MotoGP "polini grand prix of japan"

Varför ligger de hela tiden med så stora avstånd? Det hade varit mycket roligare om de fyra första legat i arslet på varandra. Det var bara Pedrosa som var i arslet på Vale några kurvor. Jag saknar tiden när de låg i arslet på varandra, som i SS.
Som sagt var: För att vara MotoGP var det ett spännande race.
 
Ni missade väl inte 125 och 250? Där hände det saker. :) Varsin utklarad highsider varav den i 125 var extremt hårig och Bradley Smits blödde i ansiktet efteråt, påminde om Luccinelli på EM i Karlskoga i somras.

Talmacsi måste ha glömt att han inte var på 125 längre när han gjorde sin första omkörning. :yoparty
 
Ni missade väl inte 125 och 250? Där hände det saker. :) Varsin utklarad highsider varav den i 125 var extremt hårig och Bradley Smits blödde i ansiktet efteråt, påminde om Luccinelli på EM i Karlskoga i somras.

Talmacsi måste ha glömt att han inte var på 125 längre när han gjorde sin första omkörning. :yoparty
Kör dom fortfarande 125 och 250? :näsblod
 
någon som vet vart man kan streama det? Sitter på jobb o drygar
 
Kör dom fortfarande 125 och 250? :näsblod

:hihi :notme


Nåväl! Här e lite från hästens mun ang Kamikaze talangen Takahashis övningar i morse..

Nicky Hayden and Yuki Takahashi both expressed extreme disappointment after being eliminated on the opening lap of Sunday's Japanese Grand Prix at Motegi.

Rookie Takahashi ploughed into the back of Hayden under braking for the hairpin, leaving both riders down and out. Hayden, who injured his back at Qatar, was slow to get up, while home rider Takahashi walked away with his head in his hands.

“Out at the very beginning of the race... what a pity,” said Scot Honda rider Takahashi. “Not only for the race itself, but especially because I need making laps to learn and improve. The crash occurred at the turn number five. I was in a group of riders, more or less all of us at the same speed, then the collision under braking. I'm really sorry.”

“That was exactly what we didn't need,” said Hayden. “I got a decent start and I think I was up a couple of positions but just going down into the hairpin, which is a slow hard-braking corner, I was on my line and Takahashi just took me down. There was no warning - I didn't even hear anything!

“I don't want to say much about that, I don't want to look like a cry-baby but, you know, it was the first lap… luckily I feel okay. I actually landed in the same place on my back as the crash in Qatar and my leathers and helmet have got exactly the same marks.

“It's a shame because this weekend I honestly felt we were making some progress. I felt we had better communication going on and we worked more comfortably from the first day. I know we were never looking at a great result but I felt I could have been competitive today. Anyway, we have to move forward and to look to the next race,” added the Ducati Marlboro rider.

“There are no words to describe how unlucky Nicky has been here... Unfortunately these things happen in racing and the most important thing is that he wasn't injured,” stated team manager Livio Suppo.
 
Stackars Tick Daddy blir styvmoderligt behandlad av Ducati; får köra med gamla/trasiga grejer.

:gråta

Nu var det väl inte det han menade. Han säger ju att märkena efter denna krashen är på exakt samma ställen på skinnstället (underförstått samma märken på det nya stället som på det gamla).
 
Nu var det väl inte det han menade. Han säger ju att märkena efter denna krashen är på exakt samma ställen på skinnstället (underförstått samma märken på det nya stället som på det gamla).

Ibland blir förutfattade meningar väldigt tydliga... Synd om Hayden. Är övertygad om att han kommer att prestera bättre än Melandri på Duccen.
 
Ibland blir förutfattade meningar väldigt tydliga... Synd om Hayden. Är övertygad om att han kommer att prestera bättre än Melandri på Duccen.

Jo, det kommer han nog göra, frågan är om han kommer prestera bättre än Melandri på Hayaten. Det är jag inte helt övertygad om..
 
Nu har väl Hayden i och för sig varit skadad men inget vi sett på testerna heller tyder på att han ens kommer att köra bättre än Melandri på Ducatin, knappast sämre heller förstås men aldrig bättre än Melandri på Hayaten. Det som talar emot Melandri ju längre säsongen pågår är väl att hans hoj redan är färdigutvecklad medans de andra kommer att förbättra sina under säsongen så en 6:e plats nu kanske är 12:a i slutet av säsongen. Frågan är dock om inte det också kommer att räcka för att hålla Hayden bakom sig, i alla fall i poängtotalen.

Som det ser ut bemästrar Kallio Duccen bättre än Hayden trots mindre support och betydligt större omställning.
 
Nu har väl Hayden i och för sig varit skadad men inget vi sett på testerna heller tyder på att han ens kommer att köra bättre än Melandri på Ducatin, knappast sämre heller förstås men aldrig bättre än Melandri på Hayaten. Det som talar emot Melandri ju längre säsonger pågår är väl att hans hoj redan är färdigutvecklad medans de andra kommer att förbättra sina under säsongen så en 6:e plats nu kanske är 12:a i slutet av säsongen. Frågan är dock om inte det också kommer att räcka för att hålla Hayden bakom sig, i alla fall i poängtotalen.

Som det ser ut bemästrar Kallio Duccen bättre än Hayden trots mindre support och betydligt större omställning.

Det säger kanske mer om hojen än om förarna. Det är ju bara Stoner och Kallio som kan köra fort på den. Canepa lär ju inte köra MotoGP 2010...
 
Missade torpederingen... vad hände?

Somnade du oxå? :tungan Kunde bara hålla mig helt vaken under 125GP och 250GP :)

Ser nästa ut som om Takahashi ville hoppat upp på Ducati´n och kört den istället.

nickycrash.jpg
 
Tohru Ubukata Bridgestone Motorsport’s Manager of Motorcycle Race Tyre Development.
“We did see some problems with Dani Pedrosa’s medium compound front Bridgestone tyre after the race.

"All the other tyres that were used during the weekend, and this season, performed well so we can say this is a problem isolated to just this one tyre, but of course we have already taken the tyre to our technical centre in Tokyo where we are investigating the problem in detail.

"I would like to apologise to Dani and the Repsol Honda team, but we saw that despite the problem the front Bridgestone continued to perform until the end of the race and I am happy that Dani finished a great ride in third position.”


pedrosa-tyre-motegi.jpg
 
Tohru Ubukata Bridgestone Motorsport’s Manager of Motorcycle Race Tyre Development.
“We did see some problems with Dani Pedrosa’s medium compound front Bridgestone tyre after the race.
Vet du om de kör med olika blandningar i samma däck även nu när det är enhetsdäck?
Michelin kallade väl det för 2 compound och 3 compund och Nicky gjorde reklam för gatversionerna.

Ser ut lite som att ytterdelen av däcket har börjat släppa från mittendelen.
 
Vad är det för sponsor som Lorenzo har nu? Den med krysset på hjälmen?

Han verkar ha skippat klubborna nu i alla fall. Och jag som brukade stötta honom genom att köpa såna till min pojk. :huvet
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top