MotoGP silly season 2025

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fortfarande tidigt på 2024-säsongen med många race kvar men redan nu verkar det som att vi har lite förflyttningar mellan teamen.

Tydligen går Martin till Ducatis fabriksteam. Marc Marquez säger sig vilja ha en fabriksstyrning inför nästa säsong men det lär ju isåfall inte vara en Ducati.



Var kör Bastanini nästa säsong?

Sitter Acosta på en fabriks-KTM nästa säsong?

Vem tar platserna hos Aprilias fabriksteam? Blir Vinales kvar?

Vem vill köra Honda nästa år? Kan väl bara vara lönen som lockar det kontraktet...


Spännande...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Fortfarande tidigt på 2024-säsongen med många race kvar men redan nu verkar det som att vi har lite förflyttningar mellan teamen.

Tydligen går Martin till Ducatis fabriksteam. Marc Marquez säger sig vilja ha en fabriksstyrning inför nästa säsong men det lär ju isåfall inte vara en Ducati.



Var kör Bastanini nästa säsong?

Sitter Acosta på en fabriks-KTM nästa säsong?

Vem tar platserna hos Aprilias fabriksteam? Blir Vinales kvar?

Vem vill köra Honda nästa år? Kan väl bara vara lönen som lockar det kontraktet...


Spännande...
MM fabrikare eller i fabriksteam? Martin kör ju "fabrikare" och den platsen blir ju ledig om Martin går till fabriksteamet. Annars tror jag MM sitter på en Aprilia.


Bastia sitter förmodligen på en Aprilia om han får focken från Ducatis fabriksteam.


Pedro lär ta Millers plats i KTM.


Honda ja vad ska man säga. Blivit helt jävla akterseglade men med stort lönekuvert lär de dra till sig förare.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Hoppas Yamaha vinner över Pramac så de får 4 hojar.
Och en kul twist ifall Marquez stannar i Gresini men byter till KTM 2025. KTM fiskade friskt efter ett stall till ifjol, har varit märkligt tyst och nedtonat i år... Kanske vore nyttigt för mästerskapet med 4 Ducati.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Hoppas Yamaha vinner över Pramac så de får 4 hojar.
Och en kul twist ifall Marquez stannar i Gresini men byter till KTM 2025. KTM fiskade friskt efter ett stall till ifjol, har varit märkligt tyst och nedtonat i år... Kanske vore nyttigt för mästerskapet med 4 Ducati.

Argumentet att det skulle snedställda konkurrensen var det dummaste jag hört på länge om KTM skulle ha 6 cyklar på gridden när Ducati redan har 8.
Sen att det är nedtonat beror nog mest på att de hittade en lösning med Pol som la hjälmen på hyllan och Acosta fick en MotoGPstyrning
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Verkar som om Aprilia vill hålla dörrana öppna till nya förare på båda fabrikshojarna. Tror det blir Viñales sista säsong i år.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
JM på den röda fabrikaren är väl rättfärdigat kan jag tycka, även om MMs framfart senaste racen är svår att blunda för.

Tänk om MM vinner titeln i år, sen byter till KTM/Aprilia. DET vore kul. :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Pramatc skrev just att de stannar med Ducati för 2025.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Pramatc skrev just att de stannar med Ducati för 2025.
Är väl egentligen ganska logiskt sett ur sponsringsperspektiv. Pramac som varumärke är stora på reservkraft såsom elverk och andra portabla kraftinstallationer. Deras huvudsakliga marknad är Italien och de ser nog stora positiva marknadseffekter på sin huvudsakliga marknad med att ha ett Italienska märke.

Italienarna är glada och stolta för det italienska är uppfattningen jag har.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
MM fabrikare eller i fabriksteam? Martin kör ju "fabrikare" och den platsen blir ju ledig om Martin går till fabriksteamet. Annars tror jag MM sitter på en Aprilia.


Bastia sitter förmodligen på en Aprilia om han får focken från Ducatis fabriksteam.


Pedro lär ta Millers plats i KTM.


Honda ja vad ska man säga. Blivit helt jävla akterseglade men med stort lönekuvert lär de dra till sig förare.

MM har klart sagt att han inte går från ett sattelitteam till ett annat. Jag tror att hans sikte var inställt på en fabriksducatistyrning för 2025.

Bastanini kan jag mycket väl tänka mig gå till aprilia.

Acosta tar högst troligt Millers plats på fabriks-KTM. Går Miller till GasGas då tro?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Verkar som om Aprilia vill hålla dörrana öppna till nya förare på båda fabrikshojarna. Tror det blir Viñales sista säsong i år.
Vinales är bara 29. För tidigt att lägga av kan jag tycka. Frågan är om han är kvar i aprilia om Espargaro lämnar?

Tar Espargaro över rollen som testförare i aprilia från Savadori?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Här är de bekräftade styrningarna på gridden 2025.
J@vlar vad säten det är "up for grabs" fortfarande! 😲
Men jag gissar att pusslet kommer börja läggas nu när hörnbitarna Jorge och Marc är på plats.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Då Martin gick till Aprilia var det bara en formalitet att signa MM till Ducce. Då ryker garanterat lillebror från Gresini.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vinales lämnar tydligen aprilia. Undrar om det beslutet var hans eller teamets?
d9704b561cf604eada8fc5f3dc383d9d.jpg
 
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top