Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Satte 200 spänn på dovi som vinnare av vm. Skulle ge en avkastning på 12k sköna oddshoppas soppan o mjuka däck gör att duccen flyger fram
Fast blir de verkligen av med det? Var inte reglerna så skumt skrivna att det bygger på resultaten från förra året?
motomatters.com skrev:The above concessions will be reduced under the following circumstances:
Should any rider, or combination of riders nominated by the same Manufacturer, participating under the conditions of described in clause 2 above, achieve a race win, two second places or three podium places in dry conditions during the 2014 season then for that Manufacturer the fuel tank capacity will be reduced to 22 litres. Furthermore, should the same Manufacturer achieve three race wins in the 2014 season the manufacturer would also lose the right to use the soft tyres available to Open category entries.
In each case the reduced concessions will apply to the remaining events of the 2014 season and the whole of the 2015 season.
Hur menar du? Senast jag kollade så stod det Cal Crutchlow - Ducati Factory Team.
Skulle vilja vända på steken och undra vad alla som under vintern har hackat på honom, pga att han skrev på för Ducati säger nu?
Dom kör under samma regler som Yamaha och Honda men med 4 liter mer i tanken och ännu mjukare bakdäck.
Skulle hävda att hans chanser att ta en seger eller tom titeln är betydligt större än om han hade stannat hos tech 3.
Tror det var mig du menade?
Han kör ju i open, inte "factoryklassen".
Han har ju sin besatthet av fabrikshoj!!!
Kan man hitta dokumentären någon annanstans? Streamad eller så..?
Fast, Ducce är ju även de i factory nu... Även om reglerna blev lite ändrade.
I vilket fall så är han ju ändå förare i ett fabriksstall oavsett vad klassen de tävlar i heter.
nja kör du i open så är du f*n inte fabrikare!!!
nja kör du i open så är du f*n inte fabrikare!!!
Men de kör inte i open.
Suzuki MotoGP test team manager Davide Brivio talks about chances of a 2014 wild-card and his thoughts on riders for 2015.
"It is a little bit complicated because you need to have a good bike to stimulate a top rider to join. But without a top rider you cannot demonstrate you have a good bike! So it is a very complicated business," says Brivio.
"It's nice to be nice but in this sport you need to attack if you want to win! Our target is to get the best riders possible. The top three or four riders I imagine will stay where they are, but we will try..."
Vilka tror ni kör för Suzuki 2015?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |