MotoGP - VALENCIA - FINAL

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
FireSalle skrev:
2579332 För det är inget annat i det race:t eller VM i allmänhet som påverkat utgången av VM?


Det var bara ett exempel, Helge! :D

Alla andra händelser i år har man redan tjatat ihjäl. Tex när Rossi hade framdäck som lossnade bitar från, Rossis motor gav upp, Sete slog runt och tog ut sin teamkompis Capirossi, dom flesta toppförarna var skadade på Assen och racet efter osv osv. Detta var ett nytt exempel som jag inte tror någon tjatat om än? :)

Inte ens Rossi har tagit upp dom här. "Thats racing, sometime you loose". Han tyckte tom det var kul att det fanns någon som kunde utmana honnom och ge honnom en fajt om vinsten på Estoril. Vem hade trott att Elias av alla med sina tidigare resultat under året skulle rätt var det var köra ifrån Rossi ett race till att till nästa race bara köra som vanligt? Det var rätt viktiga 2 tusendelar i årets serie. När såg du Rossi sitta och lipa i tv för sina motgångar i år?
 

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Paradiset
Hoj
None for the moment
Med lite tur kan vi få den här tråden att bli SH:s längsta i historien allt skall ju citeras o kommenteras in i minsta detalj och hamnar :felämne hela tiden :D :D

(se ironin i det här innlägget tack):tummenupp
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Intressant från artikeln:

It's also true that the race winner Troy Bayliss has lead more laps in 2006 than Hayden - 30 to 29.

Kan det verkligen vara sant? I så fall är det ju horribelt pinsamt för Hayden.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det som syntes när jag kika på rejsen en gång till var att Hayden skulle kunnat utmana Bayliss. Han var på väg ifatt för att kika förbi, men jag tror inte Hayden ville utmana ödet för mycket i med att rossi gått omkull omkring samma varv då hayden börja mata sig uppåt.

Ska bli kul o se nästa år hur bra han ter sig. Alla tar ju i som mest i början på säsongen...
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Kan det verkligen vara sant? I så fall är det ju horribelt pinsamt för Hayden.
Han skäms nog som bara den :rolleyes:
Mest ledda varv har mig veterligen inte lett till någon titel, men det är ju ett fint slagträ att ta fram när man är besviken ;)
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Neutral skrev:
2579709Kan det verkligen vara sant? I så fall är det ju horribelt pinsamt för Hayden.

Haha, ja det stämmer faktiskt.
Minst varv i ledning av de i topp 5 också.

502310.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
En fråga är om Hayden kommer fortsätta köra med #69 nästa år eller om Honda kanske tvingar honnom köra med #1?
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Axxexs skrev:
2579794 En fråga är om Hayden kommer fortsätta köra med #69 nästa år eller om Honda kanske tvingar honnom köra med #1?
Han säger själv att han ser fram emot att köra med #1.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
2579785 Han skäms nog som bara den :rolleyes:
Mest ledda varv har mig veterligen inte lett till någon titel, men det är ju ett fint slagträ att ta fram när man är besviken ;)
Att på 17 race leda färre varv än en inhoppare i ett race är ju inte så bra tycker jag men det är ok att du tycker annorlunda. :pannkyss

Vem är besviken förresten? Syftar du på mig så vet jag inte vad du talar om, jag har inte förlorat pengar eller annat på Haydens titel så mig kvittar det. Sluta klumpa ihop folk hela tiden. :7peta

Självklart ska han köra med #1 som det anstår världsmästaren, fattar inte varför de är så kåta på att marknadsföra sitt eget nummer, man ser det hela tiden i cross också att de behåller "sitt" nummer.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tidigare 5 åren när Rossi vunnit har han haft i snitt 341 poäng. (367, 304, 357, 355 och 325). I år hade han nästan 100 poäng mindre än "normalt".
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
citatet fr`n Rossi visar vilken stor sportsman han är i nederlagets stund.

Hayden däremot bär fr o m nu namnet Grin-Olle
han grinar när han missar starten
han grinar när han har otur i 1 av 16 race
han grinar när han vinner

och jag är mest sur för att han blaste mig pa festen
amerikaner slar sig för bröstet och gar sen och lägger sig

nu var det mest britterna som satt och söp pa baren närmast
perrongen de steg av pa :)

för dem som inte varit pa ett race sa kan jag tala om hur stor Rossi
är = hur stor som helst!! Gult dominerade Valencia även pa söndag kväll
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
jian skrev:
2579008 I detta fall så kan man inte skylla på materialet...Det var Rossi själv
som krashade tidigare i somras och bröt handled och foten och igår så
var det Rossi som gjorde en dålig start och som var orsaken till krashen..
man kan ju inte skylla på M1:an igår...
Jo men de där grejerna du nämner hade väl inte betydelse för alla 17 deltävlingar?

Jag vet inte om vi pratar om olika saker men jag menade att det krävs mer än bara en bra förare för att vinna viktiga poäng och slutligen VM, det är ju inte bara motorras och crash som avgör, det kan vara små, för oss obetydliga, detaljer som är med och förstör eller gör EN (del)tävling som sedan får betydelse i sammandraget.

Och apropå finalracet så var ju Hayden "väldigt" långt före Rossi in i första kurvan(inte), dem i mellan gjorde startmissen bara att det blev jämnare, skulle nog tro att båda var ungefär lika "jäktade", tyckte t,o,m att Hayden körde hårdare än Rossi i början så var det läge för någon att crasha då var det nog han, med tanke på poängmarginalerna så gällde nog "vinna eller försvinna".
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gthyni skrev:
2579982 citatet fr`n Rossi visar vilken stor sportsman han är i nederlagets stund.

Hayden däremot bär fr o m nu namnet Grin-Olle
han grinar när han missar starten
han grinar när han har otur i 1 av 16 race
han grinar när han vinner

och jag är mest sur för att han blaste mig pa festen
amerikaner slar sig för bröstet och gar sen och lägger sig

nu var det mest britterna som satt och söp pa baren närmast
perrongen de steg av pa :)

för dem som inte varit pa ett race sa kan jag tala om hur stor Rossi
är = hur stor som helst!! Gult dominerade Valencia även pa söndag kväll
Fy fan vad det hade varit underbart att se alla vingklippta gulklädda heja-den-som-vinner-"fans", som kan namnet på en förare och eventuellt kan skilja på RR och Motocross.
 
Last edited:

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
2x CBR600RR
jag brukar tänka på allt som tryckts upp/gjorts, vinnartröjor etc för rossi. fniss undra om de slängt eller bränt dem :)
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Någon som har mailadressen till FIM?
Jag tänkte skriva och klaga på reglerna så att de till nästa säsong inför nya regler. Antingen att den som leder flest varv totalt sett ska tilldelas segern eller att en domare eller en kommitté tillsätts som tilldömer den "värdigaste vinnaren" 2007 års-titel, gärna på gamla meriter från tidigare säsonger. (Givetvis bör kommittémedlemmarna vara eller ha varit aktiva förare själva och då företrädesvis i 250-klassen. AMA- och superbikeförare ska givetvis med automatik uteslutas, då de sannolikt skulle vara jäviga och partiska).






:rolleyes:
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top