MotoGP - Silverstone - Octo British Grand Prix

Tror det är så enkelt att balanserar man på lina kommer man trilla av emellanåt, man styr helt enkelt inte alla parametrar.
MM kör precis på gränsen när han gör sina snabbaste varv på kval och i race, ju bättre motstånd desto fler sådana varv kommer han behöva göra och fler avåkningar kommer det bli, tills han ligger är han dock helt jävla fantastiskt snabb och han kommer vara bäst länge när han lärt sig köra 99,9% istället för 100.

Var inte förra årets förändring på däcken sämre edge-grip, Lorenzo klagade ju då han inte kunde hålla sin höga kurvhastighet som jag minns det iaf., alltså en förändring från det Lorre/yamma ville ha och mot MMs körstil(som Rossi dragit sig mot..)
 
Och Danilo fick det ju att inte se ut som om Rossi hade segern som i en liten ask när Marquez ramlade av banan heller, ta in sådär snabbt! :yoparty

Rossi sa i intervjuven i Parc Ferme att när han såg på Jumbotronen eller Mega skärmen på banan att Marc hade gått omkull och avståndet så slog han av lite på takten, Petrucci körde starkt ändå men lite av förklaringen att han kom i fattt så mycket låg i att Rossi släppte takten lite, sen när han såg att Petrucci började äta in avståndet så ökade han på lite igen.

Många trodde nog att han låg där och mös, tror inte man kraschar när man chillar, även om han blev förvånad. Rossi hade rätt bra tempo då också...

Marc sa de själv i en intervjuv under loppet efter han krashat att han tog i lite för mycket då han märkte att Rossi ökade takten så han kom väl till sin gräns och lite över den så gick de som de gick.
 
Last edited:
Screenshot_2015-09-07-08-38-15.jpg

Tror det kan ha vart uppe innan här men iallafall mer aktuellt igen efter Silverstone. .
 
Nyheter
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

Back
Top