Motogp Silverstone 2012

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80, KTM 690 Duke -18.
Yepp, here we go again. :)
Forecast: 12-15 grader risk för lite nederbörd.
Fredag:
Moto3 FP1 09:15 - 09:55
MotoGP FP1 10:10 - 10:55
Moto2 FP1 11:10 - 11:55
Moto3 FP2 13:15 - 13:55
MotoGP FP2 14:10 - 14:55
Moto2 FP2 15:10 - 15:55
Lördag:
Moto3 FP3 09:15 - 09:55
MotoGP FP3 10:10 - 10:55
Moto2 FP3 11:10 - 11:55
Moto3 QP 13:00 - 13:40
MotoGP QP 13:55 - 14:55
Moto2 QP 15:10 - 15:55
Söndag:
Moto2 WUP 09:00 - 09:20
MotoGP WUP 09:30 - 09:50
Moto3 WUP 10:00 - 10:20

Moto2 RAC 11:20
MotoGP RAC 13:00
Moto3 RAC 14:30

Lorre
Peddo
Cal

Marc
Luthi
Kallio

Fenati
Salom
Maverick

Word! :tummenupp

Det enda jag tror mig veta är att det lär bli regn! Vilket borde ge framskjutna possitioner för ducati förarna fast att Stoner lär stå överst på pallen samt med publikens stora jubel Cal som god tvåa!

Tiderna är lokala så plussa på 1 timme för Sverige.

Hoppas det inte blir ett antiklimax för Cal i stil med Toselands för ett par år sedan där han la sig redan i första böj.

Last edited:
Duccarna verkar ha inställningarna bra för blöta banor. :)

Spies och Bautista av i samma böj.
Spies härliga år fortsätter. :crash

Duccarna funkar fint i regn. Hoppas på regn. Då har vi master himself på 1 plats.

Rossi snabbast och Hayden därefter, Duccarna verkar stortrivas =) (FP1)

MotoGp efter FP1:
Silverstone after FP1.GIF

Kallio 5'a efter Moto2 FP1. :tummenupp

fp2
stacey
spies
bautista
hayden
bradl

rossi sista prototyp, halvsekunden snabbare än RdP på sin crt Apa :gnissla hoppas han bara var ute och testade bromsarna...

Att det är sån skillnad mellan Rossi och Hayden beroende på torrt/blött. :va

Hoppas verkligen få se Cal på pallen på söndag:)

Varför denna kärlek till Cal? Jag förstår att det är kul med lite nya namn på pallen, men vad gör Crutchlow så speciell? Har varken sett eller hört så mycket om honom så jag måste ha missat nåt, för jag kan lika gärna hoppas på Dovi eller att det ska lossna för Spies.

Varför denna kärlek till Cal? Jag förstår att det är kul med lite nya namn på pallen, men vad gör Crutchlow så speciell? Har varken sett eller hört så mycket om honom så jag måste ha missat nåt, för jag kan lika gärna hoppas på Dovi eller att det ska lossna för Spies.

Cal är en skön typ, jag har fått för mig att han är lite av "the underdog" så det är kul att se honom kriga uppe i toppen detta året.
Fast jag föredrar Dovi av den enkla anledningen att han ser helt livsfarlig ut, typ som en seriemördare eller något.

Vågar inte gissa på några placeringar inför racet ännu, mycket kan hända innan dess!

Skickat via Tapatalk 2

Vet inte riktigt. Inte så torr som dom övriga förarna. Bjuder på sig själv i interjuver och skämtar för det mesta. Kul med en förare som kämpar sig uppåt bland de stora grabbarna. Höll ju på SuperSic tidigare men tyvärr gick det ju illa förra året. För en annan så handlar det mycket om hur en person är utanför banan med tror ja. Det är ju en stor anledning till att Rossi har så otroligt mycket fans!

MotoGP är i stort behov av nya förare och team som lyckas. Därför hejar jag på tech3

Snygg räddning av Rossi och Crutchlow gick omkull och ser ut att ha ont. Många omkull redan efter en kvart. Tråkigt...

Hur mycket mer ser dem som kommenterar än vi som sitter hemma? Ofta kommenterar de saker vi inte ser i tv:n, tider och annat. Eller är de på plats, kanske?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT