MotoGP: Turkiet 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Ska bli kul! Nu vill jag se Perdrosa där framme igen och visa att "I''m Back!" :hej

sandstream skrev:
2113076 Och tvärtom kommer vi inte att få veta hur bra tex Vermeulen är förrän han sitter på en Yamaha eller Honda i slutet av det här året.
Jag tror inte att Chris V kommer att få komma i närheten av en Honda i Moto GP under överskådlig framtid.
Orsken till att han hamnade hos Suzuki var ju just den att Honda inte tyckte att han var tillräckligt bra för att få en styrning 2006, och inte heller kunde man ge honom några löften att en sådan styrning skulle bli av längre fram i tiden.
Den enda Yamahaföraren som jag tror kan sitta löst denna säsong är väl Ellison, och vad skulle Vermulen, om ha ens blev tillfrågad, kunna prestera på Tech 3 Dunlopsulade satelit Yamaha?
Att hoppa av Suzuki nu vore väl bara dumt.
Det kan ju faktist bara bli bättre nu när the bottom is nådd.

Nyteknik skrev:
2113119 Hopkins har haft bra material i den YZR 500 han förfogade över hos WCM.
Vermeulen körde Honda i MotoGP förra året.
Ingen har visat samma takter som Stoner, Pedrosa eller Biaggi - pole/podium direkt.
Hopper körde väl rätt bra för att vara ny i Yamaha?
Jag vet att Vermeulen körde för Honda ett par race förra året men som han själv sa var likheterna mellan en WSBK-hoj och en MotoGP-hoj att de har två hjul.
Lord Melchet skrev:
2113344 Jag tror inte att Chris V kommer att få komma i närheten av en Honda i Moto GP under överskådlig framtid.
Orsken till att han hamnade hos Suzuki var ju just den att Honda inte tyckte att han var tillräckligt bra för att få en styrning 2006, och inte heller kunde man ge honom några löften att en sådan styrning skulle bli av längre fram i tiden. Den enda Yamahaföraren som jag tror kan sitta löst denna säsong är väl Ellison, och vad skulle Vermulen, om ha ens blev tillfrågad, kunna prestera på Tech 3 Dunlopsulade satelit Yamaha? Att hoppa av Suzuki nu vore väl bara dumt. Det kan ju faktist bara bli bättre nu när the bottom is nådd.
Jag är fullt medveten om att CV inte kommer att köra varken Honda eller Yamaha inom någon snar framtid.
Ville bara visa på det orimliga i NyTekniks resonemang om hur bra eller dålig Suzukin är, vi kommer inte att få något svar på det eftersom varken Rossi, Hayden, Melandri eller någon annan lär köra Suzukin i år.

Capirossi har ju lite nackdel av att inte ha kört banan innan. Melandri var ju dominant förra året och får nog gälla lite som favorit tycker jag.
Högern på baksidan måste vara den snabbaste kurvan på hela året - de kör ju fullt på femman där vilket är sjukt fort. :Bugar

Gustav O skrev:
2113411 Capirossi har ju lite nackdel av att inte ha kört banan innan. Melandri var ju dominant förra året och får nog gälla lite som favorit tycker jag.
Högern på baksidan måste vara den snabbaste kurvan på hela året - de kör ju fullt på femman där vilket är sjukt fort. :Bugar

Var inte Marco dominant på träning/kval förra året tills Sete klippte pole på sista varvet..Så Sete kan ju göra snabba varv på Honda frågan är om han kan visa det på den röda oxå..

Annars vill jag se Capirex gå på tvären ut/upp på snabbhögern kameravinkeln på förarna bakifrån just där är ju bland de bästa i hela gp..

#space skrev:
2113430 Var inte Marco dominant på träning/kval förra året tills Sete klippte pole på sista varvet..Så Sete kan ju göra snabba varv på Honda frågan är om han kan visa det på den röda oxå..

Annars vill jag se Capirex gå på tvären ut/upp på snabbhögern kameravinkeln på förarna bakifrån just där är ju bland de bästa i hela gp..
Sete hade pole men i racet var ju Melandri betydligt vassare.

Vermuelen:
tror det var smart att lämna WSBK innan konkurrensen hårdnade,
inte så troligt att HRC gett honom en MotoGP-hoj om han kommit
6-7:a i årets stenhårda WSBK-serie.

Suzuki borde ge Corser och/eller LaVilla ett wildcard i slutet på säsongen
när deras serier kan vara avgjorda. (LaVilla håller på att avgöra redan nu,
Bayliss verkar vilja detsamma). Då kan vi se om det är hojen är grabbarna
det är fel på.

#space skrev:
2113430Annars vill jag se Capirex gå på tvären ut/upp på snabbhögern kameravinkeln på förarna bakifrån just där är ju bland de bästa i hela gp..
Jag vill se Hayden bli uttryckt av Capirossi där eller lika gärna Ellison när han blir varvad. Det är en riktigt ball kurva men på tvären lär det knappast gå i de farterna (+250).

Nyteknik skrev:
2113863 Jag vill se Hayden bli uttryckt av Capirossi där eller lika gärna Ellison när han blir varvad. Det är en riktigt ball kurva men på tvären lär det knappast gå i de farterna (+250).
Fast det spinner rätt bra där, kunde man höra på on-boardkamerorna.

gthyni skrev:
2113647 Vermuelen:
tror det var smart att lämna WSBK innan konkurrensen hårdnade,
inte så troligt att HRC gett honom en MotoGP-hoj om han kommit
6-7:a i årets stenhårda WSBK-serie.
Så här i efterhand var det nog ett klokt val av CV eftersom Honda inte riktigt hängde med senast.
Får hoppas att det bara var temporärt.
Å andra sidan tog det ett bra tag för Honda att få fart på hojen förra året.
(Med bättre hoj från början hade nog CV vunnit WSBK 2005).
gthyni skrev:
Suzuki borde ge Corser och/eller LaVilla ett wildcard i slutet på säsongen när deras serier kan vara avgjorda. (LaVilla håller på att avgöra redan nu, Bayliss verkar vilja detsamma). Då kan vi se om det är hojen är grabbarna det är fel på.
Hade varit grymt kul att se Corser på Suzukin i ett eller två lopp.
Är dock tveksam till om han skulle kunna göra ett mycket bättre jobb än CV och Hopper.

Gustav O skrev:
2113875 Fast det spinner rätt bra där, kunde man höra på on-boardkamerorna.
Verkligen? I vinkel bakifrån såg det inte ut så. Bara att det gick jävligt fort och att somliga ekipage ormade sig. Ska bli kul att se igen; hoppas producenten har haft kreativitet att välja en bra vinkel där.
sandstream skrev:
2113886Hade varit grymt kul att se Corser på Suzukin i ett eller två lopp. Är dock tveksam till om han skulle kunna göra ett mycket bättre jobb än CV och Hopper.
Det skulle han förstås inte eftersom han kör Superbike. Men om han fick en vinter på sig är jag helt säker på att han skulle köra ifrån de två halvfigurer som Suzuki låter representera märket i MotoGP.

Rizla Suzuki MotoGP racers John Hopkins and Chris Vermeulen are eager to get back on their Suzuki GSV-Rs as the MotoGP spectacle heads to Turkey.

Both riders are looking forward to returning to a circuit they enjoy racing on. Hopkins is fired up and ready to push his Rizla Suzuki to the limits in search of the podium finish that he is looking for.

Detta vill man ju inte missa!! Kanske haft kvartssamtal med några mkt sura o bestämda Suzuki/Rizla direktörer :rolleyes:

Bifogat

• hopkins-jerez-z-01_260306.jpg
    hopkins-jerez-z-01_260306.jpg
    54.8 KB · Visningar: 331
Last edited:
#space skrev:
Both riders are looking forward to returning to a circuit they enjoy racing on. Hopkins is fired up and ready to push his Rizla Suzuki to the limits in search of the podium finish that he is looking for. [/I]
Hopper skulle säkert gärna stå på pallen men sånt där måste de skriva i sina nyhetsbrev.

Nyteknik skrev:
Det skulle han förstås inte eftersom han kör Superbike. Men om han fick en vinter på sig är jag helt säker på att han skulle köra ifrån de två halvfigurer som Suzuki låter representera märket i MotoGP.
Jag är inte lika säker på det.

LaVilla var ju testförare på GSV-R 2004 så han känner till hojen,
På en bana han kan, varför inte Laguna Seca, så kan han göra
bra ifrån sig.

Problemet är att Suzuki inte har kontraktet med honom längre
26075_news.jpg

Last edited:
Nyteknik skrev:
2113980 Verkligen? I vinkel bakifrån såg det inte ut så. Bara att det gick jävligt fort och att somliga ekipage ormade sig. Ska bli kul att se igen; hoppas producenten har haft kreativitet att välja en bra vinkel där.
Den ene halvfiguren slutade en poäng bakom Kennny "All you can eat buffé" Roberts 2005. Och alla vet ju att Roberts är en fantastisk RR-förare. :rolleyes:

sandstream skrev:
2115021 Hopper skulle säkert gärna stå på pallen men sånt där måste de skriva i sina nyhetsbrev.

Jag hoppas Suzuki får till cykeln till ett fear race för Hopper o CV..Sedan kanske inte ett mkt krävande Istanbul är "rätt bana/race" för de stora framgångarna för ett team som redan har det mkt svårt! Vill ju se tätare race o då borde ju såklart Sukkan vara med o slås i topp sex kanske inte första led men dock oftare andra led så med rätt/hel cykel o lite mer tid för tex CV att bli varm i gp rocken så kommer oxå framgångarna :tummenupp

valmers skrev:
2115139 Den ene halvfiguren slutade en poäng bakom Kennny "All you can eat buffé" Roberts 2005. Och alla vet ju att Roberts är en fantastisk RR-förare. :rolleyes:

:va?
alla vet ju att Kenny är tjock, sur och gammal
alltså helt oduglig som GP-förare.

ujuj, jag såg nästan ryggen på en tjock, sur gubbe på en
hemmabyggd motorcykel.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back