MotoGP Sachsenring den positiva tråden

Det där med åker på räls och byter placeringar i depån visar att du, som så många andra, sannolikt har missat de tre-fyra senaste säsongerna.
De där med att dra mig som så många andra över en o samma kam, visar att du personligen har lätt för förutfattade meningar och kanske lite svårt att låta bli att fortsätta provocera?

Jag är övertygad om att du förstod den sarkastiska jämförelsen med F1, men bara för att den här säsongen tydligen e grymt bra så ska de ältas in i de sista?
Och nej ja har inte sett de senaste 3-4 säsongerna bara 3-4 race per säsong och ja kan haft otur men då åkte de fortfarande på räls o bytte plats i depån, när de sker placeringsförändringar på banan är de någon me nya däck som blåser om någon med gamla däck och omkörningen liknar mer ett möte på motorvägen än "tight" racing.
Dock reserverar ja mig från årets säsong då ja inte sett ngt men återigen de va inte en specifik säsong som menades heller.

F1 är ju lite OT men många av de senaste årens omkörningar beror på DRS som man var tvungen att införa för att det skulle bli lite mer action. Det är lite konstgjord andning över det hela och en bit ifrån vad jag uppskattar att se i form av racing.

Söndagens race var dock rätt okej med en bra fajt på slutet mellan Alonso och Webber. Att jag såg BBCs sändning med David Coulthard som en av kommentatorerna gjorde nog sitt för att ge lite mer spänning :)

Verkar oerhört märkligt att det skulle fungera bättre i vänster svängar.
Bautista var den enda som körde på det Mjuka bakdäcket bland prototyperna?, så förutsättningarna i toppen var rätt lika.

Konstigt resonemang av Bridgestone att säga att dom kan ramla isär samtidigt som dom påstår att det inte är något fel på dom.
Uppgifterna om mer chatter i högersvängar kommer från David Emmett så det är en hyfsat pålitlig källa men jag har inga bevis. En indikation kan ju vara att de inte nämnde chatter öht under helgen.

Bridgestone blev väl lite rädda, trots att de skyllde allt på förarna och inte däcken efter Assen. Yamahaförarna menade att de troligen kunnat köra på den mjukare blandningen, samt att de var snabbare på dem, men att Bridgestone "strongly advised against using the soft tire".

Jag som inte är aktiv på forat längre brukar ändå snubbla in och läsa lite WSBK / MOTOGP trådar allt som oftast, men nivån är så sjukt låg på nitti procent av inläggen.

Jag vill, som GSXR, läsa rafflande avslöjanden, roliga twitterflöden och annat intressant, inte en diskussion om F1 är 'riktig racing' eller inte..

Puss på er, små barn.

Jag som inte är aktiv på forat längre brukar ändå snubbla in och läsa lite WSBK / MOTOGP trådar allt som oftast, men nivån är så sjukt låg på nitti procent av inläggen.

Jag vill, som GSXR, läsa rafflande avslöjanden, roliga twitterflöden och annat intressant, inte en diskussion om F1 är 'riktig racing' eller inte..

Puss på er, små barn.
Precis som Micke vill du alltså ha nyheter, rykten osv serverade på silverfat för att du själv inte orkar göra jobbet? Det ska "någon" annan göra? Dessutom ska "någon" annan ge fan i att skriva något som inte faller dig och Micke på läppen?

Om fler hjälpte till, letade nyheter, kom med egna funderingar osv skulle forumet bli trevligare för alla :)

Själv är jag trött på alla slöa "läsare".

Puss på er, gubbjävlar! :krama

(Om någon undrar så känner jag Zeb och kan därför vara lite extra dryg utan att han kan bli arg :tungan)

Precis som Micke vill du alltså ha nyheter, rykten osv serverade på silverfat för att du själv inte orkar göra jobbet? Det ska "någon" annan göra? Dessutom ska "någon" annan ge fan i att skriva något som inte faller dig och Micke på läppen?

Om fler hjälpte till, letade nyheter, kom med egna funderingar osv skulle forumet bli trevligare för alla :)

Själv är jag trött på alla slöa "läsare".

Puss på er, gubbjävlar! :krama

(Om någon undrar så känner jag Zeb och kan därför vara lite extra dryg utan att han kan bli arg :tungan)

Nä då, min mesta information kommer från eget grävande, men trådarna här lockar ju inte in mig oftare på forat direkt, vilket är tråkigt..

Nä då, min mesta information kommer från eget grävande, men trådarna här lockar ju inte in mig oftare på forat direkt, vilket är tråkigt..

"Gamla rävar" har ju alltid sina sätt att hitta info från "sidospår".
Skriv dit det du hittar så vi andra får ta del.
Jag LOVAR att klicka på "gilla". :tummenupp

"Gamla rävar" har ju alltid sina sätt att hitta info från "sidospår".
Skriv dit det du hittar så vi andra får ta del.
Jag LOVAR att klicka på "gilla". :tummenupp

Ähhh Zebban kan på sin höjd byta blöjor på 30 sekunder, racing är history för hans del :-)

Antingen kan ja förtydliga att de hela va ett dåligt försök till att vara rolig och med inslag av ironi driva med ordet gnälla.
Eller så kan du byta ut alla "gnäll" ord till "kritik" så kanske de är mer accepterat?

Varför är de så svårt att konstatera att stoner gnäller eller kritiserar mer än andra och att vissa av oss här tycker att det är lite komiskt att den som gnäller mest är också den de går bäst för? De e ju bara ett konstaterande/ åsikt från några här :krama

Jag kan nog erkänna att mitt inlägg var nog en gnutta ironi och sarkasm.
Men poängen var att det är för mycke fokus på kritiken och gnället på förarna istället
för på själva racingen.

Jag kan nog erkänna att mitt inlägg var nog en gnutta ironi och sarkasm.
Men poängen var att det är för mycke fokus på kritiken och gnället på förarna istället
för på själva racingen.
Det kan jag hålla med om, men det beror nog på att vi gillar olika förare och gärna ser brister hos de värsta konkurrenterna.

Ja säga vad man vill om stoner framför kameran utan hjälm. Inte så att jag tycker rossi är så värst skoj där heller. Bara Edwards som glänser på det området :-)

Men om man bortser från stoners media profil skall han fan ha cred för att köra för vinst hela tiden så pass att han lägger sig på sista varvet. Hade han tagit omkörningen hade det var som när rossi tog jlo i sista kurvan för ett par säsonger sedan!

Jag har alltid gillat stoner på banan, han kör så det ryker varje gång tycker jag. Synd att han lägger av för på banan är han en kämpe!

Fast han kraschade inte för att han försökte köra om Pedrosa utan han försökte ta höjd och få bra fart in till sista kurvan. Han missbedömde dock grovt i inbromsningen och kom för långt ut och ur spår där fästet är sämre och han tappade fästet fram. Pedrosa var för snabb för honom helt enkelt.

Fast han kraschade inte för att han försökte köra om Pedrosa utan han försökte ta höjd och få bra fart in till sista kurvan. Han missbedömde dock grovt i inbromsningen och kom för långt ut och ur spår där fästet är sämre och han tappade fästet fram. Pedrosa var för snabb för honom helt enkelt.

Om jag inte är helt ute å cyklar så var nog Stenis tanke med den manövern att försöka köra om Pedrosa. Inte nödvändigtvis i den kurvan han sopa sej i men i nästa kurva kanske? Man skulle iaf. med lite fantasi, kunna tänka sej att det var planen. Om han inte tänkt köra om hade han inte behövt ta höjd och förmodligen inte lagt sej. Han kunde ju kört 7 sekunder långsammare på sista varvet å ändå blivit 2:a. Då hade han nog inte smakat grus. Alltså skulle man nog, utan att vara alltför spekulativ, kunna säga att Stoner kraschade i sitt försök att köra om Pedrosa på sista varvet. Det är ju ett sätt att köra på. Kanske inte det bästa med tanke på titelfajten. Men i mitt tycke ett trevligt och underhållande sätt att bedriva räjsing på.
Pedrosa å sin sida var, ju som du påpekar, snabbare och gjorde ett rent lysande race. Snabbaste varvet på sista! Hurra för honom! :banana

Läste du inte vad jag skrev?

Jag tyckte du skrev att Stoner inte kraschade för att han försökte köra om Pedrosa. Och jag tyckte det verkade som Stoner tänkte försöka köra om Pedrosa de sista två/tre varven och att han kraschade för att han försökte just det.
Men det kanske inte var så du menade.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...