MotoGP Sachsenring.

#space skrev:
2313740 Okey.. Du menar lika lågt oxå då
Nej. På vänster sida vid kylaren ungefär. Eftersom föraren taxar in på 85 kg utan utrustning känns inte placeringen av 200gram batteri så viktigt för mina varvtider. :lol

Gustav O skrev:
2313748 Nej. På vänster sida vid kylaren ungefär. Eftersom föraren taxar in på 85 kg utan utrustning känns inte placeringen av 200gram batteri så viktigt för mina varvtider. :lol
:hihi nä det är såklart ovidkommande med den sanningen i minnet.. :)

Axxexs skrev:
2313818 Hittat en bild än så länge på Niclas.

Tänkte jag skulle jämföra hur han satt mot andra förare. Men det ser ju ut som att alla sitter lite olika i den svängen?
Cool stilstudie där Anders :tummenupp

Neutral skrev:
2313731 Ser det inte ut mer som gummiremmar, typ o-ringar? Duccar har också batteriet långt ner och fram, dock inte lika extremt som det där.

Håll me om att d borde bli ett hyffsat varmt batteri med den placeringen mellan blocket o kylan :)

valmers skrev:
2313002 :lol Ibland är ni bara för roliga! Hade Hayden varit lika långt bakom Pedrosa hade det hetat att "Pedrosa utklassar sin teamkamrat, och visar vem som är försteförare".

Du behöver inte nia mig :) Jörgen funkar alldeles utmärkt.. Jag tror det är skägget som gör det, när Biaggi var nummer ett hos Honda hade han skägg och var efter Rossi. Nu har Hayden anlagt ett litet skägg och är tvåa efter Rossi. You know :hihi

/Jörgen

Jörgen #31 skrev:
2314898 Du behöver inte nia mig :) Jörgen funkar alldeles utmärkt.. Jag tror det är skägget som gör det, när Biaggi var nummer ett hos Honda hade han skägg och var efter Rossi. Nu har Hayden anlagt ett litet skägg och är tvåa efter Rossi. You know :hihi

/Jörgen
Man måste nog vara taliban för att lyckas få Hayden efter Rossi i VM-tabellen.

valmers skrev:
2314962 Man måste nog vara taliban för att lyckas få Hayden efter Rossi i VM-tabellen.
En 2-takts-taliban-tabell: :notme

Bifogat

• motogp_standings.JPG
    motogp_standings.JPG
    89.3 KB · Visningar: 80
Last edited:
valmers skrev:
2314962 Man måste nog vara taliban för att lyckas få Hayden efter Rossi i VM-tabellen.
Fast det framgår ju att det är som förare han menar. Hayden leder tabellen men inte ens du kan väl anse honom vara en bättre förare än Rossi?

Gustav O skrev:
2315534 Fast det framgår ju att det är som förare han menar. Hayden leder tabellen men inte ens du kan väl anse honom vara en bättre förare än Rossi?
Bäst är den förare som leder VM-tabellen när säsongen är slut. Om och men räknas inte, mig veterligen.

valmers skrev:
2315677 Bäst är den förare som leder VM-tabellen när säsongen är slut. Om och men räknas inte, mig veterligen.

Bäst är den kombination av förare + team + mc-tillverkare + däcks-tillverkare som leder tabellen när säsongen är slut, även om föraren får titeln. Vem som är den bäste föraren kan diskuteras.

(Ursäkta inhoppet från en sporadisk "lurker")

valmers skrev:
2315677 Bäst är den förare som leder VM-tabellen när säsongen är slut. Om och men räknas inte, mig veterligen.
Jag håller med om att det oftast är "bäst" förare som har samlat mest poäng när säsongen är slut. Men det är ingen sanning.

1998, 250
Rossi tog 5 segrar och 9 pallplatser.
Capirossi tog 2 segrar och 9 pallplatser.
Capirossi blev mästare.

1998, 250
McWilliams tog som bäst en andraplats och hade 5 DNF.
Tsujimura tog som bäst en sjätteplats och hade inga DNF.
Tsujimura slutade före McWilliams i sammandraget.

En god förare som kör för ett resurs-starkt team och sällan eller aldrig vurpar kommer att samla många poäng. En lika god förare som kör för ett resurs-svagt team kommer vurpa eller bryta och samla mindre poäng. Förarnas poäng i slutet av säsongen säger lite eller inget om deras förmåga.

valmers skrev:
Han är mästare men det innebär inte att man är den bäste föraren.

Back