MotoGP Silly Season 2013.

Vad jag menar är att en av dom bästa inte finns kvar där på banan längre,
och att dom som är kvar där kommer att hamna en position bättre än vad dom
annars hade kommit..
(Lite filosofiskt) :D

:krama
Tror Lorenzo hemskt gärna vill vinna i år och det har nog inte minskat med beskedet att Stoner ska sluta.
 
Jag tycker vad jag skriver och känner att jag inte
behöver utveckla mer än vad jag skriver.
Ett helt logiskt resonemang för den som inte intresserad av diskussion. Men är det så jäkla inspirerande och meningsfullt med ett forum som fylls av monologer och utsagor som ekar i tomma intet?
 
Last edited:
Ett helt logiskt resonemang för den som inte intresserad av diskussion. Men är det så jäkla inspirerande och meningsfullt med ett forum som fylls av monologer och utsagor som ekar i tomma intet?

Kanske inte. Men står valet mellan att diskutera med en som medvetet(?) misstolkar allt trots en enorm tolkningsförmåga och en djup kunskap om metaforer, eller föra en diskussion med andra som inte citerar en med nedsättande saker såsom "fem rader obegripligheter" vill jag nog påstå att valet är lätt.

Jag håller med VRM Roffe. Tror nog många kommer att ställa sig frågan vid nästa års säsongavslutning var Stoner hade varit i tabellen. Speciellt om nu Rossi går till Yamaha.

EDIT: Precis som jag just nu undrar var Simoncelli kunde ha legat.
 
Last edited:
Enligt bike så skall teamet (kunna) bestå av Redding och Ianonne.
Men får inte tillverkarna bara ha 2 fab och 2 sat hojjar?

Jo? Cardion är väldigt missnöjda med sin Ducce och kommer inte köra med den nästa år. Dvs det blir bara Pramac kvar med satellitducce. Potentiellt blir alltså Pramac ett "juniorteam", med 2 hojar. Alternativt försvinner Pramac helt dom också då de har finansiella problem, och juniorteamet sponsras/drivs av någon annan istället.
 
Förövrigt tror jag likt många andra att Rossi har fått nog nu och kommer gå tillbaks till Yama nästa år. Troligtvis innebär det också att Yama återigen får en titelsponsor, något de ju saknat sen Fiat försvann när Rossi lämnade sist.

Men det finns så sjukt mycket lösa puckar. Var hamnar Dovi(ducce? kvar hos tech3?)? Cal(ducce? wsbk?)? Vad skall Cardion och Pramac köra nästa år(crt? moto2? inget?)? Vad händer med CRT-klassen? Får Bautista vara kvar hos Gresini?
 
Hör egentligen inte hemma här men Casey kör ju MotoGP i dagsläget, så vad fan :)

"He is one of the best talents Australian motorsport has seen. We spent a lot of time together at Bathurst last year, and also on the Gold Coast, and I know he was frustrated.

He has decided to come back to Australia and raise his family here, and show his skills at a different sport."


http://www.perthnow.com.au/sport/mo...sey-stoner-in-v8/story-fne88cce-1226440714611

Skulle tro att Red Bull fixar en tredje bil till Stoner om han är intresserad.
 
Jag håller med VRM Roffe. Tror nog många kommer att ställa sig frågan vid nästa års säsongavslutning var Stoner hade varit i tabellen.
Fast det var ju inte det som framstod som totalt obegripligt och som VRM Roffe inte hade lust att utveckla till något begripligt.
 
Nu får du fan ge dig!

Du är som en tvååring som inte får saft så fort skorna inte passar.
Det har givits svar och tom min 5 åring begriper det!!!

Lugna dig två hekto och lägg till sopan i ignore-listan, sporthoj blir genast myyycket bättre :fakta
Han har hybris och måste förmedla ALLA sina jätteviktiga iakttagelser och sanningar till alla "olärda" som en sann imam.
Skönt att vara sporthoj-ateist.
 
Lugna dig två hekto och lägg till sopan i ignore-listan, sporthoj blir genast myyycket bättre :fakta
Han har hybris och måste förmedla ALLA sina jätteviktiga iakttagelser och sanningar till alla "olärda" som en sann imam.
Skönt att vara sporthoj-ateist.


Hade honom på det ett tag innan, men det händer att han blixtar till ibland och då är det klockrent:)
Men det är lugnt har blir väl bannad snart igen :D
 
Hör egentligen inte hemma här men Casey kör ju MotoGP i dagsläget, så vad fan :)

"He is one of the best talents Australian motorsport has seen. We spent a lot of time together at Bathurst last year, and also on the Gold Coast, and I know he was frustrated.

He has decided to come back to Australia and raise his family here, and show his skills at a different sport."


http://www.perthnow.com.au/sport/mo...sey-stoner-in-v8/story-fne88cce-1226440714611

Skulle tro att Red Bull fixar en tredje bil till Stoner om han är intresserad.

Det är detta jag inte får ihop riktigt. Stoner har åtskilliga gånger sagt (även efter han annonserade sin avgång), att motorcyklar är hans liv och har varit hans liv från det att han var fyra år. Varför väljer man då att börja tävla med bilar?
Säkerhetstänk efter att ha blivit farsa, eller är Super V8 prototypracing utan restriktioner som han saknade i MotoGP? Många frågor, få svar.
 
Han kanske slipper resa runt och bo i en husbil med familjen?
Han har ju varit i GP cirkusen i 10 (?) års tid, kanske less på det livet?
 
Han kanske slipper resa runt och bo i en husbil med familjen?
Han har ju varit i GP cirkusen i 10 (?) års tid, kanske less på det livet?

Han är ju gift också. Ett förtryck som absolut inte bör underskattas i en stackars mans liv... :rolleyes:
 
Tror problemet för Prezioso & Co är att dom inte har mer ekonomiska resurser. Något är fundamentalt fel då inga förändringar gett resultat.

Abandoning the L would be the biggest step Ducati could make towards becoming competitive again. ?

Bra artikel här från 2011 http://m.motomatters.com/node/4724

Tror att en del av problemet kan vara de ekonomiska resurserna, men att problemet faktiskt ligger hos Preziosi (eller nån inom Ducati).
Jag tycker det känns som att den input som JB/Rossi ger om vad som behöver åtgärdas bara genomförs halvhjärtat. Känslan är att Preziosis stolthet över sitt arbete med Desmosedicin gör att han inte accepterar villka ändringar som helst. Var det inte han som sa som respons till att JB/Rossi ville ha en motor med mjukare karaktär att "jag förstår inte varför han vill ha en klenare motor".
Sen dess har det väl inte hänt nåt på motorfronten direkt. Jag tycker det inte är underligt att det tvivlas, när den där stora omvändningen aldrig sker. Den som skulle bevisa att de menar allvar och verkligen lyssnar. Vad sas det senast? Nya delar under andra halvan av säsongen?

Preziosi kommer väl aldrig vilja gå från L-formationen?
 
Nu får du fan ge dig!

Du är som en tvååring som inte får saft så fort skorna inte passar.
Det har givits svar och tom min 5 åring begriper det!!!
Ja, men se där. Ett sånt trevligt och tydligt svar. Men för mig som har så ovanligt svårt att förstå kan du väl vara bussig att länka till de inlägg där Roffe (eller någon i hans ställe) utvecklar tanken att Doviziosos största problem är hans personlighet. Tack på förhand!
 
Målar fan på väggen och kastar yxan i sjön, DUMPA CRT!

Ge Hayden en Repsol, och Rossi en Yama, då blir det show igen! :fakta
 
Jag tycker det känns som att den input som JB/Rossi ger om vad som behöver åtgärdas bara genomförs halvhjärtat. Känslan är att Preziosis stolthet över sitt arbete med Desmosedicin gör att han inte accepterar villka ändringar som helst.

Jag får samma känsla men blev väldigt förvånad när de gjorde en "Yamaha-ram" åt Rossi, det måste ha suttit långt inne då aldrig gjort något liknande. Om kolfiberramen var för död så hade i alla fall jag tippat att de skulle göra en fackverksram i stål som på sina gathojar, något de har stor kunskap om.

Att gå ifrån L-konceptet är nog ännu värre prestigemässigt men det är nog vad som krävs för att ha en chans.
 
Tror att en del av problemet kan vara de ekonomiska resurserna, men att problemet faktiskt ligger hos Preziosi (eller nån inom Ducati).
Jag tycker det känns som att den input som JB/Rossi ger om vad som behöver åtgärdas bara genomförs halvhjärtat. Känslan är att Preziosis stolthet över sitt arbete med Desmosedicin gör att han inte accepterar villka ändringar som helst. Var det inte han som sa som respons till att JB/Rossi ville ha en motor med mjukare karaktär att "jag förstår inte varför han vill ha en klenare motor".
Sen dess har det väl inte hänt nåt på motorfronten direkt. Jag tycker det inte är underligt att det tvivlas, när den där stora omvändningen aldrig sker. Den som skulle bevisa att de menar allvar och verkligen lyssnar. Vad sas det senast? Nya delar
under andra halvan av säsongen?

Preziosi kommer väl aldrig vilja gå från L-formationen?

I jämförelse med GP10 han började med är GP 12 radikalt annorlunda.
Ingen annan fabriks prototyp har förändrat så mycket på så kort tid.
Kanske ett tecken på att dom lyssnar men inte kan ?

Ny motor skulle provas till Laguna med mer hanterarbar effekt karaktär, men lär enl rykten dröja till San Marino.
Den motor son enligt Guareschi skulle hålla kvar VR hos Duc !

Något är helt klart fel med desmosidicin då Stoner vann direkt genom märkes bytet och Rossi tappade allt..

Förtroendet verkar redan rubbat som märktes tidigt i våras då VR gick ut öppet i sin frustration
VR
It is unrideable, i can't enter corners Hardy enough? Ducati did not follow the route i have indicated, i am not a engineer I can't solve every problem.

Problemet verkar konstant olöst och förtroende krisen också, därför tror jag det är större sannolikhet att han kör med M1n 2013.

Sedan kan man spekulera om det är konfigurationen enbart! Men jag tror som många att dom måste göra om allt och rätt från början och det kommer kosta.
 
Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top