MotoGP Shanghai

alla andra som regelbundet kört Suzuki GSV-R har tagit pallplats tidigare :fakta
Du får det att låta som att det var många och att det var regelbundet... CV tog en pallplats på sin hemmabana i vått eller? Sete tog en av regn avbruten seger på hemmabana. Kennys strålande resultat 2002?

Last edited:
_41470278_kennyandrossi203.jpg

.. och 2a på Donington 2005
inte illa och man är ful, fet och gammal... och inte är en supertalang som Vingmuttern utan bara fd världsmästare i kungaklassen

De andra fabrikaten kan knappast låta ducati ha det övertaget mycket länge till.
Jag tror inte bara det handlar om toppeffekt, för stoner verkar ha brutal skjuts ur kurvorna. Han plockade ju rossi direkt efter utgången vid något/några tillfällen, och ibland lite senare på rakan.
Duccen måste ha brutalt grepp bak, eller kanske ett överlägset antispinnsystem ut ur böjarna för det accet.
Det jag tyckte mig se från Rossi ombordkamera var att han inte hade några som helst problem ut ur kurvan till långa rakan och nästan körde på Stoner ett par gånger. Men sen, när de rätat upp hojarna drog Stoner ifrån.

Kanske dags att mäta cylindervolymen på GP7:an, de kanske kör med 990:an fortfarande :hihi

Angående 125 och 250 racet såg jag båda två och det var inga höjdarrace direkt. Först VM i slipstreaming och sedan en som var överlägsen...

Kanske dags att mäta cylindervolymen på GP7:an, de kanske kör med 990:an fortfarande :hihi

"After the race FIM technical director Mike Webb checked the engine capacity of Casey Stoner's GP7 and everything was okay," confirmed Ducati MotoGP project manager Livio Suppo. "This was a standard FIM procedure and not the result of any protests. Already this season the FIM has checked the fuel tank capacity and fuel temperature of the Ducati Marlboro Team GP7."

_41470278_kennyandrossi203.jpg

inte illa och man är ful, fet och gammal... och inte är en supertalang som Vingmuttern utan bara fd världsmästare i kungaklassen
Klart som korvspad att KR Jr gjort bättre resultat och ingen, inklusive Hopper själv, kan vara nöjd med hans resultat. Tycker han visade igår att han kan trots sämre material (tänker på den usla toppfarten) på just den här banan.

Veti f-n om Rossis fantom inbromsningar kommer räcka mot Stoners otroliga skutt så fort han får upp hojen över 45 graders vinkel...jällar vad Duccen skottar på!

Undrar om Yamma kommer peta in en screamer till Mugello:va

Eller som NSR500 i slutet av 90´talet...föraren fick välja Big bang eller screamer...Doohan var den ende som kunde hantera Screamern och vann också....

Last edited:
Om det är så skulle väl Capirex ligga bättre till :)
Han åker omkring och tänker på sonen och Ingrid verkar det som. Mitt tips är att han slutar efter den här säsongen om han fortsätter att bli ifrånåkt av Stoner.

Han åker omkring och tänker på sonen och Ingrid verkar det som. Mitt tips är att han slutar efter den här säsongen om han fortsätter att bli ifrånåkt av Stoner.

Ja, jag har också funderat på om det inte är så :) Nu hade han ju ont i foten efter lördagens vurpa iofs...

Finns det regler för hur varm/kall soppan får vara?

2.11.5
No fuel on the motorcycle may be more than fifteen degrees C
(15?C) below ambient temperature. The use of any device on the
motorcycle to artificially decrease the temperature of the fuel below
ambient temperature is forbidden.

/Joakim

Ja, man får mer och mer Sete-känsla över Capirex. Han är bra men har aldrig varit eller kommer aldrig (hinna) bli bäst.

Var det Hoppers :tuttar som stod och väntade på honom i depån efter rejset? Inte illa pinkat för att vara en vingmutter isf.

Det är förvånande hur långsam han är detta år. Undrar om det är motivationen som har sinat. Det är inte alls samma attack och kämparglöd.

Har inte hävdat att Hopper är en supertalang :va Bara att Suzuki inte direkt varit sitsen som alla MotoGP-förare drömt om...

Det är förvånande hur långsam han är detta år. Undrar om det är motivationen som har sinat. Det är inte alls samma attack och kämparglöd.

Nåja, när Barros var å sniffade på honom förra racet så gav f-n inte boxhandsken upp...då jällar bromsade han allt som gick.

Precis, den Capirex som man såg vilt sladdande och kämpandes förra året på kval och race (minns fajten mot Rossi på Sepang som var grym) har i år förbytts till något snällt och lugnt.
Kanske dags för någon i teamet att börja stöta på Ingrid så att Capirex blir förbannad :D

@Pålle: Tackar :tummenupp

Var det Hoppers :tuttar som stod och väntade på honom i depån efter rejset? Inte illa pinkat för att vara en vingmutter isf.
För att förekomma bittra själar: Det var säkert hans syrra.
Han lider väl precis som Hayden av inavel :rolleyes:

Last edited:
Jag tyckte nog CapiTrex gjorde en hyfsad körning som körde upp sig från fjortonde till sjätte plats. Om han nu hade lite ont i fossingen pga CV så är det väl t o m godkänt.

/Mackan

Det lär ju inte vara att de "missar" att få med intervjuerna...!
de har helt enkelt inte köpt visningsrätten för det, utan istället så får du betala för dem online på motogp, om du vill se dem!!!:va

Mamolas recension av de olika GP-hojarna 2006 sa att Stoners hoj inte gav feedback från framhjulet och spånade redan då om at det var därför han satte skinkan i backen hela tiden.

Eftersom han var snabb redan då och har en annan maskin nu då så tänker i alla fall jag gratulera honom till att ha hamnat rätt och att han kan visa hur ett lopp i hans tempo ser ut en hel racedistans.

Svinkul att se Hopkins på pallen också, det är han väl värd.

Det enda som verkligen suger pung är Eurosport som misslyckats med att få med så gott som varenda intervju 2007 och som dessutom inte sänder den vare sig i repriserna eller sammandragen. :arsele :arsele :arsele

Back