MotoGP silly season 2005

Axxexs skrev:
Har snappat upp ett rykte som säger att Colin Edwards kanske försvinner ifrån MotoGP nästa år?

Fausto Gresini har fått support från Honda Italy att driva ett team i WSBK och ska ha två förare till nästa år. Frankie Chili sägs ha sagt upp sig från sitt team PSG (som ska köra Kawasaki nästa år) för att köra för Gresini. Den andre föraren ryktas det alltså att det kan bli Edwards?

Nja, det låter osannolikt. Edwards ligger fyra i sammandraget. Före Barros, Hayden, Tamada och Checa. Han är troligen hett villebråd för många andra MotoGP-team om inte Telefonica Movistar vill ha kvar honom. Varför skulle han bli hänvisad till WSB?

Nyteknik skrev:
Nja, det låter osannolikt. Edwards ligger fyra i sammandraget. Före Barros, Hayden, Tamada och Checa. Han är troligen hett villebråd för många andra MotoGP-team om inte Telefonica Movistar vill ha kvar honom. Varför skulle han bli hänvisad till WSB?

Faktiskt ingen aning? Läst rykten även på att han skulle kunna gå till Yamaha nästa år i MotoGP?

Honda planerar 6 hojar i WSBK med Vermeulen och Muggeridge i Ten Kate, Charpentier och Ben Bostrom i Klaffi, Pier-Francesco Chili i Gresini och eftersom det finns en plats ledig i Gresini så har väl ett sånt rykte kommit?

Axxexs skrev:
Faktiskt ingen aning? Läst rykten även på att han skulle kunna gå till Yamaha nästa år i MotoGP?

Honda planerar 6 hojar i WSBK med Vermeulen och Muggeridge i Ten Kate, Charpentier och Ben Bostrom i Klaffi, Pier-Francesco Chili i Gresini och eftersom det finns en plats ledig i Gresini så har väl ett sånt rykte kommit?

Kul med Bostrom i WSB igen. Ännu roligare om han och Hayden byter plats till 2006. Vore i alla fall kul att se Bostrom i MotoGP.

Men du: ska du köra 250 SP nästa år? Ditt namn stod på Nordgrens Honda som Oscar körde på Sviestad. Hmmm...

Anders körde Nordgrens Honda, en avdem, både på Våler och i helgen. Hörs rykten om ett hel skånskt team med tre TSR-Hondor och tre förare. Gissa vilka.

Goodstuff skrev:
Anders körde Nordgrens Honda, en avdem, både på Våler och i helgen. Hörs rykten om ett hel skånskt team med tre TSR-Hondor och tre förare. Gissa vilka.

Jag ser det nu. 1:12.587 på racet. Lite fortare hade jag nog förväntat mig med den cykeln.

Vilka tre? Få se nu...Oscar, Anders och hmmmm....pass.

Goodstuff skrev:
Varför skulle det vara kul med Boström MotoGP? Vad har han att tillföra?

Ska det finnas en amerikan i MotoGP så är Bostrom en bra representant. Han är inte lika valpigt tråkig som Hayden och mindre surmulen än Roberts. Men framför allt har han en kul körstil.

Kan Edwards rykten bero på att Honda tex skulle ha för sig att köra med färre hojar i MotoGP nästa år eller nått kanske?

I så fall kanske det teamet han kör för nu, Gresini, fått förtroendet av Honda att köra i WSBK i stället och i så fall kan ta med sig Edwards.. Kanske även därför som rykten om samma förare går om att han går tillbaka Yamaha för att han inte vill ifrån MotoGP?

Nyteknik skrev:
Jag ser det nu. 1:12.587 på racet. Lite fortare hade jag nog förväntat mig med den cykeln.

Vilka tre? Få se nu...Oscar, Anders och hmmmm....pass.

Vågade inte pressa hojen i racet pga att gaffeln bottnade på flera ställen på banan! Blev faktiskt själv förvånad att det ändå blev 1.12-tider! Var 2,3sek snabbare än på min egen hoj på Gelleråsen. Målet som jag tyckte var realistiskt var höga 11:or men det får jag väl slå en annan gång med råge. På Våler var jag 2,94sek snabbare än på min SP. Trots allt var detta bara andra gången på hojen för min del!

Just d.. Hade även känningar av muskelvärk pga att det är något jobbigare att köra en racer. Tyvär så tänkte jag även på att komma i mål på ett säkert sätt för att kunna överlämna en lånad hoj i samma skick som jag lånade den. Hade även i bakhuvudet att jag ville ha säkra poäng i den högst ooficiella Nordiska 250 racer cupen. Slutade på en totalt 6:e plats där. Nordgren vann "serien"! (Grattis!)

Last edited:
Fem raka segrar i SBK och sedan egentligen ingenting räcker inte riktigt för en plats i MotoGP. Tror inte han får chansen heller.

Goodstuff skrev:
Fem raka segrar i SBK och sedan egentligen ingenting räcker inte riktigt för en plats i MotoGP. Tror inte han får chansen heller.

Jo, trots att han ligger fyra i sammandraget har han ju faktiskt misslyckats kapitalt. Under försäsongen såg hans tider mycket bra ut och snacket gick ut på att han skulle ta titeln. Men han har inte ens varit i närheten av pallen på hela säsongen. Trots att han är dubbel WSB-mästare och sitter på en RCV. Lite förvånande är det faktiskt. Men även om Honda kommer tycka att han har svikit deras förtroende är inte en fjärdeplats så usel att han kommer sakna erbjudanden från andra fabrikat i MotoGP.

Axxexs skrev:
Kan Edwards rykten bero på att Honda tex skulle ha för sig att köra med färre hojar i MotoGP nästa år eller nått kanske?

I så fall kanske det teamet han kör för nu, Gresini, fått förtroendet av Honda att köra i WSBK i stället och i så fall kan ta med sig Edwards.. Kanske även därför som rykten om samma förare går om att han går tillbaka Yamaha för att han inte vill ifrån MotoGP?
Ryktet att han inte blir kvar hos Honda stämmer säkert. Och det om Gresini och WSB också. Men att Edwards flyttar tillbaks till korpligan återstår att se.

Axxexs skrev:
Vågade inte pressa hojen i racet pga att gaffeln bottnade på flera ställen på banan! Blev faktiskt själv förvånad att det ändå blev 1.12-tider! Var 2,3sek snabbare än på min egen hoj på Gelleråsen. Målet som jag tyckte var realistiskt var höga 11:or men det får jag väl slå en annan gång med råge. På Våler var jag 2,94sek snabbare än på min SP. Trots allt var detta bara andra gången på hojen för min del!

Just d.. Hade även känningar av muskelvärk pga att det är något jobbigare att köra en racer. Tyvär så tänkte jag även på att komma i mål på ett säkert sätt för att kunna överlämna en lånad hoj i samma skick som jag lånade den. Hade även i bakhuvudet att jag ville ha säkra poäng i den högst ooficiella Nordiska 250 racer cupen. Slutade på en totalt 6:e plats där. Nordgren vann "serien"! (Grattis!)

2,3 sek snabbare än med din SP är såklart skitbra. Speciellt med tanke på omständigheterna. Var det ett tilfälligt inhopp i 250 R?

Nyteknik skrev:
Jo, trots att han ligger fyra i sammandraget har han ju faktiskt misslyckats --edit --- tycka att han har svikit deras förtroende är inte en fjärdeplats så usel att han kommer sakna erbjudanden från andra fabrikat i MotoGP.

Jag pratade om Ben Boström, inte Colin Edwards, som du refererade till som en förare för MotoGP. Edwards kommer nog bli kvar i MotoGP tror jag.

Goodstuff skrev:

Jämför hans meritlista med Haydens. Om Honda vill ha en amerikan i MotoGP och tvivlar på Hayden framstår han som deras enda val. Att han ska köra WSB för Honda nästa år tyder ju också på att de är i ett läge där de tror på Bostrom.

Jag har mycket svårt att tro att Honda skulle rata Edwards och Hayden till förmån för Ben Boström om de prompt ska ha en amerikan, oavsett MotoGP eller SBK. Boström har ju varit sämst av Hondaförarna i AMA i år. Jake Zemke har som Rookie spöat honom konsekvent liksom Miguel Du Hamel. Boström hade en serie bra race, fem raka vinster 2000, på sin L&M DUcati men det verkar svårt för honom att prestera bra numer, även om han vann ett AMA-race härförleden.

Nyteknik skrev:
Jämför hans meritlista med Haydens. Om Honda vill ha en amerikan i MotoGP och tvivlar på Hayden framstår han som deras enda val. Att han ska köra WSB för Honda nästa år tyder ju också på att de är i ett läge där de tror på Bostrom.
Lägg av. Hayden har visat att han har kapaciteten och farten för pallplatser redan nu, även om han förivrar sig och kraschar ibland. Han är 23 år med framtiden för sig, det vet HRC. Varför chansa med Bostrom?

Goodstuff skrev:
Jag har mycket svårt att tro att Honda skulle rata Edwards och Hayden till förmån för Ben Boström om de prompt ska ha en amerikan, oavsett MotoGP eller SBK. Boström har ju varit sämst av Hondaförarna i AMA i år. Jake Zemke har som Rookie spöat honom konsekvent liksom Miguel Du Hamel. Boström hade en serie bra race, fem raka vinster 2000, på sin L&M DUcati men det verkar svårt för honom att prestera bra numer, även om han vann ett AMA-race härförleden.

Men det har visat sig att internationell erfarenhet är viktigt för att lyckas i MotoGP. Jag skulle också bli förvånad om Bostrom dök upp i MotoGP. Men tycker att det vore kul - han är en roligare förare och typ än Hayden och Roberts.

ÄR han så rolig? Polisonger och ett evinnerligt tjat om bergsklättrning? Lite yvigare körstil förvisso men "he doesn´t cut it."

valmers skrev:
Lägg av. Hayden har visat att han har kapaciteten och farten för pallplatser redan nu, även om han förivrar sig och kraschar ibland. Han är 23 år med framtiden för sig, det vet HRC. Varför chansa med Bostrom?

Är du :kär i Hayden??

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...