MotoGP - Silly season 2014.

Om Aleix Espargaro slutar som bästa CRT och vill lämna teamet så har Aspar skrivit en klausul att han måste köpa sig ur teamet för 600.000 euro.

Ja men det är väl egentligen inga stora summor i dessa sammanhangen? Man skulle väl kunna tänka sig att ett eventuellt större team får stå för fiolerna?

Den Robin Hood-metoden tycker jag att fler CRT-stall borde använda då den i princip inte borde straffa föraren.
600 000 euro borde vara en rejäl tårtbit av ett CRT-teams årsbudget?

Väldigt hypotetsiskt där, jag vet..
 
Ja men det är väl egentligen inga stora summor i dessa sammanhangen? Man skulle väl kunna tänka sig att ett eventuellt större team får stå för fiolerna?

Den Robin Hood-metoden tycker jag att fler CRT-stall borde använda då den i princip inte borde straffa föraren.
600 000 euro borde vara en rejäl tårtbit av ett CRT-teams årsbudget?

Väldigt hypotetsiskt där, jag vet..

Aleix manager som fått lösa det och han sa det var inte det lättaste. Hur han löste det vet jag inte. Förmodligen får man betala även till det nya teamet för att köra där.
 
Caterham F1 Team kommer köra Moto2 nästa år. Chassie från Suter.
 
Nu hör egentligen inte detta hit, men Stoner slutar köra V8 Supercars
http://www.dailytelegraph.com.au/sp...y-end-his-career/story-fni2fug5-1226718612192
He has complained about his media and sponsor commitments and wants to have an entire season off before deciding whether or not he will resume his two-wheel career or have another crack in a V8.

Förjäkligt när företag som investerar miljoner i hans tjänster har mage att be honom om något annat än att rejsa. Det är nog bättre att han pensionerar sig snart så vi slipper gnället.
 
P€RRA;5889249 skrev:
He has complained about his media and sponsor commitments and wants to have an entire season off before deciding whether or not he will resume his two-wheel career or have another crack in a V8.

Förjäkligt när företag som investerar miljoner i hans tjänster har mage att be honom om något annat än att rejsa. Det är nog bättre att han pensionerar sig snart så vi slipper gnället.

Hoppas han resumar sin two wheel career!
Repsol honda har ju haft tre motorcyklar förr =)
 
P€RRA;5889249 skrev:
He has complained about his media and sponsor commitments and wants to have an entire season off before deciding whether or not he will resume his two-wheel career or have another crack in a V8.

Förjäkligt när företag som investerar miljoner i hans tjänster har mage att be honom om något annat än att rejsa. Det är nog bättre att han pensionerar sig snart så vi slipper gnället.
Det intressantaste med ovanstående citat(?) är förstås "whether or not he will resume his two-wheel career". Det var ju helt uteslutet för bara några månader sen?
 
Det intressantaste med ovanstående citat(?) är förstås "whether or not he will resume his two-wheel career". Det var ju helt uteslutet för bara några månader sen?
Det där tror jag är journalistens egen tolkning. Inget har förändrats i MotoGP och att Honda skulle vara intresserade av att ta tillbaka Stoner när de har Marquez och låta Stoner slippa allt det "jobbiga" vore osannolikt.
 
Källhänvisning på Radares våta dröm?
För övrigt en skittråkig dröm.

Visst, man hade ju inte behövt fundera på vilket team som abonnerat på pallplatserna, men å andra sidan hade det ju varit häftigt att se tre av de största talangerna just nu på likvärdigt material. Trots allt har de ju sinsemellan ganska olika körstil.
 
P€RRA;5889420 skrev:
Sagt den 11/1 2013, dvs innan Marquez gjorde entré på banan och visade sig vara den bäste nykomlingen någonsin.

Tror Honda saknar Stoner ungefär lika mycket som filmentusiasten saknar VHS.

Har svårt att tro att Honda skulle var ointresserade av en av de största talangerna det senaste årtiondet, surpuppa eller ej. Ju fler personer som är möjliga titelaspiranter, desto bättre, eller? Så hade iaf jag resonerat om jag varit ansvarig för HRC. Om inte annat på en fabriksstödd satellithoj.
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top