MotoGP Valencia. Final 2013!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Riktiga race-hjälmar har ju ganska lite material i hakpartiet (jämfört med touringhjälmar) av en anledning - för att föraren ska kunna titta rakt fram då han tankpressar.
Insåg det när jag körde med min nya Schuberthjälm. Det går inte att köra sporthoj. Man ser ingenting när man ligger på tanken.

:gråta
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ja jävlar vilken rookie den pojken är!
Han tar det imorgon! :tummenupp

Nio pole första säsongen. :)
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jisses vilket kvalvarv av pöjken, men Lorenzos jämnhet under Q3 bådar gott för rejset. Blir intressant att höra vad Lorenzo fick för problem med förstahojen. Nja, tror att Lorenzo kommer att vara stenhård i morgon, han kommer att göra precis allt för att ligga först under förstavarvet. Marquez kommer nog inte att gå för seger om han inte känner sig rejält mycket starkare än Lorenzo under slutet av rejset. Men mycket ska till för att han inte ska ta titeln, typ maskinproblem eller påkörning...
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fegt att tipsa såhär sent men det blir Lorenzo som vinner imorgon med Marquez på en säker andra som han bevakar noga och Pedrosa på tredje.
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Intressant intervju av Lin Jarvis på Eurosport under FP4. Han berättade flera godsaker, bl.a. att ingenjörerna, under veckorna mellan racen, ser och analyserar TV-bilder från konkurrenternas depåboxar, för att kunna se vad de gjort för inställningar/ändringar/liknande.

Vilken rysare racet kommer bli!
Jarvis berättade att Lorenzo förmodligen inte kommer köra sin vanliga taktik, att dra iväg mot horisonten, eftersom att det antagligen inte kommer göra honom till världsmästare.

Så taktiken kommer nog bli att ta sig om/hålla upp Marquez, och sedan försöka få förbi hela gänget Yamaha-kollegor. Det måste vara mycket svårt att lyckas med. Marquez ser ju inte ut att vara så lätt att ha hålla bakom sig. Jag själv tror att Yamaha kommer testa den här taktiken, och hoppas att det sker misstag i någon närkamp med MM. :D
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Känns inte som Dovi har fått så mycket bättre hoj än Hayden - iaf inte om man tittar på tiderna. Skiljer väldigt lite på dom två. Känns som om dom har fått ut precis allt man kan från den hojen - dags att bygga ny och gå vidare!
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Känns inte som Dovi har fått så mycket bättre hoj än Hayden - iaf inte om man tittar på tiderna. Skiljer väldigt lite på dom två. Känns som om dom har fått ut precis allt man kan från den hojen - dags att bygga ny och gå vidare!

Gogo Gigi!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Intressant intervju av Lin Jarvis på Eurosport under FP4. Han berättade flera godsaker, bl.a. att ingenjörerna, under veckorna mellan racen, ser och analyserar TV-bilder från konkurrenternas depåboxar, för att kunna se vad de gjort för inställningar/ändringar/liknande.

Vilken rysare racet kommer bli!
Jarvis berättade att Lorenzo förmodligen inte kommer köra sin vanliga taktik, att dra iväg mot horisonten, eftersom att det antagligen inte kommer göra honom till världsmästare.

Så taktiken kommer nog bli att ta sig om/hålla upp Marquez, och sedan försöka få förbi hela gänget Yamaha-kollegor. Det måste vara mycket svårt att lyckas med. Marquez ser ju inte ut att vara så lätt att ha hålla bakom sig. Jag själv tror att Yamaha kommer testa den här taktiken, och hoppas att det sker misstag i någon närkamp med MM. :D

MM håller man nog inte bakom sig....men det går kanske att trycka till lite när han ska förbi då...
 

Smagatusk

Guest
Så taktiken kommer nog bli att ta sig om/hålla upp Marquez, och sedan försöka få förbi hela gänget Yamaha-kollegor.

Lorenzo ska hålla upp Marquez, men samtidigt släppa förbi Smith, Rossi och Crutchlow. Sen ska Lorenzo köra om alla tre Yammorna och hoppas att Marquez fortfarande är bakom alla tre?

:fyllisar
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Viaplay appen och betala för att se racet. Enkelt, pålitligt och funktionellt :tummenupp

Får man fråga hur Viaplay fungerar? Om man laddar ner appen på t ex sin iPhone, kan man via Airplay spela upp live sändningen på sin Apple-TV. I recensionerna kan man se att folk inte är helt nöjda med Airplay och att det inte fungerar tillfredsställande. Som jag tolkar det måste man välja ett av tre paket: TV, TV+Film eller TV+Film+Sport. Jag skulle bara vilja ha sporten.

Om man bara är intresserad av att se på sport och enskilda event. Kan man då köpa dem var för sig på något sätt? T ex loppet i morgon som är det sista för året. Knappast värt att binda upp sig på något. Man kan i och för sig testa på i 30 dagar såg jag utan bindningstid.

Går det att betala för Valencia tävlingen i morgon på MotoGP kanalen och köra den på Airplay via Apple-tv istället för att sitta och titta på den via datorn?
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Är det bara jag eller skriver "motor Anna" på AB jävligt konstigt... eller är hon helt enkelt inkompetent son journalist?? Läste dagens artikel och fattar inte vad människan vill ha fram????
 

Bifogat

  • uploadfromtaptalk1384029201094.jpg
    uploadfromtaptalk1384029201094.jpg
    149.4 KB · Visningar: 247

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är det bara jag eller skriver "motor Anna" på AB jävligt konstigt... eller är hon helt enkelt inkompetent son journalist?? Läste dagens artikel och fattar inte vad människan vill ha fram????

:rofl

Hade hon varit tandläkare hade hon dragit ut fel tänder. :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Är det bara jag eller skriver "motor Anna" på AB jävligt konstigt... eller är hon helt enkelt inkompetent son journalist?? Läste dagens artikel och fattar inte vad människan vill ha fram????

Jag är imponerad över att skymningspressen överhuvudtaget visar intresse för roadracing, särskilt med tanke på att ingen har omkommit...
 

Smagatusk

Guest
Är det bara jag eller skriver "motor Anna" på AB jävligt konstigt... eller är hon helt enkelt inkompetent son journalist?? Läste dagens artikel och fattar inte vad människan vill ha fram????

Hon har inte en aning om vem MM eller DP är. Hon läser statistik från MotoGP.com och det blev lite fel bland namnen i databanken.

Aftonbladets motorsektion är ett jävla skämt.
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Hon har inte en aning om vem MM eller DP är. Hon läser statistik från MotoGP.com och det blev lite fel bland namnen i databanken.

Aftonbladets motorsektion är ett jävla skämt.

Ja.. något är det... tycker att man borde satt : kan du googla, som ett krav i jobbprofilen... senare skriver hon om Lorenzo.. så det måste vara lite ordbajseri det handlar om och inget direkt intresse att skriva något om sporten...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top