Slår vad om att CC kommer vara Crash-Kungen 2014
Jag sätter nog inte emot det vadet...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Slår vad om att CC kommer vara Crash-Kungen 2014
Nu har vi ju ingen aning om hur mkt tiderna säger egentligen, det kan ju faktiskt vara så att de "testar" nånting, som drar upp tiderna. Plus att Duccen är ny för CC.
Men man skulle bra gärna vilja veta hur det känns för han just nu.
Förstå vilket mörker om man från dag 1 på en hoj som man ska köra ett antal år känner "vad är det här för skit??"
Fabriksstyrning... Hojen var inte grönareNu har vi ju ingen aning om hur mkt tiderna säger egentligen, det kan ju faktiskt vara så att de "testar" nånting, som drar upp tiderna. Plus att Duccen är ny för CC.
Men man skulle bra gärna vilja veta hur det känns för han just nu.
Förstå vilket mörker om man från dag 1 på en hoj som man ska köra ett antal år känner "vad är det här för skit??"
Det är väl precis en sån sak som de nya reglerna med "poäng" vill eliminera. En bestraffning av den här sorten "in-race" måste tas snabbt och ibland på relativt lösa grunder. Lägg då till att bestraffningen kan ge förödande konsekvenser för föraren vad gäller poäng och dessutom kan den inte tas tillbaka (såvida inte incidenten sker så sent i loppet att bestraffningen kommer i form av svartflagg/tidstillägg efter målgång). Därmed inte sagt att SICs bestraffning var felaktig.
Med poängbestraffningen som de infört så får de både tid att bedöma incidenten samt ger möjlighet att bestraffa repetitivt beteende eftersom poängen läggs på hög tills faktiska bestraffningar börjar utdelas.
Så, fegt att vänta med bestraffningen tills loppet är över? Inte alls när det gäller bedömningsfrågor. Det är precis den metodiken reglerna dikterar.
Nybliven MotoGP-tittare.... Det går inte att bedöma den touchen som årets fulkörning eller hitta något i reglementet skulle ge stöd för en svartflagg.Såklart det var fegt då det borde bestraffats med svartflagg alt. en depåkörning........... nej lorre kan ju inte gnälla som en stucken gris i tid och otid...... för att sedan genomföra årets fulkörning och klara sig utan straff![]()
Så.. Innan säsongen har börjat kanske man kan göra följande tråkiga antaganden inför 2014...
Marquez kommer att vinna VM 2014 om han håller sig på banan och är skadefri.
Lorenzo kommer på plats två eftersom han blir frånåkt i de första 6 tävlingarna för året..
Pedroza blir trea och blir rundad av både Marquez och Lorenzo.
(Denna parantes ska illustrera ett tomrum)
Här bak kommer Rossi, Bradl, Bautista, Redding, Pol Espargaro samt Aleix Espargaro. Rossi pga glansdagarna är över,BradL och Bautista för att de känner hotet från de nya och vill hålla sig på banan, Redding och Pol fightas rejält men har inte material till mer än såhär... A Espargaro sitter på fel hoj men gör ett hedersvärt arbete att hänga med denna gruppen. Det är för övrigt här 80% av underhållningsvärdet kommer att finnas under 2014.
(ny parantes)
Här bak kommer Smith, Hayden, Smith har inte talangen för det här, Hayden är slut.
Lite efter de kommer En rad Ducati.... Dovi kör så mycket det går på en röd tvålkopp, Cal ligger i någon sandfålla efter att han inte lyckats köra om någon i år heller, samt de övriga styr runt med mediokra resultat någonstans där bak...
Det ser svart ut för 2014.. Men jag är den första som hoppas att jag har fel!!!
![]()
DU har nog rätt i det mesta. Jag skulle vända på det och säga att Lorenzo vinner vm om han får va skadefri
Jo man tycker ju att Yamaha borde ha lärt sig läxan med att ha en effektsvag motor och nu satsar allt på en bättre så att Lorenzo kan hänga med. Chassi osv verkar ju Yamaha redan vara bäst på?
Bra reportage om Burgess tycker jag och några av citaten är ju inte så diskreta med att han tycker Rossi är slut.
http://www.motorsportmagazine.com/race/motogp-race/a-changing-of-the-guard-in-motogp/
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |