MotoGP Valencia

Nyteknik skrev:
Grymt snyggt och sparsmakat jämfört med den allt mer skrikiga/vulgära design teamen väljer.
Kommer du ihåg när Honda var osponsrade ett tag under Doohans tid, de NSR:erna var gudomligt snygga. :kär
 
Axxexs skrev:
Amerikanerna menar att Kurtis fortfarande lider av att han fått köra ej konkurenskraftiga hojar i 2 säsonger och att han inte har kommit tillbaka till sin toppform efter det.. Att då ta in någon till MotoGP, som "tappat sin form" och slutade 12:a i AMA-Superbike och hade en 5:e plats som bäst i år, på ännu en ej konkurentkraftig hoj känns sådär konstigt tänkt. :3freak
Jag tycker att det har lite löjets skimmer över sig att den här halvfiguren ännu en gång får möjligheten att visa upp sin oförmåga.
Alla borde ha en far som äger ett racing team.
 
Goodstuff skrev:
97 när de inte hade Marlborospons var Rainey fortfarande teamchef och då körde de i "corporate colours"

ny-yzr500a1997.jpg
Fy! jag får bilder i huvet och kan inte vänta tills klockan 17:00!
 
Neutral skrev:
Kommer du ihåg när Honda var osponsrade ett tag under Doohans tid, de NSR:erna var gudomligt snygga. :kär
När var det? HRC-maskinerna har så länge jag kan minnas varit målade i sponsorfärger. Jag har alltid undrat hur Hondas motsvarighet till Yamahas "Factory Look" ser ut.
 
Teddy skrev:
När var det? HRC-maskinerna har så länge jag kan minnas varit målade i sponsorfärger. Jag har alltid undrat hur Hondas motsvarighet till Yamahas "Factory Look" ser ut.
94 såg de ut såhär men om det är Honda corporate vet jag inte. Fast jag tycker det är såhär skatungen ska se ut nästa år. :tummenupp

ny-nsr500a1994.jpg
 
Last edited:
Goodstuff skrev:
94 såg de ut såhär men om det är Honda corporate vet jag inte.

ny-nsr500a1994.jpg
Den var min favorit och när den dessutom kördes av Doohan såg det fenomenalt ut. Det är ju ganska märkligt att inte de andra fabrikaten gör som Kawasaki; puffar för sitt eget varumärke istället för andras. Jag menar: de tävlar ju inte för att tjäna pengar på att sälja annonsutrymme - som en tidning - utan för att stärka sitt namn och image. Det krävs att man är mycket intresserad av roadracing för att veta vilket fabrikat som tillverkar respektive hoj. "Honda" syns ju knappt jämfört med "Repsol" och "Camel".
 
Last edited:
Här är en variant på hur den kan tänkas se ut! :)
 

Bifogat

  • 20051102111711_motosprint.jpg
    20051102111711_motosprint.jpg
    72.1 KB · Visningar: 152
Teddy skrev:
När var det? HRC-maskinerna har så länge jag kan minnas varit målade i sponsorfärger. Jag har alltid undrat hur Hondas motsvarighet till Yamahas "Factory Look" ser ut.
Det var mellan Rothmans och Repsol. Underbart snygga i alla fall, bäst någonsin. :yoparty
 
Chris Ash skrev:
Nej han har ju verkligen övertygat i GP-sammanhang.

Såhär ser Hondas factorylack anno 2005 ut....
Ursäkta, lite OT, men har någon bilder på Hondas factorylack för RS250 1996?
 
Nyteknik skrev:
Om inte exakt så i alla fall ungefär såhär:
Skoja inte! Menar du att SKATUNGEN kan se ut så där med lite färg???
I såna fall, skit högaktningsfullt i att klippa dig de närmaste 20 åren Teddy och lägg alla pengar du har på denna där lacken!! :banana
 
Enligt Yammas racingsida så ska det bli klassiskt vitt men de har inte en jämrans bild annat än på en arkaisk YZR500! :mad:
 
Okej, då hoppade vi in i nutiden igen. Kanske dags att skapa en veteranhojtråd?
Snart får vi förhoppningsvis se Biaggis fula nuna för sista gången i MotoGP. Det måste firas!
 
Va är det classicracing i helgen :va , 2T nostalgi watergateskandalen, min farsa hade en triumph bonneville vart är tråden på väg :7peta .

Hur som helst så kommer Rossi ta hem det här före Capirossi och Melandri .
Sete kraschar som vanligt och Biaggi klagar på allt .
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top