MotoGP Sepang 2008

Stoner tar sig inte upp från 7:e. Hoppas iaf på vinst från Rossi, men det kan nog bli vem som i första ledet.

ser ni nått udda på denna bilden från kvalet?

Bifogat

• nakano.jpg
    nakano.jpg
    45 KB · Visningar: 237
ser ni nått udda på denna bilden från kvalet?

Avgaseriet under cutsen?
(ok det har åkt upp och ner x antal gånger... iofs)
Eller tänker du på att det är stålskvor och inte kolfiber?
Och Michelle: ÄR det verkligen en Öhlinsgaffel?

ser fram emot morgondagens race, fan jag kunde inte ens gå o ta nåt ur kylskåpet innan kommentatorerna gapa o skrek om en ny pole:) Längesen ett kval var såhär spännande. Jag hoppas på en rejäl fight mellan Rossi o Pedrosa imorgon.

1.Rossi
2.Pedrosa
3.Hayden

stålskivor ja
dom hann la inte byta, men intressant att nakano kom så långt upp som han gjorde med det på.

Tänkte ju gå och lägga mig nu men snöade in på den där bilden!! Fram med svaret nu R2 så jag kan gå o sova :gnissla

Jag började skriva mitt inlägg 21:41:mad: Banan ser ju torr ut:confused:

Kan inte hjälpas att du är gammal och långsam! :jäs

SER torr ut ja...
Det uttalandet har fällt många... ;)

Nej allvarligt: Fler här har berättat att det var upptorkande så det var säkerligen flera som hamnade i knepig sits med fel däck vartefter.

stålskivor ja
dom hann la inte byta, men intressant att nakano kom så långt upp som han gjorde med det på.

Vad vann jag!? :)

Last edited:
Last edited:
Körde Rossi på kval- eller racedäck? Först sätta pole, och sen putsa med 0,6sek på samma däck.. De ligger en hund begraven.. :tummenupp

Last edited:
En skön bekräftelse för HRC att de har gjort rätt val inför nästa säsong med att göra sig av med Hayden och plockat in Dovi! :tummenupp

Dovi gör ju ett fantastiskt lopp med grovt handikapp på de långa rakorna och ändå köra ifrån Hayden på finaste hojen. :yoparty

Vaknade tidigt och insåg att jag inte har eurosport... så det blev ett livepass på motogp och kollade racet... rackarns underhållande var det, i alla fall om 3:e position.

Men jäklar vad Rossi kör... tog ledning och sen utökar det med 4 sec... inte illa.

Haydens hoj var väl 5 km/h snabbare i toppfart. Men det var kul att se Hayden slåss om en placering, dessutom så högt upp. Om Ducatin nu passar honom trots att den inte passar någon annan än Stoner (som var ovanligt blek idag) så kan det ju bli fler pallplatser för Hayden.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park