MotoGP Sachsenring den positiva tråden

Såg underligt ut!! Körde Pasini på en man i fastline o krascha?

motoGP.com skrev:
Speed Master’s Mattia Pasini suffered an unusual crash in pit lane, as he fell awkwardly on his head avoiding a mechanic in pit-lane. He was declared fit at the track, but headed to the local hospital in Chemnitz for further checks.

Yupp, verkar så.

Marquez krashar rätt hårt, ser ut att vara ok ändå. jävlar vad han gled...

Pasini körde på en AB Cardion mek i depån. Tydligen på väg till sjukhus för att kollas upp.
(Meken klev ut rak framför honom i fastlane.)

Cal har inte skrivit på något kontrakt eller sagt att han ska göra det vad jag hört.

Cal har inte skrivit på något kontrakt eller sagt att han ska göra det vad jag hört.

Sitter och tittar lite på sidan medans jag jobbar, men tyckte nog de engelska kommentatorerna sa att Cal skulle säga ja till Ducati eftersom han inte fått någon förfrågan av Yamma.

Tur att det inte var i Sverige och att det inte var en funktionär. Då hade Pasini blivit avstängd på livstid.

Fifan va det öser ner.
Nu räcker det inte med regndäck.
Dags å sätta på pontoner. :3freak

kul för ellison att åtmindstone va aningen snabbare än moto3!!

Last edited:
andra fria träningen ser plötsligt magisk ut när bradl når 2:a platsen i upptorkande :yoparty

Vad skiljer sig Tech 3´s hojar mot Yamahas fabrikshojar? Vad jag kan läsa mig till så kör de alla med M1:an, och de är ju minst sagt jämna.

nått som slår en är att den här banan har väldigt små depåboxar! Inne hos valentino var de vid tillfälle 12 tekniker som gick på varandra plus de två cyklarna vilket gjorde att det såg mer än lovligt trångt ut. Gemuuutlich!!

Vad skiljer sig Tech 3´s hojar mot Yamahas fabrikshojar? Vad jag kan läsa mig till så kör de alla med M1:an, och de är ju minst sagt jämna.
Det beror på vem du frågar. Frågar du Cals mek så är det bara klistermärkena som är gemensamma.

Tex så kör Repsol Honda med andra ramar än satellit-Hondorna och de får ju nya delar hela tiden så skillnaderna växer och minskar under säsongen.

Star Sport här i Hanoi körde de en intervju med Ezpileta (eller vad hans "riktiga" namn må vara) där han sa att det blir race i sydafrika igen! kanske det e gamla nyheter men iallafall inget jag hört innan.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden