MotoGP Valencia. Final 2013!

Just nu med några minuter kvar av dagen:
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    222.4 KB · Visningar: 153
Sas det något om varför de M1-motoriserade maskinerna inte kördes idag (de som t.ex Edwards skulle ratta)?
Eller har jag fattat fel i att de skulle testas nu också?


Som jag fattade det var dom inte klara än! De höll på att göras klara i forward-boxen.
Skulle komma ut imorgon enligt motogp:s kommentator!
 
Som de säger i England - slut:
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    224.5 KB · Visningar: 179
Marques personal nyfikna på Aspars nya cykel hehe

Från och med idag tillhör de inte längre Marquez crew. Cristian är numera ansvarig track engineer för alla privathojar, Giulio är Haydens datakille och gamle Bruno är allmän hjälpreda / administratör för just privathojarna.
 
Reddings teamchef visade honom att motorn var lite "Lazy" under testet på vissa ställen.

Redding höll inte med :D

E nog lite skillnad i kräm på en Moto2 och en MotoGP hoj :rolleyes:
 
Fult av Dorna att vänta med straffet till efter racet...... luktar politik lång väg:fakta
 
Från och med idag tillhör de inte längre Marquez crew. Cristian är numera ansvarig track engineer för alla privathojar, Giulio är Haydens datakille och gamle Bruno är allmän hjälpreda / administratör för just privathojarna.
Har Du koll på när Hayden går ut på nya privat-Hondan, såg något om att han skulle köra Asparhojen i morgon och på onsdag (om vädret tillåter)? Har privatstallen tillgång till de mjukare däcken redan under detta test?
 
Som de säger i England - slut:

Crutchlow är inte så mycket långsammare än han var på M1:an?

Vet du om Bradl och Yammorna kör 2013 eller 2014 prototyp?

Edit; jo, Cal var en del långsammare än på M1:an men inte ljusår efter.
 
Last edited:
Det var rätt nära att Pedrosa gick omkull...

BYzIPhYIIAA9N6Z.jpg
 
Har Du koll på när Hayden går ut på nya privat-Hondan, såg något om att han skulle köra Asparhojen i morgon och på onsdag (om vädret tillåter)? Har privatstallen tillgång till de mjukare däcken redan under detta test?

Inte som jag förstod MotoGP-kommentatorerna, utan Bridgestone skulle titta på däcken från dom här träningarna och utifrån det ta fram däck för Open och Factory nästa år.
 
En frisk Lorenzo har i år definitivt varit "the guy to beat".
Så kommer det nog vara nästa år också.
Marquez behöver ta ett steg till innan han blir "the guy to beat" trots mästarbältet.
Att någon annan än Marquez skall vara "the one who beats" känns allt mer avlägset.
Om inte fler nyuppflyttade kaliber MM dyker upp.
 
Inte konstigt att Marqes är världsmästare, kolla hoj 93. Det är bara att lyfta på hatten.
 
Men tillsägningar är väl ändå inget som man delar ut under race?

Nä, och det är väl inget straff per definition heller. De meddelade bara "will be investigated after the race" under racet och jag antar att det var det som ansågs fegt och som jag håller med om, då kunde man vänta med att bestämma straffet tills man såg om det skulle spela någon roll eller inte.

Det hade iofs varit kul om man delade ut tillsägelser i form av smileys under pågående race via depåtavlan :)

När Lorenzo smäller in i Pedrosa :tummenupp, när Marquez snuddar vid Pedrosa :(
 
Last edited:
Nä, och det är väl inget straff per definition heller. De meddelade bara "will be investigated after the race" under racet och jag antar att det var det som ansågs fegt och som jag håller med om, då kunde man vänta med att bestämma straffet tills man såg om det skulle spela någon roll eller inte.

Det hade iofs varit kul om man delade ut tillsägelser i form av smileys under pågående race via depåtavlan :)

När Lorenzo smäller in i Pedrosa :tummenupp, när Marquez snuddar vid Pedrosa :(
Vilka straff har vi sett "live" i MotoGP? Ignorera obligatoriskt depåstopp och tjuvstart, men annars är det just efter race som RD brukar agera. Orimligt att de skulle ändra på det mitt i VM-avgörandet.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top