MotoGP Valencia. Final 2013!

Nu har vi ju ingen aning om hur mkt tiderna säger egentligen, det kan ju faktiskt vara så att de "testar" nånting, som drar upp tiderna. Plus att Duccen är ny för CC.

Men man skulle bra gärna vilja veta hur det känns för han just nu.
Förstå vilket mörker om man från dag 1 på en hoj som man ska köra ett antal år känner "vad är det här för skit??"
 
Nu har vi ju ingen aning om hur mkt tiderna säger egentligen, det kan ju faktiskt vara så att de "testar" nånting, som drar upp tiderna. Plus att Duccen är ny för CC.

Men man skulle bra gärna vilja veta hur det känns för han just nu.
Förstå vilket mörker om man från dag 1 på en hoj som man ska köra ett antal år känner "vad är det här för skit??"

“Different!” he summed up his opening day. :D

Crutchlow reflects on first Ducati Team day
 
Ska Di Meglio ta över Aoyamas hoj??

Crutchlow är precis där jag förväntat mig, tyvärr. Trodde dock Hayden skulle vara bättre med i tid med tanke på vad HRC har sagt om hojen.
 
Slut för idag:
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    228.8 KB · Visningar: 232
Nu har vi ju ingen aning om hur mkt tiderna säger egentligen, det kan ju faktiskt vara så att de "testar" nånting, som drar upp tiderna. Plus att Duccen är ny för CC.

Men man skulle bra gärna vilja veta hur det känns för han just nu.
Förstå vilket mörker om man från dag 1 på en hoj som man ska köra ett antal år känner "vad är det här för skit??"
Fabriksstyrning... Hojen var inte grönare :-)
 
Undrar hur det hade sett ut om simoncelli fortfarande hade varit med oss (:gråta), jag tror att vi hade fått se några riktiga bataljer och platsväxlingar mellan marq, sic och lorre!

http://youtu.be/m2BKiBTNyaM

Rip marco:(
 
Det är väl precis en sån sak som de nya reglerna med "poäng" vill eliminera. En bestraffning av den här sorten "in-race" måste tas snabbt och ibland på relativt lösa grunder. Lägg då till att bestraffningen kan ge förödande konsekvenser för föraren vad gäller poäng och dessutom kan den inte tas tillbaka (såvida inte incidenten sker så sent i loppet att bestraffningen kommer i form av svartflagg/tidstillägg efter målgång). Därmed inte sagt att SICs bestraffning var felaktig.

Med poängbestraffningen som de infört så får de både tid att bedöma incidenten samt ger möjlighet att bestraffa repetitivt beteende eftersom poängen läggs på hög tills faktiska bestraffningar börjar utdelas.

Så, fegt att vänta med bestraffningen tills loppet är över? Inte alls när det gäller bedömningsfrågor. Det är precis den metodiken reglerna dikterar.

Såklart det var fegt då det borde bestraffats med svartflagg alt. en depåkörning........... nej lorre kan ju inte gnälla som en stucken gris i tid och otid...... för att sedan genomföra årets fulkörning och klara sig utan straff:fakta
 
Såklart det var fegt då det borde bestraffats med svartflagg alt. en depåkörning........... nej lorre kan ju inte gnälla som en stucken gris i tid och otid...... för att sedan genomföra årets fulkörning och klara sig utan straff:fakta
Nybliven MotoGP-tittare.... Det går inte att bedöma den touchen som årets fulkörning eller hitta något i reglementet skulle ge stöd för en svartflagg.
 
Ett irriterande lätt regn just nu...
 
Jag tycker ärligt talat att båda två är hyfsat lika förtjänta av det. MM genom en helt fantastisk rookiesäsong, där han stått på pallen varje lopp han avslutat och en flamboyant körstil, och JL helt enkelt därför att han tog den kastade handsken och höjde ribban, och att han utvecklat, eller snarare ändrat sin körstil.
JL har inte varit så värst gnällig heller, han har mest accepterat vad som behöver göras och sedan gjort det, inte helt sällan på ett enormt imponerande sätt.
 
Så.. Innan säsongen har börjat kanske man kan göra följande tråkiga antaganden inför 2014...

Marquez kommer att vinna VM 2014 om han håller sig på banan och är skadefri.
Lorenzo kommer på plats två eftersom han blir frånåkt i de första 6 tävlingarna för året..
Pedroza blir trea och blir rundad av både Marquez och Lorenzo.

(Denna parantes ska illustrera ett tomrum)

Här bak kommer Rossi, Bradl, Bautista, Redding, Pol Espargaro samt Aleix Espargaro. Rossi pga glansdagarna är över,BradL och Bautista för att de känner hotet från de nya och vill hålla sig på banan, Redding och Pol fightas rejält men har inte material till mer än såhär... A Espargaro sitter på fel hoj men gör ett hedersvärt arbete att hänga med denna gruppen. Det är för övrigt här 80% av underhållningsvärdet kommer att finnas under 2014.

(ny parantes)

Här bak kommer Smith, Hayden, Smith har inte talangen för det här, Hayden är slut.

Lite efter de kommer En rad Ducati.... Dovi kör så mycket det går på en röd tvålkopp, Cal ligger i någon sandfålla efter att han inte lyckats köra om någon i år heller, samt de övriga styr runt med mediokra resultat någonstans där bak...


Det ser svart ut för 2014.. Men jag är den första som hoppas att jag har fel!!!:gnissla

:D:D
 
Så.. Innan säsongen har börjat kanske man kan göra följande tråkiga antaganden inför 2014...

Marquez kommer att vinna VM 2014 om han håller sig på banan och är skadefri.
Lorenzo kommer på plats två eftersom han blir frånåkt i de första 6 tävlingarna för året..
Pedroza blir trea och blir rundad av både Marquez och Lorenzo.

(Denna parantes ska illustrera ett tomrum)

Här bak kommer Rossi, Bradl, Bautista, Redding, Pol Espargaro samt Aleix Espargaro. Rossi pga glansdagarna är över,BradL och Bautista för att de känner hotet från de nya och vill hålla sig på banan, Redding och Pol fightas rejält men har inte material till mer än såhär... A Espargaro sitter på fel hoj men gör ett hedersvärt arbete att hänga med denna gruppen. Det är för övrigt här 80% av underhållningsvärdet kommer att finnas under 2014.

(ny parantes)

Här bak kommer Smith, Hayden, Smith har inte talangen för det här, Hayden är slut.

Lite efter de kommer En rad Ducati.... Dovi kör så mycket det går på en röd tvålkopp, Cal ligger i någon sandfålla efter att han inte lyckats köra om någon i år heller, samt de övriga styr runt med mediokra resultat någonstans där bak...


Det ser svart ut för 2014.. Men jag är den första som hoppas att jag har fel!!!:gnissla

:D:D

DU har nog rätt i det mesta. Jag skulle vända på det och säga att Lorenzo vinner vm om han får va skadefri
 
DU har nog rätt i det mesta. Jag skulle vända på det och säga att Lorenzo vinner vm om han får va skadefri

Jo man tycker ju att Yamaha borde ha lärt sig läxan med att ha en effektsvag motor och nu satsar allt på en bättre så att Lorenzo kan hänga med. Chassi osv verkar ju Yamaha redan vara bäst på?
 
Jo man tycker ju att Yamaha borde ha lärt sig läxan med att ha en effektsvag motor och nu satsar allt på en bättre så att Lorenzo kan hänga med. Chassi osv verkar ju Yamaha redan vara bäst på?

Jag är inte så säker på det, Honda har ju medvetet byggt en hoj som har lite starkare motor och ett chassi som är starkare under inbromsning, in i kurvan och ut ur kurvan medan Yamaha har byggt en hoj som ska gå så snabbt genom kurvan som möjligt. Olika filosofier, svårt att säga att den ena är bättre på att bygga chassin än den andra?
 
Tycker slutet av säsongen har visat på att JL faktiskt kan ta upp kampen med MM, genom racecraft och helt galet snygg körning. Tycker det är rätt intressant att de två helt olika körstilarna är så jämna mellan de två förarna, och hojarna.
 
Lorenzo ser ut att vara ledande länge framöver trots att han inte vann i år. På det sättet som han analyserade situationen och ändrade på exakt rätt saker och ändrade inställning till Marquez körstil som han tillslut bemötte och tog fighten till Marquez markerar verkligen en enorm förarpotential. Tror att det blir svårt för Marquez nästa år om han fortsätter på samma sätt, Lorenzo har lärt sig att kontra den stilen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top