MotoGP - Silly season 2015

Då bör gode Bradl sitta rätt löst om LCR plötsligt inte bryter 1 mans team ideen och tar in en till cykel !!
 
Då bör gode Bradl sitta rätt löst om LCR plötsligt inte bryter 1 mans team ideen och tar in en till cykel !!
Ja, det ante mig väl att CC inte accepterade sin option utan att först ha konsulterat räknestickan, att mitt under brinnande säsong välja att kurera icke akuta problem brukar väl tyda på ett icke allt för brinnande engagemang... :) Förmodligen har Ducati varit ekonomiskt välvilligt inställda när hans agent nämnt möjligheten att CC byter keps till LCR samtidigt som friska sponsorpengar till LCR med CC vid styrhalvorna gjort den dealen hyfsad?

Att låta sig köpas ut i stället för att själv bryta optionsavtal är oftast lukrativt, det förefaller gälla racerförare såväl som GD för statliga verk och börs-VD:ar :)

Att Iannone ville sitta på en rödvit maskin 2015 kan vi nog ana, men jag är nog rätt osäker på att Bradl skulle få en ev andra fabrikare före t ex Redding? Det känns som att Bradl fått sina chanser enligt de som bestämmer i HRC?

Jaja, detta blir än mer intressant när Suzuki annonserar sin besättning, jag vet för närvarande inte om Suzuki ens kommenterat möjligheten att köra två hojar i stället för en?
 
Last edited:
Har LCR ekonomi att köra med 2 st? 2 prototyp alt 1 prototyp + 1 open? Eller måste HRC alt förare nr 2 komma med en påse pengar/sponsor isf?
 
Det ska bli mycket intressant att se vad han kan prestera på den hojen. Den är väl i princip factory speccad den där LCR-Hondan? Så om det inte blir några vettiga resultat nästa år för den gode Crutchlow så tror i alla fall jag att det är det sista vi ser av honom i MotoGP-sammanhang, innan det bär av mot WSBK eller BSB för honom igen.
 
Jaja, detta blir än mer intressant när Suzuki annonserar sin besättning, jag vet för närvarande inte om Suzuki ens kommenterat möjligheten att köra två hojar i stället för en?

Har de över huvud taget någonsin sagt att de bara skulle ställa upp med en hoj? I så fall är det något som förbigått mig fullständigt och jag hoppas verkligen att fallet inte är så. Aleix och Viñales ryktas (och skulle jag personligen vilja se) redan har skrivit på kontrakt med Suzuki. Men det är som sagt ännu bara rykten... precis som att CC för någon vecka sedan absolut inte skulle lämna Ducati. Den som lever får se :)
 
Har de över huvud taget någonsin sagt att de bara skulle ställa upp med en hoj? I så fall är det något som förbigått mig fullständigt och jag hoppas verkligen att fallet inte är så. Aleix och Viñales ryktas (och skulle jag personligen vilja se) redan har skrivit på kontrakt med Suzuki. Men det är som sagt ännu bara rykten... precis som att CC för någon vecka sedan absolut inte skulle lämna Ducati. Den som lever får se :)
Ptjaa, de hade ju bara en hoj innan de lämnade MGP och sedan de annonserade sin återkomst har det spekulerats om en eller två maskiner - se t ex slutet i denna relativt färska artikel: http://ultimatemotorcycling.com/suzuki-returns-motogp-exclusive-inside-story/

Men jag har nog inte sett något definitivt i detta ännu, kanske inte kommer förrän förarna kontrakterats?
 
Ptjaa, de hade ju bara en hoj innan de lämnade MGP och sedan de annonserade sin återkomst har det spekulerats om en eller två maskiner - se t ex slutet i denna relativt färska artikel: http://ultimatemotorcycling.com/suzuki-returns-motogp-exclusive-inside-story/

Men jag har nog inte sett något definitivt i detta ännu, kanske inte kommer förrän förarna kontrakterats?

Hmm, som jag minns det hade Suzuki två förare fram till sista (eller näst sista?) säsongen. och dåkändes satsningen halvhjärtad även sista åren med två förare. Personligen tror jag (hoppas) att de följer den i övrigt rådande fabriksformulan med två hojar. Utvecklingsmässigt måste det också vara en fördel att ha två förare i teamet, mer indata för möjliga förbättringar, eller hur?
 
http://www.motogp.com/en/news/2014/Iannone+replaces+Crutchlow+at+Ducati+Team+for+2015

Cal crutchlow kickas från Ducati, Ianonne kör fabrikare 2015!!!! YAYAYAYA!

Ducati Corse announced today that it has reached an agreement with its factory rider Cal Crutchlow to terminate, ahead of time, the contract that ties the British rider to the Italian team in MotoGP for 2014 and also for next season.

Vad betyder detta? Slutar han för i år eller är det bara tokig formulering?

Edit: Var visst en tokig formulering. Pressreleasen har blivit uppdaterad:
http://www.ducati.com/racing/motogp...ntract_ahead_of_2015/2014/08/02/1705/index.do
 
Last edited:
Hmm, som jag minns det hade Suzuki två förare fram till sista (eller näst sista?) säsongen. och dåkändes satsningen halvhjärtad även sista åren med två förare. Personligen tror jag (hoppas) att de följer den i övrigt rådande fabriksformulan med två hojar. Utvecklingsmässigt måste det också vara en fördel att ha två förare i teamet, mer indata för möjliga förbättringar, eller hur?
Du har nog rätt, 2008-2009 spakade väl Vermeulen/Capirossi hojen, 2010 undrar jag om inte Bautista var ensam?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_MotoGP

Ja, med två förare får Du både fler data, bättre möjlighet till utvärdering och en möjlighet att klara vurpor och skador hos någon av förarna. Tyvärr till en högre kostnad, och jag vet inte vilka sponsorer Suzuki hoppas på...?
 
Last edited:
Jag tycker att Cal Crutchlow är en pajas som hör hemma i nån gärdsgårdsserie som WSB eller BSB. I MotoGP gör han ingen nytta. Försvinn!
 
Du har nog rätt, 2008-2009 spakade väl Vermeulen/Capirossi hojen, 2010 undrar jag om inte Bautista var ensam?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_MotoGP

Ja, med två förare får Du både fler data, bättre möjlighet till utvärdering och en möjlighet att klara vurpor och skador hos någon av förarna. Tyvärr till en högre kostnad, och jag vet inte vilka sponsorer Suzuki hoppas på...?

Jag tänker att i och med att Suzuki körde med två förare under flera år trots en lägre ambitionsnivå, så borde även nystarten 2015 innebära att de kör med två förare. Man kan ju hoppas iaf, åtminstone vissa pressreleaser har talat om en högre ambitionsnivå nu än sist. Samtidigt har jag för mig att Alatalo här på forumet skrev något om att cykeln inte imponerat hittills. Frågan är dock om bromsklossen är Randy de Puniet eller om det är hojen. Randy har, åtminstone i MotoGP, aldrig imponerat med resultaten.
 
Jag tycker att Cal Crutchlow är en pajas som hör hemma i nån gärdsgårdsserie som WSB eller BSB. I MotoGP gör han ingen nytta. Försvinn!

Jag kan delvis hålla med. Det som ändå är lite kul med Cal är om ni rejsen på BT Sport där Neil Hodgson:s jobb som (flygande reportern) snabbt som ögat är framme hos en till synes irriterad, men dock oftast skojfrisk Cal i depå minuten efter att han kraschat. Cal bjuder trots allt i mörka stunder till om händelser i lägen där Max, Sete o Casey m.fl skulle bjuda på onda ögat och på sin höjd viftat avvärjande mot kamera. Cal är en notorisk gnällkärring, men enligt mitt sätt att se på det har det onekligen funnits värre.
 
Ducati är fortfarande i särklass är det sämsta alternativet om du vill nå framgång som toppförare.
Bradl har inte lyckats övertyga på LCR som i praktiken är en farbrikshoj, dags för ett byte helt enkelt.
 
Du har nog rätt, 2008-2009 spakade väl Vermeulen/Capirossi hojen, 2010 undrar jag om inte Bautista var ensam?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_MotoGP

Ja, med två förare får Du både fler data, bättre möjlighet till utvärdering och en möjlighet att klara vurpor och skador hos någon av förarna. Tyvärr till en högre kostnad, och jag vet inte vilka sponsorer Suzuki hoppas på...?

2010 - Bautista/Capirossi
2011 - Bautista
2012 - hasta la bye bye
 
Ducati är fortfarande i särklass är det sämsta alternativet om du vill nå framgång som toppförare.
Bradl har inte lyckats övertyga på LCR som i praktiken är en farbrikshoj, dags för ett byte helt enkelt.

Ändå gör Andrea Dovizioso ( just nu 4:a i VM sammandraget) bästa resultaten på Ducati sedan 2007 eller nått!
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top