MotoGP - VALENCIA - FINAL

FireSalle skrev:
2579332 För det är inget annat i det race:t eller VM i allmänhet som påverkat utgången av VM?


Det var bara ett exempel, Helge! :D

Alla andra händelser i år har man redan tjatat ihjäl. Tex när Rossi hade framdäck som lossnade bitar från, Rossis motor gav upp, Sete slog runt och tog ut sin teamkompis Capirossi, dom flesta toppförarna var skadade på Assen och racet efter osv osv. Detta var ett nytt exempel som jag inte tror någon tjatat om än? :)

Inte ens Rossi har tagit upp dom här. "Thats racing, sometime you loose". Han tyckte tom det var kul att det fanns någon som kunde utmana honnom och ge honnom en fajt om vinsten på Estoril. Vem hade trott att Elias av alla med sina tidigare resultat under året skulle rätt var det var köra ifrån Rossi ett race till att till nästa race bara köra som vanligt? Det var rätt viktiga 2 tusendelar i årets serie. När såg du Rossi sitta och lipa i tv för sina motgångar i år?
 
Med lite tur kan vi få den här tråden att bli SH:s längsta i historien allt skall ju citeras o kommenteras in i minsta detalj och hamnar :felämne hela tiden :D :D

(se ironin i det här innlägget tack):tummenupp
 
Det som syntes när jag kika på rejsen en gång till var att Hayden skulle kunnat utmana Bayliss. Han var på väg ifatt för att kika förbi, men jag tror inte Hayden ville utmana ödet för mycket i med att rossi gått omkull omkring samma varv då hayden börja mata sig uppåt.

Ska bli kul o se nästa år hur bra han ter sig. Alla tar ju i som mest i början på säsongen...
 
Neutral skrev:
Kan det verkligen vara sant? I så fall är det ju horribelt pinsamt för Hayden.
Han skäms nog som bara den :rolleyes:
Mest ledda varv har mig veterligen inte lett till någon titel, men det är ju ett fint slagträ att ta fram när man är besviken ;)
 
Neutral skrev:
2579709Kan det verkligen vara sant? I så fall är det ju horribelt pinsamt för Hayden.

Haha, ja det stämmer faktiskt.
Minst varv i ledning av de i topp 5 också.

502310.jpg
 
En fråga är om Hayden kommer fortsätta köra med #69 nästa år eller om Honda kanske tvingar honnom köra med #1?
 
Axxexs skrev:
2579794 En fråga är om Hayden kommer fortsätta köra med #69 nästa år eller om Honda kanske tvingar honnom köra med #1?
Han säger själv att han ser fram emot att köra med #1.
 
sandstream skrev:
2579785 Han skäms nog som bara den :rolleyes:
Mest ledda varv har mig veterligen inte lett till någon titel, men det är ju ett fint slagträ att ta fram när man är besviken ;)
Att på 17 race leda färre varv än en inhoppare i ett race är ju inte så bra tycker jag men det är ok att du tycker annorlunda. :pannkyss

Vem är besviken förresten? Syftar du på mig så vet jag inte vad du talar om, jag har inte förlorat pengar eller annat på Haydens titel så mig kvittar det. Sluta klumpa ihop folk hela tiden. :7peta

Självklart ska han köra med #1 som det anstår världsmästaren, fattar inte varför de är så kåta på att marknadsföra sitt eget nummer, man ser det hela tiden i cross också att de behåller "sitt" nummer.
 
Last edited:
Tidigare 5 åren när Rossi vunnit har han haft i snitt 341 poäng. (367, 304, 357, 355 och 325). I år hade han nästan 100 poäng mindre än "normalt".
 
citatet fr`n Rossi visar vilken stor sportsman han är i nederlagets stund.

Hayden däremot bär fr o m nu namnet Grin-Olle
han grinar när han missar starten
han grinar när han har otur i 1 av 16 race
han grinar när han vinner

och jag är mest sur för att han blaste mig pa festen
amerikaner slar sig för bröstet och gar sen och lägger sig

nu var det mest britterna som satt och söp pa baren närmast
perrongen de steg av pa :)

för dem som inte varit pa ett race sa kan jag tala om hur stor Rossi
är = hur stor som helst!! Gult dominerade Valencia även pa söndag kväll
 
jian skrev:
2579008 I detta fall så kan man inte skylla på materialet...Det var Rossi själv
som krashade tidigare i somras och bröt handled och foten och igår så
var det Rossi som gjorde en dålig start och som var orsaken till krashen..
man kan ju inte skylla på M1:an igår...
Jo men de där grejerna du nämner hade väl inte betydelse för alla 17 deltävlingar?

Jag vet inte om vi pratar om olika saker men jag menade att det krävs mer än bara en bra förare för att vinna viktiga poäng och slutligen VM, det är ju inte bara motorras och crash som avgör, det kan vara små, för oss obetydliga, detaljer som är med och förstör eller gör EN (del)tävling som sedan får betydelse i sammandraget.

Och apropå finalracet så var ju Hayden "väldigt" långt före Rossi in i första kurvan(inte), dem i mellan gjorde startmissen bara att det blev jämnare, skulle nog tro att båda var ungefär lika "jäktade", tyckte t,o,m att Hayden körde hårdare än Rossi i början så var det läge för någon att crasha då var det nog han, med tanke på poängmarginalerna så gällde nog "vinna eller försvinna".
 
gthyni skrev:
2579982 citatet fr`n Rossi visar vilken stor sportsman han är i nederlagets stund.

Hayden däremot bär fr o m nu namnet Grin-Olle
han grinar när han missar starten
han grinar när han har otur i 1 av 16 race
han grinar när han vinner

och jag är mest sur för att han blaste mig pa festen
amerikaner slar sig för bröstet och gar sen och lägger sig

nu var det mest britterna som satt och söp pa baren närmast
perrongen de steg av pa :)

för dem som inte varit pa ett race sa kan jag tala om hur stor Rossi
är = hur stor som helst!! Gult dominerade Valencia även pa söndag kväll
Fy fan vad det hade varit underbart att se alla vingklippta gulklädda heja-den-som-vinner-"fans", som kan namnet på en förare och eventuellt kan skilja på RR och Motocross.
 
Last edited:
jag brukar tänka på allt som tryckts upp/gjorts, vinnartröjor etc för rossi. fniss undra om de slängt eller bränt dem :)
 
Någon som har mailadressen till FIM?
Jag tänkte skriva och klaga på reglerna så att de till nästa säsong inför nya regler. Antingen att den som leder flest varv totalt sett ska tilldelas segern eller att en domare eller en kommitté tillsätts som tilldömer den "värdigaste vinnaren" 2007 års-titel, gärna på gamla meriter från tidigare säsonger. (Givetvis bör kommittémedlemmarna vara eller ha varit aktiva förare själva och då företrädesvis i 250-klassen. AMA- och superbikeförare ska givetvis med automatik uteslutas, då de sannolikt skulle vara jäviga och partiska).






:rolleyes:
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top