MotoGP Sachsenring den positiva tråden

Lundh får nog se upp med Nina Prinz som fått wildcard till detta racet.

Hetast borde vara Stefan Bradl! Kul om han gör ett riktigt bra race :tummenupp

Jag hoppas på killen men börjar känna mig osäker på att han har farten i sig. Jag ger honom några race till men sedan börjar jag tvivla. De flesta storåkare brukar köra snabbt och krascha. Kan man safea sig till att bli snabb?

Nej fy!
Ler man mot kameran är man en pajas!

Ler mot kameran är väl inte riktigt vad jag menade. Det har ju gått rätt bra för honom " för utom sist då" och ändå ser han ut som han är as-sur. De som intervjuvar vågar ju knappt gå fram till killen.

Troligen anställer dom GP piloter enbart för deras skicklighet, att anställa någon GP pilot för att dom är sociala och charmiga är en dålig investering.

Troligen anställer dom GP piloter enbart för deras skicklighet, att anställa någon GP pilot för att dom är sociala och charmiga är en dålig investering.
Man behöver inte vara ett charmtroll men ett leende kan man gott kosta på sig när man har ett par miljoner per år för att köra världens bästa hojar och har hundratusentals fans.

En del ser ju sjukt plågade ut när kameran kommer in i deras box. Det är gladare miner i väntrummet hos en tandläkare.

Man behöver inte vara ett charmtroll men ett leende kan man gott kosta på sig när man har ett par miljoner per år för att köra världens bästa hojar och har hundratusentals fans.

En del ser ju sjukt plågade ut när kameran kommer in i deras box. Det är gladare miner i väntrummet hos en tandläkare.
Vem vet hur dom mår, dom kanske är skitnervösa och mår dåligt, huvudsaken är att dom bjuder på bra racing, det är väl det som är deras jobb, dom jobbar med livet som insats.

Håller inte med. Rossis marknadsvärde verkar fortfarande skyhögt trots sviktande resultat.
Stoners är inte lika högt och lorenzos är stigande samtidigt som han börjar bli medieintressant.

Håller inte med. Rossis marknadsvärde verkar fortfarande skyhögt trots sviktande resultat.
Stoners är inte lika högt och lorenzos är stigande samtidigt som han börjar bli medieintressant.
Rossi har ju vunnit ett par VM och det spelar nog in sin roll mer än att han är ett charmtroll.

Ler mot kameran är väl inte riktigt vad jag menade. Det har ju gått rätt bra för honom " för utom sist då" och ändå ser han ut som han är as-sur. De som intervjuvar vågar ju knappt gå fram till killen.

Hörde någonstans att han hade begärt att få slippa intervjuer. Han känner sig osäker, framförallt om intervjun är på enkelska.

BBC har väl lyckats med en intervju med han.

Åh vad jag saknar Simoncelli...

Jag tycker bradl är skoj på intervjuerna.

-"tried to stay with top guyes... But after one lap: fuck"

Hehe top guyes, det är jag själv när jag kör bandagar!

Rossi har ju vunnit ett par VM och det spelar nog in sin roll mer än att han är ett charmtroll.

Ja, man får nog ingen styrning BARA för att man är socialt kompetent.
I annat fall: tjing för yamman! ;)
Men det är nog skapligt viktigt att kunna kombinera de två.
Att kunna ta sponsorer och media blir allt viktigare.
Dessutom kan man kanske klara ett par säsoger med kräftgång om man har fan-klubben MEGA? :confused:

Franco Battaini kommer troligtvis att hoppa in och köra skadade Abrahams Ducati.

Intressant intervju med Ezpeleta (högsta hönset på Dorna) angående regeländringar, att teamen får en hel del pengar av dem osv:
http://motomatters.com/node/6037

Last edited:
Stefan Bradl snackar skitbra Engelska så det är inga problem.
Här är några kända gubbar från Sachsen Ring ;=))
:tummenupp
Phil Cal Helmut och Stefan på Sachsen Ring 2012.jpg

Lundh kör inte denna tävling. Ersättare blir tysken Markus Reitenberger. Står på Alex twitter sida, men även
på MotoGp.com
Men Motomatters skriver även följande:
"German rider Markus Reitenberger has been drafted in to replace the injured Swede Alex Lundh, though the replacement could become permanent, with Martin Wimmer's MZ-RE team under pressure to score points."
Men det får vi verkligen hoppas att det inte är sant...

Mindre tid på banan för Jlo?

It's a problem. The engine that blew up in Assen was almost new, it had 150 kilometres, and it's going to be difficult to finish the championship with the engines we have,” said Lorenzo.

“But I'm going to speak to Ramon [Forcada, crew chief] and Yamaha to find out the strategy to follow. I hope we can manage to make all the practice sessions, but it's going to be difficult for sure. Some laps, some kilometres maybe we need not to do.”

Mindre tid på banan för Jlo?

“But I'm going to speak to Ramon [Forcada, crew chief] and Yamaha to find out the strategy to follow. I hope we can manage to make all the practice sessions, but it's going to be difficult for sure. Some laps, some kilometres maybe we need not to do.” [/I]
Han kan väl fråga Stoner om en motor, han kör ju i snitt 3 varv per helg utöver racet, så han borde ha några mil tillgodo på sina maskiner :)

Hörde jag fel eller sa kommentatorerna på Viasat att Calle Krycka hade/skulle tacka ja till Ducati? :va

Och isåfall vem skall bort?

EDIT:Tittar bara med ett halvt öga, men var det just nån som klota i depån?

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...