MotoGP Valencia. Final 2013!

Tror du på riktigt att shoei skulle skicka ut honom med en hjälm som inte är så bra som möjligt?

Av vad jag har kunnat läsa mig till här på SH så verkar det som att de har tillgång till samma hjälmar och övriga skydd som vanligt folk också kan införskaffa. Vet inte om MM är en avart med en extrem haka, men hur förklarar du annars hans skada på Mugello? Är det en undermålig produkt med dålig passform, eller föredrar MM att hjälmen sitter högt? Eller så är det bara smällar man får ta inom racing...

JA, WTF?? Har Vale katt? Trodde han var en hundkille....

Det var Rossi som la ut bilden. Men kanske inte han som tog den. Ligger en hårtork med på sängen. Kan va Rossis tant som hade med sin katt, kanske? :P

Hundar och sköldpadda har man ju annars förknippat Rossi med då han haft dom med på lite olika dekaler på hojarna och hjälmarna under åren.

BYZdqZzIcAAzhC9.jpg

Är det en "tjock-tv"!?
Trodde faktiskt han skulle bo lite flådigare.. :)

hur förklarar du annars hans skada på Mugello?

Jag har för mig att han rutschade genom grusfållan med fötterna först och ansiktet nedåt, vilket gjorde att hjälmen mer eller mindre fylldes med grus. Jag tror att detta är svårt att undvika oavsett hur högt hakskyddet är.

Har de tandskydd när de kör? Det har de väl inte? Hans tänder verkade ju klara sig bra iallafall.

Lorenzos taktik måste vara att kontrollera racet och låta de långsammare komma ikapp. Men jag tror bara en Marques krasch kan ge han titeln.

Historiskt har det hänt 2 ggr att totalledaren inför sista omgången tappat titeln i sista racet.
2006 Rossi 8 p före och krasch, 1992 Doohan 2p före skadad.
Sannolikheten är mindre nu.

För mig så avslutar helgens race en epok med Toby Moody och Rulian Ryder som kommentatorer, iaf på Eurosport.
BTsport har tagit över rättigheterna för Motogp och kommer förvisso att leverera en storslagen produktion,
men troligen med andra kommentatorer.
:gråta
toby_julian.jpg

Jag har för mig att han rutschade genom grusfållan med fötterna först och ansiktet nedåt, vilket gjorde att hjälmen mer eller mindre fylldes med grus. Jag tror att detta är svårt att undvika oavsett hur högt hakskyddet är.

Jag tycker ofta man ser på griddshowen att han har hjälmen så högt uppe att hakan/käken sticker ut under hjälmen. Ska se om jag hittar någon bild.

Inte världens bästa bild men visst sticker hakan ut under hjälmen?

Marc-Marquez-Laguna-Seca.jpg

Last edited:
För mig så avslutar helgens race en epok med Toby Moody och Rulian Ryder som kommentatorer, iaf på Eurosport.
BTsport har tagit över rättigheterna för Motogp och kommer förvisso att leverera en storslagen produktion,
men troligen med andra kommentatorer.
:gråta
View attachment 394482

Håller med. Moody och Ryder är tillsammans en institution lika stor som MGP sig själv och alltid lika behagliga/ intressanta att lyssna på

Honda RCV1000R productions racer från HRC kommer att testas under kommande måndag på Circuit Ricardo Tormo i Valencia

honda-rcv1000r-motogp.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...