MotoGP silly season 2005

Nyteknik skrev:
Han och alla andra som kör 125, 250 eller MotoGP kör GP (Grand Prix).

:7peta

Öh, jo. Egentligen kör alla MotoGP. Själva serien kallas MotoGP ju. Tror ingen blir så värst förvirrad om jag inte orkar skriva ut Moto före. Du fattade vad jag menade, eller hur?

Macho Woman skrev:
Öh, jo. Egentligen kör alla MotoGP. Själva serien kallas MotoGP ju. Tror ingen blir så värst förvirrad om jag inte orkar skriva ut Moto före. Du fattade vad jag menade, eller hur?

Annars är "GP1" ett bra namn för kungaklassen.

Tror inte putteliten Pedrosa, hade klarat av en MotoGp hoj. Han hade flugit av i fartvinden.

Macho Woman skrev:

Alla kör inte MotoGP. Mästerskapet heter "Road Racing World Championship Grand Prix" och klasserna är 125, 250 och MotoGP. Enkelt.

Jan Witteveen medelade på en presskonferans på Motegi att aprilia inte kommer att ställa upp i MotoGP 2005.

Man kommer koncentrera sig på 125 och 250 istället.

Axxexs skrev:
Jan Witteveen medelade på en presskonferans på Motegi att aprilia inte kommer att ställa upp i MotoGP 2005.

När fyrtakt är framtiden? Vad konstigt :va

Hittade inget officiellt på aprilias egen hemsida om detta.. Men det kommer säkert.

Troligtvist beror det på att det saknas pengar från aprilia/Piaggo för en fortsatt MotoGP-satsning. (Jaga sponsorer!!)

Synd med tanke på att Anthony West blivit lovad en provkörning på RS3:an..

Axxexs skrev:

Se där. Vad ska Mcsenil hitta på då tro?

Lord Melchet skrev:
Nä,det krävs ju jättar av Capirossis och Melandris format för detta :)

Hehe.. Pedrosa ÄR liten! Han väger 44kg!

Sebastian Porto var heltokig senaste racet pga det! Kanske för att han själv är 57kg tung. Men han får väl skylla sig själv att han e 13 kilo tyngre.. :rolleyes:

Var det inte Elias som bölade om vikten på presskonferensen på Motegi och sa att han inte har en chans i accelerationen? Elias väger enligt honom själv 65 kg.

valmers skrev:
Se där. Vad ska Mcsenil hitta på då tro?

Åldersgränserna för att få köra MotoGP är 18-50år! Så han har många år kvar där! ;)

Blir väl WSBK förmodligen..

Goodstuff skrev:
Var det inte Elias som bölade om vikten på presskonferensen på Motegi och sa att han inte har en chans i accelerationen? Elias väger enligt honom själv 65 kg.

Jo Elias va d visst senast som klagade! Porto var tidigare denna säsongen som klagade på hans vikt. Enligt moto.racing-live.com så väger Porto 64kg, Elias 54kg och Pedrosa 47kg. Eller gjorde då man vägde..

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup