MotoGP Sepang 2008

En skön bekräftelse för HRC att de har gjort rätt val inför nästa säsong med att göra sig av med Hayden och plockat in Dovi! :tummenupp

Skoj för Dovi som under året såklart (inte oväntat) kört ihop till sin första pallplats någonsin i MGP.

Hoppas för Dovi´s del att kontraktsskrivningen med HRC/PRC varit lyckad samt att Mr PRC får mindre att säga till om i det blå/oranga teamet och att någon förarneutral istället antar den utmaningen.

Skoj för Dovi som under året såklart (inte oväntat) kört ihop till sin första pallplats någonsin i MGP.

Jag håller med, grymt kul för Dovi, det bådar verkligen gott inför nästa säsong. Det vore grymt kul om Vale, Lorenzo, Stoner, Pedrosa och Dovi kan vara med och slåss om segern nästa år och inte bara Vale och Stoner/Pedrosa som i år. Imponerande av Vale, han slutar aldrig att förvåna mig.

Otrolig drivkraft Rossi har att visa vem som är bäst.

Last edited:
Nu har jag sett 125 och 250 från digitalboxens inspelning och de var som vanligt mycket bättre än MotoGP. :yoparty

Tjaa, lite kul var det iaf.
Kampen om 3.e som jag trodde att Nicky skulle mäkta med.
Men desto roligare att Dovi kunde ta sin hett efterlängtade pallplats!
Blir mkt bra det inför nästa säsong då han ju sitter på "Nickys" hoj :)

Att Dani inte skulle orka var iofs rätt väntat, men att han skulle stå på pallev var hela tiden het klart. Hur du #space helt kunde räkna ut honom är ff en gåta :)

Och som nån sa: Stoners pojk var lite matt idag. Såg väldigt blek och slutkörd ut efter racet, mer än de andra iaf.

Ovanligt mycket Honda i topp ivfsh, och det gillar vi.

Rossi - först som sist - vilken otrolig idrottsman. Hur kan han ha sån järnfys?
Ingen orkar ju hänga med. Inte ens den övertränade RdP som fysar hela dagarna...
Gudabenådad körteknik, man ser aldrig Rossi sladda och få kast särskilt ofta, och så järnfys uppe på det, parat med racetaktik som verkar snurra uppe i huvudet helt oberoende av pågående verksamhet.

Grattis oxå till Simon-i-källaren till titeln i 250.
Nu kan du klippa dig och skaffa ett jobb.

Nu har jag sett 125 och 250 från digitalboxens inspelning och de var som vanligt mycket bättre än MotoGP. :yoparty

Njaa... 250-loppet var väl inte SÅ himla bra va?

Otrolig drivkraft Rossi har att visa vem som är bäst.

Ja han måste helt klart haft den långsammaste Ciao´n i grabbgänget i tonåren... å nu ska det tas igen! :hihi

Last edited:
Ett sömn piller då jag efter halva racet somnade :confused:

Börjar farbror bli gammel och trötter?
Fast racet var lite av ett sömnpiller. Fighten om tredjeplatsen var ju faktiskt det mest intressanta när Rossi tagit sig om Peddo. 102poäng före tvåan talar sitt tydliga språk om vem som är bäst :)

Sömnpiller... jag somnade :)

Vad var det jag hörde att ViaSat ska ta över Moto GP-sändningarna. Det suger ju kraftigt i så fall, då måste jag ju skaffa en box till det :mad:

Att Dani inte skulle orka var iofs rätt väntat, men att han skulle stå på pallev var hela tiden het klart. Hur du #space helt kunde räkna ut honom är ff en gåta :)

Och som nån sa: Stoners pojk var lite matt idag. Såg väldigt blek och slutkörd ut efter racet, mer än de andra iaf.

Helt fel av mig att inte pricka in Lilleman, men har läst vecka ut o vecka in om det där svullna knät han dras med, likt dani´s sista stund vore kommen :) Får se hur det blir till Valencia!

Var d inte Ducati chefen (Luzzio) eller nått, som för flera veckor sedan gick ut med att Stoner behöver handkirurgi och igentligen fort, annars är karriären över! Mamola o Julian Ryder spekulerade i att Stoner säkert omedvetet eller medvetet "vilar" den skadade handen under körning och därför har han dragit på sig en typ "tennisarm" på den friska sidan. Som sagt en skada kommer sällan ensam..

Bara att inse att Rossi är i en egen division! Några av konkurrenterna är iof lite småskadade men så fort han har en maskin som är konkurrenskraftig har dom inte en chans! Sen kan man ju spekulera i hur extremt mkt tävlingsmänniska någon som han är då man som klar världsmästare fortafarande kör 100% rakt igenom!

Bara att lyfta på hatten och buga!

Tycker du? Såg vi samma race? Simon i källaren är sevärd, men sen då? Hög tid för nytt reglemente och nytänkande i supportklasserna, om de ska kunna utvecklas på samma sätt som MotoGP.

Jupp kan dom inte börja köra 500cc tvåtakt igen, då hade vi fått se race som heter duga :yoparty :yoparty . Nu är det nåt bra rejs varannan säsong typ
Nä var samma skit då oxå... det som behövs är bättre reglementen o därmed jämnare material. Samt banor som inte är som sepang.

Sömnpiller... jag somnade :)

Vad var det jag hörde att ViaSat ska ta över Moto GP-sändningarna. Det suger ju kraftigt i så fall, då måste jag ju skaffa en box till det :mad:

Somna till ett motogp e du inte riktig elle:fatta! ...hade du stängd av ljudet :rolleyes:

Följt även F1 (där brukar jag dock somna titt som tätt :D ) och även där ska sändningarna gå över till Viasat Motor och
även Moto gp men de kommer visa betydligt mer än Eurosport så förhoppningsvis så blir det :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park