med tidigare erfarenheter!
 
Välkommen !! har oxå lurat på moto gp..assen verkar ju kul !! men aldrig kommit iväg :( ...tyskland ska vad jag hört vara helt ok...england svårt o komma dit smala tillfartsvägar o lååånga köer..biljetter för hel helg ca:500-1000kr...kolla respektive gp arrangörs hemsida där får du biljettpriser o bo info mm.......... :tummenupp
 
OKi!

vargen skrev:
Välkommen !! har oxå lurat på moto gp..assen verkar ju kul !! men aldrig kommit iväg :( ...tyskland ska vad jag hört vara helt ok...england svårt o komma dit smala tillfartsvägar o lååånga köer..biljetter för hel helg ca:500-1000kr...kolla respektive gp arrangörs hemsida där får du biljettpriser o bo info mm.......... :tummenupp


Var väl mest inne på England först faktiskt men nu lutar det mest mot Tyskland om det blir av! Doningtons hemsida blev jag inte nåt klok på men Sachsens var bättre!

Tacksam för svaret! :)
 
Jag har varit på Sachsenring och det är fint där. Många svenskar som åker hoj dit, det är inte så långt alls.

Jag tror du hittar info via motogp.com. Kommer inte ihåg biljettpriserna men jag förbokade inget och satt ändå på huvudläktaren vid start/mål för rimlig peng lördag och söndag.

Det finns en närliggande stad att bo i för att slippa campinghelvetet. Zwickau tror jag den hette.
 
Last edited:
Jag har varit på Brno (Tjeckien) och skall dit i år igen. Har för mig att det är 28 aug. i år.

Det brukar alltid vara toppenväder där, vilket är en fördel. Förutom förra året, då kom det lite regn:(

Rekommenderar det varmt! Det billigaste alternativet av alla MotoGP racen, kostar ca 300 kr för vanlig 3-dagars biljett på gräsläktaren :tummenupp

Kolla mina bilder från förra året:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=57381
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top